Co szósty Polak przyznaje się do marnowania żywności w święta - tak wynika z badania przeprowadzonego przez Grupę Offerista. Eksperci komentujący dane określają to oszczędzaniem po polsku - bo trzech na czterech ankietowanych deklaruje jednocześnie, że na co dzień oszczędza na robieniu zakupów żywnościowych. Zobaczcie niechlubne wyniki świątecznego raportu.
2024-04-01 09:00
Blisko 30% konsumentów miało wyruszyć na świąteczne zakupy tydzień przed Wielkanocą, a prawie 22% robi to niemal na ostatnią chwilę. Jak komentują eksperci, konsumenci właśnie teraz liczą na najlepsze rabaty. Tydzień przed świętami wzrasta bowiem zainteresowanie ofertami z gazetek promocyjnych.
2024-03-27 13:15Widać poprawę w nastrojach. Z najnowszego badania opinii społecznej wynika, że 28 proc. Polaków, ze względu na odpuszczającą inflację, planuje zwiększyć tegoroczne wydatki na Wielkanoc w porównaniu z zeszłorocznymi. Ci, którzy chcą zrobić droższe zakupy, głównie przeznaczają więcej pieniędzy na żywność i prezenty dla rodziny.
2024-03-28 09:00W obliczu najnowszych danych dotyczących polskiej gospodarki, tegoroczne przygotowania do Wielkanocy zwiastują pozytywne zmiany dla konsumentów. Przede wszystkim, dzięki dynamicznemu wzrostowi wynagrodzeń i spadającej inflacji, Polacy mogą podejść do świątecznych zakupów z większym optymizmem.
2024-03-21 09:00Do marca ceny w sklepach nadal będą rosły, tylko wolniej niż rok temu. Natomiast Polacy wciąż będą odczuwać drożyznę. Jej poziom w dużej mierze będzie zależał od działań rządu i reakcji producentów na bieżącą sytuację, w tym wzrost płacy minimalnej - wskazują eksperci. Istotne będą też podwyżki cen surowców, energii, ropy i gazu.
2024-01-26 09:00W grudniu ceny w sklepach poszły w górę średnio o 5,6% rok do roku. Jednak, według ekspertów, byłoby znacznie gorzej, gdyby sieci handlowe nie zdusiły podwyżek. Stało się to nawet pomimo dwucyfrowego ograniczenia akcji promocyjnych. Do tego znawcy rynku dodają, że gdyby nie działania retailerów, ceny w grudniu wzrosłyby nawet do poziomu 8-9% rdr. Jednym z powodów było to, że sklepy prawdopodobnie wystraszyły się niskich wskaźników odwiedzalności, bo Polacy nadal mocno trzymają się za kieszenie. Do tego eksperci rynkowi uważają, że taka sytuacja kolejny raz może się szybko nie powtórzyć, a już na pewno nie przed świętami, które w tym roku wypadają pod koniec marca.
2024-02-05 09:00W listopadzie ceny w hipermarketach rosły wolniej niż w dyskontach. Choć różnica jest niewielka, to dla klientów nastawionych na szukanie rabatów, zwłaszcza w okresie świątecznym, może być znacząca. Wstępne dane pokazują, że ceny w grudniu rosną póki co szybciej niż w listopadzie, zatem walka tych dwóch formatów będzie jeszcze ostrzejsza. Patrząc na detale, widać, że w hipermarketach bardziej niż w dyskontach opłaca się konsumentom polować na wędliny, ryby, art. sypkie i tłuszczowe, napoje, słodycze, używki, art. dla dzieci, a także chemię gospodarczą. Z kolei w dyskontach taniej można kupić mięso, nabiał, pieczywo, dodatki spożywcze, owoce i warzywa, karmy dla zwierząt oraz środki higieny osobistej.
2023-12-22 09:00Choć inflacja w Polsce spada, raporty wskazują, że bez wątpienia te święta będą dużo droższe niż rok temu. Jak co roku zaglądamy więc w kilka miejsc województwa śląskiego, żeby prześledzić tegoroczne ceny nieodzownych symboli Bożego Narodzenia - karpi i choinek. Wnioski są zaskakujące. Te pierwsze są nawet tańsze niż rok temu. - W tym roku klienci nawet się nie targują - mówi tymczasem sprzedawca świątecznych drzewek.
2023-12-21 14:00Przez ostatnie 20 miesięcy inflacja zabrała Polakom – tylko w obszarze ich oszczędności – około 200 mld złotych. Do tego dochodzi utrata wartości majątków Polaków i cały czas rosnące wydatki na życie. Tymczasem gospodarka, dobre planowanie finansowe i biznes wymagają warunków, w których wartość pieniądza jest stabilna - zaznaczają eksperci. A to oznacza inflację na poziomie takim, jak ustalono w ramach Rady Polityki Pieniężnej Narodowego Banku Polskiego – czyli około 2,5%.
2023-09-20 16:00W sumie już 90,5% Polaków regularnie kupuje w sklepach jakąś część żywności w promocjach. Tylko w ciągu dwóch lat nastąpił wzrost aż o jedną trzecią. Tymczasem sieci handlowe też oszczędzają i oferują coraz mniej promocji. I według ekspertów, tutaj na razie nie ma co liczyć na poprawę. A jeżeli dojedzie do jakichkolwiek zmian, to będą one odczuwalne dla konsumentów dopiero na początku 2025 r.
2023-09-12 08:30