Blisko sześciokilometrowy odcinek drogi ekspresowej S1 z Sosnowca do Mysłowic zostanie przebudowany. - GDDKiA ma zgodę Ministerstwa Infrastruktury na przebudowę S1 od wysokości stacji benzynowej Shell, niedaleko węzła z ulicą Lenartowicza, do wysokości wjazdu w strefę przemysłową! Mowa o 120 milionach złotych – mówi prezydent Sosnowca. - Oczekiwana przebudowa S1 staje się realna. Ogłoszenie przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej planujemy jeszcze w tym półroczu – potwierdza GDDKiA w Katowicach.
Przygotowanie inwestycji planowane jest do 2023 roku. Roboty budowlane zaplanowano w latach 2024-2025. W ramach inwestycji rozbudowany zostanie odcinek o długości 5,85 km pomiędzy Sosnowcem a Mysłowicami, wraz z węzłem z ul. Lenartowicza w Sosnowcu. - Dziękuję wszystkim parlamentarzystom od lewa do prawa, którzy na naszą prośbę interweniowali i naciskali na Ministerstwo Infrastruktury – dodaje Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
- Budowa i przebudowa skrzyżowań i łącznic drogi S1 z ul. Lenartowicza na skrzyżowania o ruchu okrężnym, wpłynie na poprawę płynności ruchu i bezpieczeństwo użytkowników drogi – mówi Marek Prusak, rzecznik oddziału GDDKiA w Katowicach.
Przeprojektowanie konstrukcji drogi do obciążenia 11,5t/oś oraz dostosowanie, w miarę możliwości, istniejącej geometrii drogi do obowiązujących parametrów technicznych drogi ekspresowej, zwiększy przepustowość oraz poprawi bezpieczeństwo.
Zakres inwestycji będzie obejmował przebudowę m.in. konstrukcji drogi, przebudowę i rozbudowę korpusu drogi, systemu odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska. Wykonawca robót w ramach kontraktu przebuduje siedem wiaduktów, dwa mosty i cztery przepusty.
Rozbudowa drogi ekspresowej obejmuje również podłączenie istniejącej stacji paliw zlokalizowanej po prawej (zachodniej) stronie S1, przed węzłem drogi ekspresowej z ul. Lenartowicza, poprzez budowę MOP kategorii I.
Dzięki realizacji inwestycji przez GDDKiA, Sosnowiec będzie mógł przystąpić do budowy węzła Klimontów, który obsłuży tereny przemysłowe oraz odciąży układ lokalny z ruchu tranzytowego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Katowice: remont historycznej kamienicy przy Gliwickiej wkracza w nowy etap
727W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie
615Pięć lat rekordowych inwestycji. Tak zmienia się Park Śląski w Chorzowie
444Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
335Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
299Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
0Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
0Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
0Pięć lat rekordowych inwestycji. Tak zmienia się Park Śląski w Chorzowie
0W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie
0