Rosnące lawinowo zapotrzebowanie na fotowoltaikę, wynikające z jednej strony z chęci bycia eko, na czasie, z finansowym wsparciem i systemem prosumenckim wywołało wysyp firm zajmujących się montażem paneli. Spowodowało to ogromną konkurencję, co z założenia powinno prowadzić do korzystnych dla klientów czynników jak wzrost jakości i korzystne ceny. Zaskutkowało to również ostrzejszą walką o klienta. Serwis Olx przygotował garść porad i narzędzi, które powinny pomóc odnieść sukces w dotarciu i pozyskania klienta.
W ostatnim czasie pojawiła się nowa grupa klientów, dla której oba czynniki - zarówno finansowy, jak i ekologiczny są równie ważne.
OLX jest jednym z serwisów, który koncentruje na rynku najwięcej ogłoszeń związanych z fotowoltaiką, a ich liczba stale rośnie. Pokazuje to, że firmy oferujące produkty i usługi związane z tą branżą, traktują nasz serwis jako dobre miejsce do prezentowania swojej oferty. Z drugiej strony, coraz więcej zainteresowanych szuka ich właśnie na OLX.
Docieranie do osób faktycznie zainteresowanych panelami fotowoltaicznymi jest zadaniem trudnym, szczególnie kiedy Twoja firma nie ma ustalonej pozycji na rynku, a konkurencja stale rośnie. Tutaj nie ma miejsca na błędy.
Efektywne działania marketingowo-sprzedażowe opierają się na precyzyjnym docieraniu z komunikatem do jak najszerszej grupy odbiorców. Nie chodzi jednak wyłącznie o wysyłanie osób roznoszących ulotki, czy telesprzedaż. W ten sposób możemy tylko zirytować lub odstraszyć potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.
Pandemia przeniosła większość aktywności zakupowych do Internetu - to sygnał, który należy wziąć pod uwagę, próbując dotrzeć do odbiorców ze swoją ofertą. Przy planowaniu działań marketingowych warto zastanowić się, gdzie ludzie szukają informacji w ważnych dla nich kwestiach.
O odbiorcach należy wiedzieć, kiedy szukają informacji (pora roku, pora dnia) oraz jakie informacje (forma, treść) przykuwają ich uwagę. Wreszcie, co motywuje ich do podejmowania decyzji zakupowych/inwestycyjnych. Znalezienie odpowiedzi na te pytania jest kluczowym elementem budowania strategii pozyskiwania klientów.
W planowaniu działań promocyjnych warto sięgnąć po rozwiązania, które sprawdzają się na rynku i są dostępne od ręki. Przykładem takiego rozwiązania jest strona firmowa na OLX, którą możesz założyć w ramach pakietu ogłoszeń. Strona ta sprawi, że wszystkie zamieszczone przez Ciebie ogłoszenia na OLX będą widoczne w jednym miejscu wraz z kompletnymi informacjami na temat Twojej działalności.
Więcej o możliwościach dla firm znajdziesz pod adresem biznes.olx.pl.
Klienci potrzebują czasu i wiedzy, żeby móc podjąć decyzję inwestycyjną. Zwłaszcza, że ta związana jest ze sporym wydatkiem finansowym. Dlatego w poszukiwaniu zainteresowanych odbiorców nie należy ograniczać się do sporadycznych działań, lecz systematycznie budować wizerunek profesjonalisty w branży.
Fotowoltaika jest dla „przeciętnego Kowalskiego” tematem stosunkowo nowym i trudnym do zrozumienia. Chcąc budować wizerunek profesjonalisty z branży fotowoltaicznej, należy przewidzieć działania nastawione na edukację klienta.
Praktyczna wiedza przekazana w atrakcyjny sposób, uproszczone treści dopasowane do odbiorców - to sposoby na przyciągnięcie uwagi i wzbudzenie zaufania.
Sięgając po język korzyści - zastanów się dobrze, dlaczego tak naprawdę klient może interesować się fotowoltaiką? Jaka motywacja za tym stoi? Jaki swój problem rzeczywiście chce rozwiązać?
Obserwuj rynek i wyciągaj wnioski. W jakiej sytuacji są Twoi klienci? Co z tego wynika dla Twojego biznesu?
Nie istnieje gotowy schemat, który gwarantowałaby 100% skutecznego dotarcia do grupy docelowej. Jedno jest pewne - rynek fotowoltaiczny jest „rozgrzany” i należy tę sytuację umiejętnie wykorzystać. Wielu klientów indywidualnych ma już swoje instalacje, potrafi ocenić ich działanie i chętnie dzieli się opinią. Dlatego każdorazowo poproś o nią po zakończonej realizacji. Rekomendacja jest jednym ze skuteczniejszych narzędzi wsparcia marketingu i sprzedaży.
Zadowolony klient poleci firmę swoim znajomym. Pamiętaj, że dodając ogłoszenia na OLX, możesz wzbogacić je o dotychczasowe realizacje. Dodatkowo zwiększy to Twoją wiarygodność w oczach klientów.
Prace legislacyjne zmierzające do wprowadzenia instytucji prosumenta rozpoczęły się w roku 2013. Zakończyły się one dopiero w roku 2016. Wyraźnie widać pozytywny wpływ wprowadzonych rozwiązań prawnych. Na koniec 2015 roku istniało około 4000 instalacji prosumenckich, a na koniec 2020 już ponad 450 tysięcy. Łączna generacja energii ze źródeł fotowoltaicznych osiągnęła 1 lutego 2021 roku ponad 4 GW mocy.
Bon energetyczny ma być plastrem na podwyżki cen gazu i prądu. "Pomoc na waciki"
1696Siemianowice Śląskie: gigantyczny pożar składowiska odpadów. Trwa akcja gaśnicza (foto, wideo)
1127Pożar w zajezdni w Bytomiu. Spłonęło 10 autobusów spalinowych (foto)
1083System kaucyjny w Polsce jednak później? Eksperci przeciwni zmianie daty
566Grzegorz J. usłyszał wyrok: 2,5 roku więzienia!
518"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+8 / -1Senat również za językiem śląskim. Teraz czas na decyzję prezydenta Dudy
+3 / -0Bon energetyczny ma być plastrem na podwyżki cen gazu i prądu. "Pomoc na waciki"
+3 / -1Pożar w zajezdni w Bytomiu. Spłonęło 10 autobusów spalinowych (foto)
+1 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0"W grupie raźniej". Koleje Śląskie polecają się na kolejny długi weekend
0Po wstrząsie w PGG: nie żyje trzeci górnik. Koniec akcji w kopalni Mysłowice-Wesoła
0Rewolucja w kilometrówce? Rząd chce włączyć elektryki i samochody hybrydowe
0Wstrząs w kopalni PGG Mysłowice-Wesoła. Nie żyje 2 górników
0ZUS skontrolował zwolnienia lekarskie. W Śląskiem wstrzymano świadczenia na kwotę 1,7 mln złotych
0