Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach – administrator Kanału Gliwickiego podsumował sezon szlaku nawigacyjnego. Kanałem przepłynęło rekordowo ok. 16 tys. jednostek i kilkaset tysięcy ton ładunku.
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach podsumowało zakończony niedawno sezon. Okazał się on być rekordowym pod względem transportu wodnego na Kanale Górnośląskim.
- W zakończonym sezonie nawigacyjnym najczęstszym widokiem na wodach Kanału były przede wszystkim barki wypełnione węglem, wypływające z Portu Gliwice, by pokonując Kanał Gliwicki i rzekę Odrę, dotrzeć do Wrocławia. Z sezonu na sezon droga wodna cieszy się jednak coraz większym zainteresowaniem żeglugi pasażerskiej i turystycznej. To właśnie na Kanale Gliwickim swoją inaugurację miał ubiegłoroczny Flis Odrzański – mówi Łukasz Lange, dyrektor gliwickich Wód Polskich.
Żeglugę transportową i turystyczną zapewnia sześć śluz na odcinku o długości 42 km między Gliwicami a Kędzierzynem-Koźlem. Śluzy na kanale, umożliwiające pokonanie różnicy poziomów wody. Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach aktualnie modernizuje śluzy Kanału Gliwickiego w Łabędach, Dzierżnie, Sławięcicach i Nowej Wsi.
- Intensyfikacja żeglugi śródlądowej na Odrzańskiej Drodze Wodnej jest możliwa za sprawą prowadzonych spójnych projektów modernizacyjnych na Kanale Gliwickim i Odrze oraz zintegrowanego podejścia do logistyki i zarządzania transportem na wodach. Służą temu realizowane i inicjowane inwestycje na szklakach wodnych, których znaczenie będzie istotne tak dla gospodarki, jak i rozwoju nadodrzańskich miejscowości – dodaje Łukasz Lange.
Cztery lata temu administrator drogi wodnej zakończył modernizację obiektów w Rudzińcu i Kłodnicy. Prace na bliźniaczych śluzach Kanału realizowane są w taki sposób, aby umożliwić warunki do żeglugi, przy zapewnieniu bezpieczeństwa poruszającym się tą drogą wodną.
Sezon nawigacyjny na Kanale Gliwickim trwa zwykle 270 dni, w zależności od warunków atmosferycznych. W poprzednim sezonie żeglugowym Kanał Górnośląski pokonało ponad 12 tys. jednostek pływających, podczas gdy dwa lata wcześniej prześluzowano ich 5 tys. Administratora szlaku tym bardziej cieszy fakt, że od trzeciego kwietnia 2018 r. wodami Kanału Gliwickiego pływało blisko 16 tys. jednostek.
Ze szlaku, obok barek transportowych korzystali również wodniacy, którzy doceniają turystyczne walory Kanału Gliwickiego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
1518Wybory samorządowe 2024. Tak wygląda podział mandatów w sejmiku województwa śląskiego
1501Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
485Akcja przeciwpożarowa w KWK Budryk. Wycofano ponad 100 górników
4353,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
421Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
+4 / -13,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0Śląskie na podium zaległości wobec fiskusa. Wyżej tylko mazowieckie
1Niespodzianka: na stacjach paliw taniej. A najtaniej - na Górnym Śląsku
0Velo Cugiem Kolei Śląskich do Wisły już w majówkę
0Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
0JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
0