Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach – administrator Kanału Gliwickiego podsumował sezon szlaku nawigacyjnego. Kanałem przepłynęło rekordowo ok. 16 tys. jednostek i kilkaset tysięcy ton ładunku.
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach podsumowało zakończony niedawno sezon. Okazał się on być rekordowym pod względem transportu wodnego na Kanale Górnośląskim.
- W zakończonym sezonie nawigacyjnym najczęstszym widokiem na wodach Kanału były przede wszystkim barki wypełnione węglem, wypływające z Portu Gliwice, by pokonując Kanał Gliwicki i rzekę Odrę, dotrzeć do Wrocławia. Z sezonu na sezon droga wodna cieszy się jednak coraz większym zainteresowaniem żeglugi pasażerskiej i turystycznej. To właśnie na Kanale Gliwickim swoją inaugurację miał ubiegłoroczny Flis Odrzański – mówi Łukasz Lange, dyrektor gliwickich Wód Polskich.
Żeglugę transportową i turystyczną zapewnia sześć śluz na odcinku o długości 42 km między Gliwicami a Kędzierzynem-Koźlem. Śluzy na kanale, umożliwiające pokonanie różnicy poziomów wody. Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach aktualnie modernizuje śluzy Kanału Gliwickiego w Łabędach, Dzierżnie, Sławięcicach i Nowej Wsi.
- Intensyfikacja żeglugi śródlądowej na Odrzańskiej Drodze Wodnej jest możliwa za sprawą prowadzonych spójnych projektów modernizacyjnych na Kanale Gliwickim i Odrze oraz zintegrowanego podejścia do logistyki i zarządzania transportem na wodach. Służą temu realizowane i inicjowane inwestycje na szklakach wodnych, których znaczenie będzie istotne tak dla gospodarki, jak i rozwoju nadodrzańskich miejscowości – dodaje Łukasz Lange.
Cztery lata temu administrator drogi wodnej zakończył modernizację obiektów w Rudzińcu i Kłodnicy. Prace na bliźniaczych śluzach Kanału realizowane są w taki sposób, aby umożliwić warunki do żeglugi, przy zapewnieniu bezpieczeństwa poruszającym się tą drogą wodną.
Sezon nawigacyjny na Kanale Gliwickim trwa zwykle 270 dni, w zależności od warunków atmosferycznych. W poprzednim sezonie żeglugowym Kanał Górnośląski pokonało ponad 12 tys. jednostek pływających, podczas gdy dwa lata wcześniej prześluzowano ich 5 tys. Administratora szlaku tym bardziej cieszy fakt, że od trzeciego kwietnia 2018 r. wodami Kanału Gliwickiego pływało blisko 16 tys. jednostek.
Ze szlaku, obok barek transportowych korzystali również wodniacy, którzy doceniają turystyczne walory Kanału Gliwickiego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
„Wiadomość dla inżynierów-imigrantów”. Przedsiębiorca ze Śląska wywiesił nietypowy apel do cudzoziemców
770Razem w obronie elektrowni i przemysłu. Dziś wielki protest związkowców w Warszawie (foto, wideo)
622I po "świątecznym cudzie". Z nowym rokiem na stacje paliw wraca drożyzna
406Poseł ocenił mrożenie cen energii. "Dopłaty nie zlikwidują problemu, ratunkiem powrót do węgla"
395Jak Nowy Jork i Sydney. Katowice jako szóste polskie miasto przystępują do PPCA
390Technologiczne przyspieszenie: wstęp do 2025 roku
+3 / -0Katastrofa budowlana w Cieszynie: znaleziono ciała dwóch osób
+2 / -0„Wiadomość dla inżynierów-imigrantów”. Przedsiębiorca ze Śląska wywiesił nietypowy apel do cudzoziemców
+1 / -0Poseł ocenił mrożenie cen energii. "Dopłaty nie zlikwidują problemu, ratunkiem powrót do węgla"
+1 / -0Górnicy w Warszawie: jak będzie trzeba, będziemy tu co miesiąc. W proteście uczestniczyło ok. 10 tys. osób
+1 / -0ZUS wysyła informacje o rozliczeniu wpłat składek za ubiegły rok
0„Wiadomość dla inżynierów-imigrantów”. Przedsiębiorca ze Śląska wywiesił nietypowy apel do cudzoziemców
0"Stabilny, ale wykazuje tendencje deficytowe". ZUS przedstawił nową prognozę Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
0Wniosek o rentę wdowią - ZUS instruuje, jak ominąć "pułapki" (poradnik)
0Poseł ocenił mrożenie cen energii. "Dopłaty nie zlikwidują problemu, ratunkiem powrót do węgla"
0