Przemysł motoryzacyjny

Wojna celna USA - czy uderzy w polski i śląski biznes? Eksperci: Największym zagrożeniem niepewność
0

Wojna celna USA - czy uderzy w polski i śląski biznes? Eksperci: Największym zagrożeniem niepewność

Cła Donalda Trumpa - jak wpłyną na polskie PKB, inflację, łańcuchy dostaw? Czy ucierpią inwestycje i eksport? Co z polskim biznesem? Te i inne pytania niezmiennie elektryzują rynek. – Agresywna polityka celna to dla USA element gry politycznej. Dla Europy największym zagrożeniem jest niepewność – zaznacza w rozmowie ze Śląskim Biznesem dr inż. Tomasz Zieliński, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Wtórują mu ekonomiści: dr Robert Orpych i Michał Zwyrtek.

2025-04-16 09:00 Autor: Magdalena Zmysłowska
Nowa strategia EMP. Zamiast Izery – hub przemysłowy, który ma zmienić pozycję Polski w Europie
0

Nowa strategia EMP. Zamiast Izery – hub przemysłowy, który ma zmienić pozycję Polski w Europie

Po wielkim fiasku projektu Izera, ElectroMobility Poland wchodzi w zupełnie nowy etap swojej działalności. Jak ogłosił prezes Tomasz Kędzierski, spółka obiera szerszy kierunek – stworzenie nowoczesnego hubu produkcyjno-rozwojowego. Projekt, który miał przynieść na rynek polskie e-auto, ma teraz służyć znacznie większemu celowi – zbudowaniu silnej, europejskiej marki samochodowej z centrum dowodzenia w Polsce i mocnym zapleczem przemysłowym.

2025-04-08 14:00 Autor: mz
1100 osób straci pracę. Fabryka z ponad stuletnią historią kończy działalność
0

1100 osób straci pracę. Fabryka z ponad stuletnią historią kończy działalność

Koncern Stellantis ogłosił, że w kwietniu 2025 roku zamknie kolejną fabrykę motoryzacyjną. Tym razem chodzi o zakład produkujący dostawcze samochody marki Vauxhall w Luton w Wielkiej Brytanii. Decyzja ta oznacza utratę miejsc pracy dla 1100 pracowników.

2025-03-03 16:00 Autor: mz, źródło: solidarnosckatowice.pl
0

"Plan zbyt ambitny, nierealny". Zakaz sprzedaży aut spalinowych roku trafi do kosza?

Polscy europosłowie nie chcą zakazu sprzedaży samochodów spalinowych i zamierzają wnioskować o debatę na ten temat podczas marcowej sesji plenarnej w Strasburgu oraz o przyjęcie stosownej rezolucji w tej sprawie. – Nie możemy zakazać sprzedaży samochodów spalinowych, bo zamkniemy fabryki i miejsca pracy, a to prawie 13 mln ludzi w całej Europie. Na to wszystko dodatkowo nakłada się ekspansja chińskich samochodów po dumpingowo niskich cenach, przy zaangażowaniu chińskiego kapitału, żeby wykosić europejską motoryzację - podnosi europoseł PO, Dariusz Joński.

 

 

 

 

 

2025-02-10 11:00 Autor: mz, źródło: newseria.pl
Zakaz silników spalinowych od 2035 roku nierealny? Rewizja przepisów kołem ratunkowym dla branży automotive
0

Zakaz silników spalinowych od 2035 roku nierealny? Rewizja przepisów kołem ratunkowym dla branży automotive

Zakaz stosowania silników spalinowych po 2035 roku wymaga rewizji – podkreślają posłowie do Parlamentu Europejskiego z Koalicji Obywatelskiej. Ich zdaniem przegląd przepisów powinien się odbyć wcześniej niż w 2026 roku, bo perspektywa zmian już dziś mocno uderza w europejski przemysł motoryzacyjny. UE traci tym samym konkurencyjność, przede wszystkim na rzecz Chin.

2024-10-18 09:00 Autor: mz

Najczęściej czytane

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 807