Są chętni do przejęcia kontrolnego pakietu udziałów w spółce Stalexport Autostrady, która jest koncesjonariuszem autostrady A4 Katowice – Kraków. O zgłoszeniu kilku potencjalnych inwestorów poinformowała spółka w komunikacie.
Czyżby włoska firma Atlantia, właściciel 61,2 proc. akcji spółki Stalexport Autostrady z siedzibą w Mysłowicach zamierzała sprzedać swoje udziały? Wskazuje na to komunikat zarządu spółki z 11 listopada wydany po otrzymaniu od członka Rady Nadzorczej informacji o potencjalnych inwestorach międzynarodowych. Komunikat jest zatytułowany „Rozpoczęcie oceny możliwych opcji strategicznych dotyczących jednostki zależnej "Stalexport Autostrady S.A.”
„Po otrzymaniu kilku deklaracji zainteresowania od potencjalnych inwestorów międzynarodowych, niewywołanych zaproszeniem do ich złożenia, Atlantia S.p.A. rozpoczęła ocenę możliwych opcji strategicznych dotyczących jej polskiej spółki zależnej Stalexport Autostrady S.A., które zawierają opcję rozpoczęcia procesu sprzedaży, w całości lub części, udziałów Atlantia w Stalexport Autostrady S.A."
Zarząd podaje, że przyjęcie jakiejkolwiek inicjatywy w odniesieniu do kwestii sprzedaży udziałów będzie zależne od podjęcia uchwały przez Radę Dyrektorów Atlantia S.p.A.
"Zarząd Spółki ma zamiar wystąpić do Atlantia S.p.A. celem formalnego potwierdzenia ww. informacji przez osoby upoważnione do reprezentacji Atlantia S.p.A."
Spółka Atlantia przejęła kontrolę nad Staleksportem w 2006 roku. Od tego momentu większość zysków z pobierania opłat za przejazd 61 km objętego koncesją odcinka A4 Katowice – Kraków trafia do Włoch. Firma posiada koncesję na zarządzanie autostradą przez 30 lat. Koncesja wygasa w 2027 roku. 1 października weszła w życie podwyżka opłat dla aut do 3,5 tony – odtąd na każdej z bramek należy zapłacić 12 zł, chyba, że korzysta się z płatności automatycznych, wówczas koszt wynosi 8 zł.
Pandemia wpłynęła na ruch na autostradzie. Spółka poinformowała w raporcie bieżącym, że w okresie od 1 stycznia do 8 listopada 2020 ruch ogółem spadł o 19,6 procent, z czego ruch aut osobowych o 21,6 proc., a ciężarowych o 9,1 proc.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
1521Wybory samorządowe 2024. Tak wygląda podział mandatów w sejmiku województwa śląskiego
1506Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
490Akcja przeciwpożarowa w KWK Budryk. Wycofano ponad 100 górników
4403,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
430Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0O tym się mówi: procesy sądowe przeciwko bankom
+1 / -0Śląskie na podium zaległości wobec fiskusa. Wyżej tylko mazowieckie
1Niespodzianka: na stacjach paliw taniej. A najtaniej - na Górnym Śląsku
0Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
0JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
0Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
0