Po ciężkich latach pandemii świat powoli „budzi się” do życia. Polacy w czasach zamknięcia nauczyli się lepiej załatwiać swoje sprawy bez wychodzenia z domu, a więc za pośrednictwem internetu. Znacząco wzrosło również w tym czasie zaufanie ludzi do zakupów on-line. Biorąc pod uwagę dane z 2023 roku przyjrzyjmy się, jak ma się branża narzędziowa w e-commerce i co na to lider sprzedaży elektronarzędzi – firma Domitech.
Aby zrozumieć tendencje zachodzące w sektorze sprzedaży on-line, trzeba najpierw zrozumieć, kto i dlaczego kupuje. Pierwszą myślą, jaka przychodzi Wam teraz do głowy, jest pewnie – młodzi. Jak pokazują dane z 2023 roku, niekoniecznie. Być może jest to wynikiem pandemii, która niejako „zmusiła” osoby starsze do radzenia sobie z załatwianiem spraw przez internet, a być może coraz większa jest w nas świadomość, że internetowe zakupy to o wiele więcej możliwości. Liczby mogą zaskakiwać, ale aż 86% seniorów w Polsce codziennie korzysta z internetu, a 65% dokonuje zakupów on-line co najmniej raz w miesiącu. Osoby starsze coraz śmielej korzystają z elektroniki, czy to za sprawą rodziny, czy też z czystej ciekawości. Nowoczesne rozwiązania ułatwiają życie, a przecież im jesteśmy starsi, tym coraz trudniej jest się nam „odnaleźć” w otaczającym nas świecie. Interesujące jest natomiast to, że choć Polacy robią więcej zakupów przez internet, to nadal koszyki online są mniejsze niż te offline. Chętniej korzystamy więc z internetu do wyszukiwania promocji, dodając produkty do koszyka, a później porównując ceny z innymi sklepami – zakupy są więc bardziej czasochłonne, ale też oszczędniejsze i bardziej przemyślane.
W Polsce średnia cen produktów sprzedawanych w 2023 roku w Internecie była niższa niż średnia cen tych samych produktów sprzedawanych w sklepach stacjonarnych. Chcąc zaoszczędzić, Polacy wolą poświęcić więcej czasu na przeglądanie ofert w internecie, niż szukać tych samych produktów i porównywać ceny stacjonarnie. Dodatkowo na horyzoncie pojawiło się nowe zjawisko – tzw. Shrinkflation. Jest to nic innego jak wzrost cen dóbr osiągany poprzez zmniejszenie wielkości opakowań. Konkurencyjność cen jest więc najważniejszym czynnikiem, jaki muszą osiągać sprzedawcy oraz producenci. Wie o tym doskonale lider branży elektronarzędzi – firma Domitech. To właśnie dzięki konkurencyjnym cenom i różnym kanałom sprzedaży utrzymuje dominującą pozycję w branży. Prostym przykładem działania na korzyść konkurencyjności cen, jest ich sprzedaż poprzez własny sklep internetowy. Domitech sprzedaje więcej produktów poprzez stronę www niż inni dostawcy na allegro – dlaczego? Ceny na allegro zawierają prowizję, której nie pobiera firma wystawiająca produkty na własnej stronie. Konsumenci coraz intensywniej wyszukują przede wszystkim promocje. Jasne i czytelne wyszukiwarki na www.domitech.pl pozwalają wyszukać dany produkt najtaniej, bez tracenia cennego czasu. Produkty oznaczone promocją, tak samo, jak bestsellery są dobrze widoczne, dzięki czemu łatwo je znaleźć.
Największym zainteresowaniem ze strony Polskich konsumentów w 2023 roku cieszyły się produkty z kategorii rośliny i ogród oraz materiały budowlane i remontowe. Polacy spędzali średnio 7,5 godziny online, natomiast średnia wartość koszyka to 716 złotych. Takie, a nie inne tendencje mogą wywodzić się z potrzeby przebywania na świeżym powietrzu oraz z chęci do prac fizycznych. Podobną sytuację można było zaobserwować podczas pandemii, jak widać, trend ten nadal się utrzymuje. Idąc za głosem potrzeb klientów, firma Domitech nieustannie poszerza swój asortyment dotyczący ogrodu. Przez cały rok można u nich znaleźć promocje i oferty specjalne na najważniejsze produkty, zarówno dla profesjonalistów, jak i sympatyków prac w ogrodzie. Proponowane oferty w niższych niż stacjonarnie cenach, cieszą się zainteresowaniem również z uwagi na poszukiwanie przez Polaków „inspiracji” w internecie. Oprócz rabatów szukamy także możliwości na wykonywanie różnych prac w inny, inspirujący sposób, a jak wiadomo, im lepszy mamy do tego sprzęt, tym łatwiej jest nam pracować.
Ogłoszone plany inwestycyjne oraz fundusze Unijne na kolejne lata mogą znacznie wesprzeć rozwój polskiego sektora budowlanego. Większość firm z branży nie narzeka na brak pracy, chociaż zdają sobie sprawę z tego, że potrzeba czasu, aby po pandemii sytuacja mogła się uregulować. Elektronarzędzia w większości sprzedawane są profesjonalistom, a więc ich podaż zależeć będzie od popytu w branży. W 2023 roku kołem ratunkowym okazał się być kredyt 2%, dzięki któremu wzrosło zainteresowanie zakupem mieszkań. Dobrą wiadomością jest również to, że analitycy rynku nie przewidują znacznego wzrostu cen materiałów budowlanych. Wszystko wskazuje na to, że nadal konsumenci będą mogli cieszyć się rabatami specjalnymi na Domitech.pl!
Tagi: Domitech
"Grillowych" promocji jak na lekarstwo. Zakupy przed majówką nie będą tanie
1010Tankowanie na majówkę: w długi weekend na stacjach paliw taniej nawet o 30 groszy na litrze
453Jest przełom. Sejm przyjął ustawę uznającą śląski za język regionalny
453Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
453Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
442"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+7 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0Rewolucja w e-fakturowaniu znów odroczona! Obowiązkowy KSeF przesunięty na 2026 rok
+1 / -0Zamiast na wysypisko, trafiają do szwalni. Drugie życie banerów z JSW
0Ostatni dzień na złożenie deklaracji PIT! Od jutra e-PIT niedostępny
0Rzecznik MŚP apeluje do rządu w sprawie KSeF. "Brak pojęcia o realnej gospodarce"
0Ceny gazu w lipcu poszybują. Rachunki wyższe nawet o połowę
0Najgorszy wynik PLK od 2005 roku. Spółka odnotowała rekordową stratę finansową
0