Ważą się losy zamknięcia dla ruchu ulicznego dwóch głównych ulic w ścisłym centrum Bielska-Białej. Wypowiedzą się na ten temat mieszkańcy w referendum miejskim, zaplanowanym na 16 kwietnia. Na razie za sprawą projektantów Cavatiny możemy zobaczyć, jak wyglądałaby codzienność na stojących dziś w korkach ulicach.
Odciążenie zatłoczonego centrum Bielska-Białej to jedno z najważniejszych zadań bielskiego samorządu. Miasto wykonało już w tym celu wiele ważnych kroków, przygotowywane są kolejne. Jedną z rozważanych koncepcji jest ograniczenie ruchu pojazdów na ulicach 3 Maja i Zamkowej.
Samorządowe plany uspokojenia ruchu w centrum Bielska-Białej sięgają kilkunastu lat wstecz. Stały wzrost liczby samochodów na ulicach od dawna daje się bielszczanom we znaki, jednak postępująca systematycznie rozbudowa sieci dróg okalających miasto pozwoliła wreszcie poważnie rozważyć możliwość wprowadzenia zmian, które odciążą najbardziej zatłoczone centralne ulice miasta.
- Mamy już dwie funkcjonujące od lat obwodnice – Północno-Wschodnią Obwodnicę Miasta, będącą częścią trasy S1, oraz aleję gen. Władysława Andersa stanowiącą Śródmiejską Obwodnicę Zachodnią, która łączy drogę ekspresową S52 z drogą krajową nr 52. Dzięki ciągłemu poszukiwaniu środków unijnych i dotacji rządowych w ostatnich latach udało się rozbudować główne ulice wylotowe z miasta - Cieszyńską, Krakowską z Żywiecką, część Warszawskiej - informują w UM Bielsko-Biała.
Kolejny element modernizowania miejskiego systemu dróg właśnie się urzeczywistnia. Na plac robót weszły ekipy drogowców rozpoczynające przebudowę ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego. W ramach inwestycji zostanie rozbudowany prawie 600-metrowy odcinek ulicy pomiędzy Rondem NSZZ Solidarność a Rondem Ofiar Katynia, zaś stary, wyeksploatowany wiadukt nad Linią Kolejową nr 139 zostanie zastąpiony nową konstrukcją.
Jednocześnie Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej zlecił opracowanie projektu pierwszego z dwóch odcinków przyszłej Północnej Śródmiejskiej Obwodnicy Bielska-Białej. Roboczo nazwany ulicą Nowopiekarską, pobiegnie przez zurbanizowaną, północną część miasta, aby połączyć ulicę Warszawską z Krakowską. W pierwszym etapie gmina zamierza zbudować odcinek pomiędzy ul. Warszawską a Wyzwolenia i wyremontować pozostałą część zniszczonej z upływem czasu ulicy Warszawskiej - do węzła drogowego na drogę S52. O środki na tę wielką inwestycję miasto będzie się ubiegać w ramach ogłoszonego przez Komisję Europejską programu FEnIKS 2021-2027 - Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.
Opracowywana jest również koncepcja budowy Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego w rejonie dzisiejszego dworca PKP (po jego wschodniej stronie) wraz z budową parkingów dla przyjezdnych.
Połączenie tych inwestycji z pozostałymi cząstkami miejskiej układanki drogowej pozwoli w przyszłości osiągnąć cel zasadniczy – odciążyć najbardziej zatłoczoną, centralną część Bielska-Białej.
Jedną z rozważanych obecnie koncepcji jest wyprowadzenie części ruchu kołowego z ulic 3 Maja i Zamkowej. Jedno z pytań zapowiedzianego na 16 kwietnia br. referendum brzmi: Czy jesteś za ograniczeniem ruchu pojazdów na ulicach 3 Maja i Zamkowej na odcinku pomiędzy ul. Wałową a ul. gen. Władysława Sikorskiego, poprzez wprowadzenie na nich zakazu ruchu z dopuszczeniem autobusów, zaopatrzenia we wskazanych godzinach, TAXI, służb miejskich, mieszkańców bez alternatywnego dojazdu do zamykanego ciągu ulic, rowerów? Czy ta wizja się urzeczywistni, zdecydują bielszczanie, biorąc udział w referendum 16 kwietnia br.
Jak mógłby wyglądać fragment centrum Bielska z ulicami 3 Maja i Zamkową zamienionymi na deptak, pokazują wizualizacje udostępnione przez Cavatina Holding S.A. Tak mógłby wyglądać ten fragment centrum, gdyby przyjąć bardziej radykalne rozwiązanie.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
1721"Smartfon na czterech kółkach". Prezes EMP o projekcie Izera i przyszłości fabryki w Jaworznie
755Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
554Co rząd zrobi z projektem Izera? Ważą się losy polskiego elektryka
536Zielone światło dla bloku gazowo–parowego w Rybniku. Jest decyzja o pozwoleniu na budowę
529Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
+3 / -0Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
+2 / -0Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
+2 / -0Panattoni buduje fabrykę dla Fortaco. Tak wygląda nowy zakład pod Gliwicami (zdjęcia)
+1 / -0Będzie nowy "okrąglak" w Gliwicach. Miasto wybrało wykonawcę
+1 / -0Panattoni buduje fabrykę dla Fortaco. Tak wygląda nowy zakład pod Gliwicami (zdjęcia)
0Kolonia Zgorzelec uratowana. Bytom zakończył ogromną inwestycję rewitalizacyjną
0Będzie nowy "okrąglak" w Gliwicach. Miasto wybrało wykonawcę
0GZM: dodatkowe pieniądze na velostrady dla Katowic i Sosnowca
0Kup sobie rollercoaster! Nietypowa licytacja urzędu skarbowego w woj. śląskim
0