Autostrada A1 między Częstochową a Tuszynem nie ma już żadnym zwężeń. Na całym, niemal stukilometrowym odcinku kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.
Od 21 grudnia odcinek autostrady A1 pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk jest już dostępny w pełnym wymiarze, czyli z trzema pasami ruchu na obydwu jezdniach. Był to ostatni fragment autostrady między Tuszynem i Częstochową, na którym występowały zwężenia.
- Udostępnienie całej szerokości jezdni nie oznacza, że będzie można rozwijać na tym odcinku prędkość 140 km/h. W dalszym ciągu poruszamy się bowiem po placu budowy i do jej zakończenia będzie tam obowiązywało ograniczenie do 100 km/h. Maksymalną prędkość autostradową będzie można wprowadzić dopiero po zakończeniu kontraktu, co nastąpi wiosną przyszłego roku – informuje GDDKiA.
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ok. 81 km istniejących odcinków dróg - A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy - to ponad 2,8 mld zł.
Dziś z budowanej #A1 między Kamieńskiem i Piotrkowem Trybunalskim znikają ostatnie zwężenia. Oznacza to możliwość jazdy całą szerokością jezdni, czyli 3 pasami, ale z ograniczeniem do 100 km/h, bo to wciąż plac budowy. @GDDKiA_Lodz @GDDKiA #funduszeUE pic.twitter.com/WjSsn9C9px
— GDDKiA Łódź (@GDDKiA_Lodz) December 21, 2022
Oddanie autostrady do ruchu to jedno, ale jej zagospodarowanie w miejsca dla podróżnych, stacje paliw, restauracje, itd. to drugie. GDDKiA Katowice ogłosiła właśnie, że czeka na oferty firm zainteresowanych dzierżawą dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) na A1 pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia. Jak podają drogowcy, przyszli dzierżawcy wybudują tu stacje paliw, a także obiekty gastronomiczno-handlowe. Dyrekcja czeka na oferty do 15 marca 2023 roku. To kolejny przetarg na dzierżawę. Poprzedni nie został rozstrzygnięty z uwagi na brak ofert. Tym razem GDDKiA zrezygnowała z konieczności dzierżawy terenu różnym operatorom pomiędzy sąsiadującymi MOP-ami. Zatem, jeśli zgłosi się chociaż jeden oferent, będzie mógł obsadzić obydwa MOP-y.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Budowa S1 w Beskidach – góry łatwo nie oddają terenu
10695Gliwice: Tenneco uruchomiło Europejskie Centrum Inżynieryjne Monroe
4946Katowice Airport buduje nowy parking. Na lotnisku powstanie 757 nowych miejsc postojowych
1748Firma z Wieliczki postawiła w Bytomiu fabrykę domów z drewna klejonego
1073Jaworzno: Danone uruchomił unikatową w świecie instalację do recyklingu kubków po jogurtach
1067Piramidy w Ustroniu - ruszyły prace budowlane związane z modernizacją i rozbudową uzdrowiska
+19 / -4Katowice Airport buduje nowy parking. Na lotnisku powstanie 757 nowych miejsc postojowych
+12 / -1PGG: w kranach w Łaziskach popłynie woda z kopalni Bolesław Śmiały
+12 / -1Budowa S1 w Beskidach – góry łatwo nie oddają terenu
+14 / -4Firma z Wieliczki postawiła w Bytomiu fabrykę domów z drewna klejonego
+5 / -0Asfalt do wymiany. W sierpniu ruszą prace na autostradzie A4 Katowice-Kraków
0Katowice Airport buduje nowy parking. Na lotnisku powstanie 757 nowych miejsc postojowych
0Budowa S1 w Beskidach – góry łatwo nie oddają terenu
0Starostwo w Grodzisku zyska solarny parking. Wiaty PV stawia firma z Katowic
0Jaworzno: Danone uruchomił unikatową w świecie instalację do recyklingu kubków po jogurtach
0Czy powietrze w śląskich Beskidach jest na tyle czyste, by kurorty pobierały opłaty od turystów?
Oddanych głosów: 7