Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach – administrator Kanału Gliwickiego podsumował sezon szlaku nawigacyjnego. Kanałem przepłynęło rekordowo ok. 16 tys. jednostek i kilkaset tysięcy ton ładunku.
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach podsumowało zakończony niedawno sezon. Okazał się on być rekordowym pod względem transportu wodnego na Kanale Górnośląskim.
- W zakończonym sezonie nawigacyjnym najczęstszym widokiem na wodach Kanału były przede wszystkim barki wypełnione węglem, wypływające z Portu Gliwice, by pokonując Kanał Gliwicki i rzekę Odrę, dotrzeć do Wrocławia. Z sezonu na sezon droga wodna cieszy się jednak coraz większym zainteresowaniem żeglugi pasażerskiej i turystycznej. To właśnie na Kanale Gliwickim swoją inaugurację miał ubiegłoroczny Flis Odrzański – mówi Łukasz Lange, dyrektor gliwickich Wód Polskich.
Żeglugę transportową i turystyczną zapewnia sześć śluz na odcinku o długości 42 km między Gliwicami a Kędzierzynem-Koźlem. Śluzy na kanale, umożliwiające pokonanie różnicy poziomów wody. Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach aktualnie modernizuje śluzy Kanału Gliwickiego w Łabędach, Dzierżnie, Sławięcicach i Nowej Wsi.
- Intensyfikacja żeglugi śródlądowej na Odrzańskiej Drodze Wodnej jest możliwa za sprawą prowadzonych spójnych projektów modernizacyjnych na Kanale Gliwickim i Odrze oraz zintegrowanego podejścia do logistyki i zarządzania transportem na wodach. Służą temu realizowane i inicjowane inwestycje na szklakach wodnych, których znaczenie będzie istotne tak dla gospodarki, jak i rozwoju nadodrzańskich miejscowości – dodaje Łukasz Lange.
Cztery lata temu administrator drogi wodnej zakończył modernizację obiektów w Rudzińcu i Kłodnicy. Prace na bliźniaczych śluzach Kanału realizowane są w taki sposób, aby umożliwić warunki do żeglugi, przy zapewnieniu bezpieczeństwa poruszającym się tą drogą wodną.
Sezon nawigacyjny na Kanale Gliwickim trwa zwykle 270 dni, w zależności od warunków atmosferycznych. W poprzednim sezonie żeglugowym Kanał Górnośląski pokonało ponad 12 tys. jednostek pływających, podczas gdy dwa lata wcześniej prześluzowano ich 5 tys. Administratora szlaku tym bardziej cieszy fakt, że od trzeciego kwietnia 2018 r. wodami Kanału Gliwickiego pływało blisko 16 tys. jednostek.
Ze szlaku, obok barek transportowych korzystali również wodniacy, którzy doceniają turystyczne walory Kanału Gliwickiego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Jastrzębska Spółka Węglowa może nie mieć pieniędzy na wypłaty już we wrześniu. Konfederacja apeluje o pilne działania
1667Związki alarmują: JSW na skraju bankructwa. "Skandaliczne marnotrawstwo, sytuacja dramatyczna"
1623JSW odpowiada związkom: to rynek uderzył w spółkę, nie złe zarządzanie. Związkowcy: „To uniki, a nie konkrety”
692JSW: większe wydobycie, mniejsze zarobki. Spółka podsumowała II kwartał
681Podwyżki dla prezydentów, wójtów i burmistrzów 2025. Tyle mogą wkrótce zarabiać śląscy samorządowcy
662Związki alarmują: JSW na skraju bankructwa. "Skandaliczne marnotrawstwo, sytuacja dramatyczna"
+5 / -1Jastrzębska Spółka Węglowa może nie mieć pieniędzy na wypłaty już we wrześniu. Konfederacja apeluje o pilne działania
+4 / -0Katowicki EMAG przekształca się w Łukasiewicz–AI. Śląsk z silnym centrum badań nad sztuczną inteligencją
+3 / -0Po pożarze hali w Siemianowicach Śląskich. Firma Audioplex zbiera środki na odbudowę
+2 / -0Ciekawostka: połowa PKB Polski z zaledwie 10% kraju. Śląskie niezmiennie w czołówce
+2 / -0Najbogatsze samorządy w Polsce 2024. Gliwice, Bielsko-Biała i Katowice wśród najbogatszych miast
0Produkt wycofany z popularnej sieci. Może stanowić zagrożenie dla zdrowia
0Styropian do ociepleń na cenzurowanym. Branża alarmuje: tysiące miejsc pracy zagrożonych
0JSW o Planie Strategicznej Transformacji: "Widoczne kolejne, bardzo konkretne efekty"
0Po pożarze hali w Siemianowicach Śląskich. Firma Audioplex zbiera środki na odbudowę
0