Już dziś "biało-czerwonych" czeka decydujące starcie na piłkarskich mistrzostwach świata w Katarze. Rywalem Polaków będzie Argentyna. Początek meczu o 20:00 - do tej chwili czas odlicza wielu z nas. I dokładnie do tej samej godziny zabawna będzie nowa kampania reklamowa Grupy Żywiec. Zobaczcie, o co chodzi.
Podium dla Waszych marketingowców! - piszą z entuzjazmem internauci pod postem na facebookowym profilu marki Żywiec.
Chodzi o kreatywną kampanię związaną z toczącymi się mistrzostwami świata w piłce nożnej.
Grupa wykorzystała swoje popularne hasło reklamowe do wsparcia polskich piłkarzy przed dzisiejszym meczem z Argentyną.
Buenos Żartes - piszą żartobliwie twórcy posta. - Argentyńczykom życzymy końca kataru.
Zabawna gra językowa jest oczywiście parafrazą popularnego "Chce się Ż", które od lat stanowi rozpoznawalne hasło marki Żywiec.
Udostępniony 29 listopada post cieszy został doceniony przez kibiców i cieszy się ogromną popularnością. Na niespełna 6 godzin przed ważnym dla Polski meczem ma już niemal 2,5 tysiąca udostępnień i prawie 25 tysięcy polubień.
Nowe hasło reklamowe Grupy Żywiec, specjalnie dla ŚląskiegoBiznesu.pl, komentuje dr Krystian Dudek, specjalista z zakresu PR i reklamy, Pełnomocnik Rektor Akademii WSB ds. strategii komunikacji i PR, właściciel Instytutu Publico.
Dobra reklama bazuje na emocjach, które są najskuteczniejszym nośnikiem przekazu - mówi dr Krystian Dudek w rozmowie z redakcją. - W przypadku Real Time Marketingu, czyli działań w czasie rzeczywistym, dźwignią jest umiejętne (często humorystyczne) odniesienie się do wydarzeń znanych i angażujących opinię publiczną.
Nasz rozmówca zaznacza, że działania Grupy Żywiec to wyższa szkoła jazdy - bazująca na umiejętności szybkiego wyłapania odpowiedniego kontekstu i sformułowaniu błyskotliwego przekazu, który wywołuje reakcje generującą zasięgi.
Gra warta jest świeczki, bo w zasadzie bez budżetu można uzyskać ogromne zasięgi - zaznacza. - Trzeba jednak wyprzedzić konkurencję i zrobić to ze smakiem, by przekaz wywoływał oczekiwane reakcje.
Dr Krystian Dudek przyznaje, że marka Żywiec - w kontekście dzisiejszego meczu Polska - Argentyna - zrobiła to bardzo dobrze. Wykorzystała niepowtarzalny moment i masowe zainteresowanie meczem.
Można powiedzieć, że zdobyła też dodatkowe punkty, ponieważ produkty ich marki towarzyszą kibicom w trakcie mundialu. Zatem grupa docelowa ich marki doskonale zrozumie przekaz, doceni żart i niewykluczone, że powtórzy slogan reklamy w trakcie meczu - dodaje specjalista.
Zdaniem właściciela Instytutu Publico taka forma reklamy jest niejako wpisana w działania Grupy Żywiec.
Inna sprawa to fakt, że Żywiec, który kojarzony jest z reklamami bazującymi na grze słów, a szczególnie wykorzystaniu litery Ż - musi stale kreatywnie poszukiwać kolejnych skojarzeń i sloganów, których zasób mógłby wydawać się ograniczony - wyjaśnia. - Tym bardziej sformułowanie Buenos Żartes i życzenia końca kataru dla Argentyńczyków odbieramy jako lekki, świeży przekaz wpisujący się idealnie w nastroje kibiców.
A jako kibice życzymy sobie, by piłkarze byli w równie dobrej formie, co autorzy reklamy tego złotego napoju - podsumowuje specjalista.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Dom Nowoczesny & Odnawialnych Źródeł Energii. 24. Targi Budowlane w Jaworznie
5008INTARG®2024 - Katowice zapraszają na czołowe Międzynarodowe Targi Wynalazków i Innowacji
2747Królowa biznesu - sprzedaż - już drugi raz wejdzie na salony! Nadciąga ogólnokrajowa konferencja Sales is the Queen
1403O transformacji przemysłowo-energetycznej. Rusza konferencja "Industry in Transition"
743Dlaczego wybory samorządowe są tak ważne dla lokalnej społeczności? Rozmawiamy z politologiem
625Poznaj tajniki AI z Pawłem Tkaczykiem w trakcie spotkania Firm Członkowskich RIG Katowice
0Transformacja energetyczna i dekarbonizacja – jaki scenariusz dla polskiego i europejskiego przemysłu?
0Dom Nowoczesny & Odnawialnych Źródeł Energii. 24. Targi Budowlane w Jaworznie
0Min. Czarnecka i premier Buzek w Katowicach. "Przemysł na Śląsku musi być różnorodny"
0O transformacji przemysłowo-energetycznej. Rusza konferencja "Industry in Transition"
0