Są chętni do przejęcia kontrolnego pakietu udziałów w spółce Stalexport Autostrady, która jest koncesjonariuszem autostrady A4 Katowice – Kraków. O zgłoszeniu kilku potencjalnych inwestorów poinformowała spółka w komunikacie.
Czyżby włoska firma Atlantia, właściciel 61,2 proc. akcji spółki Stalexport Autostrady z siedzibą w Mysłowicach zamierzała sprzedać swoje udziały? Wskazuje na to komunikat zarządu spółki z 11 listopada wydany po otrzymaniu od członka Rady Nadzorczej informacji o potencjalnych inwestorach międzynarodowych. Komunikat jest zatytułowany „Rozpoczęcie oceny możliwych opcji strategicznych dotyczących jednostki zależnej "Stalexport Autostrady S.A.”
„Po otrzymaniu kilku deklaracji zainteresowania od potencjalnych inwestorów międzynarodowych, niewywołanych zaproszeniem do ich złożenia, Atlantia S.p.A. rozpoczęła ocenę możliwych opcji strategicznych dotyczących jej polskiej spółki zależnej Stalexport Autostrady S.A., które zawierają opcję rozpoczęcia procesu sprzedaży, w całości lub części, udziałów Atlantia w Stalexport Autostrady S.A."
Zarząd podaje, że przyjęcie jakiejkolwiek inicjatywy w odniesieniu do kwestii sprzedaży udziałów będzie zależne od podjęcia uchwały przez Radę Dyrektorów Atlantia S.p.A.
"Zarząd Spółki ma zamiar wystąpić do Atlantia S.p.A. celem formalnego potwierdzenia ww. informacji przez osoby upoważnione do reprezentacji Atlantia S.p.A."
Spółka Atlantia przejęła kontrolę nad Staleksportem w 2006 roku. Od tego momentu większość zysków z pobierania opłat za przejazd 61 km objętego koncesją odcinka A4 Katowice – Kraków trafia do Włoch. Firma posiada koncesję na zarządzanie autostradą przez 30 lat. Koncesja wygasa w 2027 roku. 1 października weszła w życie podwyżka opłat dla aut do 3,5 tony – odtąd na każdej z bramek należy zapłacić 12 zł, chyba, że korzysta się z płatności automatycznych, wówczas koszt wynosi 8 zł.
Pandemia wpłynęła na ruch na autostradzie. Spółka poinformowała w raporcie bieżącym, że w okresie od 1 stycznia do 8 listopada 2020 ruch ogółem spadł o 19,6 procent, z czego ruch aut osobowych o 21,6 proc., a ciężarowych o 9,1 proc.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Kiedy najkorzystniej przejść na emeryturę? Wyliczysz to w nowym kalkulatorze ZUS
3230Jak zablokować CPK – RPO podał 5 argumentów, co mogą zrobić samorządy
2782Będą dopłaty do pomp ciepła. Rząd rozszerza program Mój Prąd
1764Pyrzowice jednak stracą Turkish Airlines? Kraków otwiera szampana. Jest mowa o zemście PiS
1381Nie żyje żona biznesmena, podejrzewanego o wyprowadzenie pieniędzy. To kolejna tragedia związana z aferą w firmie budowlanej
1232Rosyjski szantaż w katowickim Famurze. Chodzi o warte 70 mln zł udziały górniczej spółki
+15 / -0Pyrzowice jednak stracą Turkish Airlines? Kraków otwiera szampana. Jest mowa o zemście PiS
+11 / -0PGG będzie musiała zamknąć szybko 9 kopalń. To skutki nowego prawa unijnego
+6 / -0Karny Kopciuch sprawdził, ile w lutym było kontroli pieców w regionie
+4 / -1240 mln zł dla Taurona od Rafako. Coraz bliżej porozumienia ws. bloku w Jaworznie
+2 / -0Pyrzowice jednak stracą Turkish Airlines? Kraków otwiera szampana. Jest mowa o zemście PiS
1Jak zablokować CPK – RPO podał 5 argumentów, co mogą zrobić samorządy
1JSW pochwaliła się zyskiem. Jest największy w historii
0240 mln zł dla Taurona od Rafako. Coraz bliżej porozumienia ws. bloku w Jaworznie
0Interweniowali w sprawie kasetki, ujawnili... nielegalne automaty do gier. Sprawą zajmie się KAS
0