Cła Donalda Trumpa - jak wpłyną na polskie PKB, inflację, łańcuchy dostaw? Czy ucierpią inwestycje i eksport? Co z polskim biznesem? Te i inne pytania niezmiennie elektryzują rynek. – Agresywna polityka celna to dla USA element gry politycznej. Dla Europy największym zagrożeniem jest niepewność – zaznacza w rozmowie ze Śląskim Biznesem dr inż. Tomasz Zieliński, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Wtórują mu ekonomiści: dr Robert Orpych i Michał Zwyrtek.
2025-04-16 09:00Po wielkim fiasku projektu Izera, ElectroMobility Poland wchodzi w zupełnie nowy etap swojej działalności. Jak ogłosił prezes Tomasz Kędzierski, spółka obiera szerszy kierunek – stworzenie nowoczesnego hubu produkcyjno-rozwojowego. Projekt, który miał przynieść na rynek polskie e-auto, ma teraz służyć znacznie większemu celowi – zbudowaniu silnej, europejskiej marki samochodowej z centrum dowodzenia w Polsce i mocnym zapleczem przemysłowym.
2025-04-08 14:00Koncern Stellantis ogłosił, że w kwietniu 2025 roku zamknie kolejną fabrykę motoryzacyjną. Tym razem chodzi o zakład produkujący dostawcze samochody marki Vauxhall w Luton w Wielkiej Brytanii. Decyzja ta oznacza utratę miejsc pracy dla 1100 pracowników.
2025-03-03 16:00Polscy europosłowie nie chcą zakazu sprzedaży samochodów spalinowych i zamierzają wnioskować o debatę na ten temat podczas marcowej sesji plenarnej w Strasburgu oraz o przyjęcie stosownej rezolucji w tej sprawie. – Nie możemy zakazać sprzedaży samochodów spalinowych, bo zamkniemy fabryki i miejsca pracy, a to prawie 13 mln ludzi w całej Europie. Na to wszystko dodatkowo nakłada się ekspansja chińskich samochodów po dumpingowo niskich cenach, przy zaangażowaniu chińskiego kapitału, żeby wykosić europejską motoryzację - podnosi europoseł PO, Dariusz Joński.
2025-02-10 11:00
Zakaz stosowania silników spalinowych po 2035 roku wymaga rewizji – podkreślają posłowie do Parlamentu Europejskiego z Koalicji Obywatelskiej. Ich zdaniem przegląd przepisów powinien się odbyć wcześniej niż w 2026 roku, bo perspektywa zmian już dziś mocno uderza w europejski przemysł motoryzacyjny. UE traci tym samym konkurencyjność, przede wszystkim na rzecz Chin.
2024-10-18 09:00