Katowicki oddział GDDKiA podpisał umowę na realizację drogi ekspresowej S1 pomiędzy węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Tym samym wszystkie kluczowe dla trasy S1 odcinki objęte są umowami na budowę. Ogółem w realizacji jest 30 km tak zwanej śląskiej zakopianki.
Umowę na budowę blisko 7-kilometrowego odcinka S1 Generalna Dyrekcja podpisała z wykonawcą 30 listopada.
Umowa dotyczy budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (drogi głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km oraz drogi klasy Z (zbiorczej) - pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) o długości ok. 2 km. Zadanie obejmuje także budowę węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich.
- Podpisana dzisiaj umowa jest już czterdziestą drugą w tym roku. Dzięki temu do fazy realizacji przeszły 42 zadania o łącznej długości nieco ponad 523 km i wartości blisko 16 mld zł - powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Realizacja inwestycji umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44). Wartość umowy to ponad 212 mln zł.
Ostatnimi krokiem będzie podpisanie umowy dla 10-kilometrowego odcinka Mysłowice – Bieruń. Do Urzędu Zamówień Publicznych trafiła już dokumentacja przetargowa dla odcinka Mysłowice – Bieruń. W przypadku uzyskania pozytywnego wyniku kontroli Prezesa UZP, do podpisania umowy mogłoby dojść na początku przyszłego roku. Tym samym wszystkie cztery odcinki od Mysłowic do Bielska-Białej o długości ponad 40 km weszłyby w etap realizacji.
Przypomnijmy też ważniejsze wydarzenia z innych odcinków S1. 9 listopada GDDKiA wybrała wykonawcę budowy S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieruniem. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex z Warszawy, która koszt wykonania zadania wyceniła na ponad 489 mln zł. Inwestycja obejmuje budowę 10-kilometrowego odcinka drogi S1 Mysłowice - Bieruń wraz z dwoma węzłami drogowymi: Kosztowy II i Lędziny. Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Lędziny Wschód (kategorii II) oraz Lędziny Zachód (kategorii III), 16 obiektów inżynierskich oraz niezbędna infrastruktura techniczna. W przetargu na jego realizację wpłynęło dziesięć ofert.
Umowę z wykonawcą na projekt i budowę za 989,7 mln zł podpisano 14 maja 2020 r. Obecnie kończy się etap projektowania odcinka pomiędzy węzłem Oświęcim (z węzłem) a Dankowicami o długości około 15,2 km. Wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca złożył w marcu 2021 r. Zakończenie robót wynikające z umowy przypada na III kwartał 2023 r.
Umowa z wykonawcą na projekt i budowę za 586,7 mln zł została zawarta 3 sierpnia 2020 r. - Jesteśmy już w końcowym etapie projektowania odcinka pomiędzy Dankowicami a węzłem Suchy Potok (z węzłem) o długości prawie 12 km – informuje GDDKiA. Wniosek o wydanie decyzji ZRID wykonawca złożył w czerwcu 2021 r. Zakończenie robót wynikające z umowy przypada na IV kwartał 2023 r.
Droga ekspresowa S1 węzeł Kosztowy II (z węzłem) - węzeł Bieruń (bez węzła)
styczeń 2022 r. - planowany termin podpisania umowy
marzec/kwiecień 2025 r. - planowany termin zakończenia
Droga ekspresowa S1 węzeł Bieruń (z węzłem) – węzeł Oświęcim (bez węzła) wraz z obwodnicą Bierunia
listopad 2021 r. - podpisanie umowy
2023 r. - planowany termin udostępnienia do ruchu jezdni w układzie 1x1
grudzień 2024 r. - planowany termin zakończenia
Droga ekspresowa S1 węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice
maj 2020 r. - podpisanie umowy
sierpień 2023 r. - planowany termin zakończenia
Droga ekspresowa S1 Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem)
sierpień 2020 r. - podpisanie umowy
listopad 2023 r. - planowany termin zakończenia
Droga ekspresowa S1 połączy Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach z granicą państwa w Zwardoniu. Stanie się tym samym alternatywnym połączeniem północnej części województwa z południem i Słowacją. Trasa w południowej części przebiega przez Beskidy, w tym przez masyw Baraniej Góry. Tutaj powstały i wciąż są w budowie tunele i estakady. To najbardziej widowiskowa trasa w woj. śląskim i najdroższa, zarazem kluczowa dla udrożnienia gór, dlatego czasem mówi się o niej, że jest śląską zakopianką.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
6542Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
1058Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
925"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
787Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
760Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -03,5 mld zł z KPO miało zasilić projekt Izera. Polski elektryk wystrychnięty na dudka?
0Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
0Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
0W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
0