Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach – administrator Kanału Gliwickiego podsumował sezon szlaku nawigacyjnego. Kanałem przepłynęło rekordowo ok. 16 tys. jednostek i kilkaset tysięcy ton ładunku.
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach podsumowało zakończony niedawno sezon. Okazał się on być rekordowym pod względem transportu wodnego na Kanale Górnośląskim.
- W zakończonym sezonie nawigacyjnym najczęstszym widokiem na wodach Kanału były przede wszystkim barki wypełnione węglem, wypływające z Portu Gliwice, by pokonując Kanał Gliwicki i rzekę Odrę, dotrzeć do Wrocławia. Z sezonu na sezon droga wodna cieszy się jednak coraz większym zainteresowaniem żeglugi pasażerskiej i turystycznej. To właśnie na Kanale Gliwickim swoją inaugurację miał ubiegłoroczny Flis Odrzański – mówi Łukasz Lange, dyrektor gliwickich Wód Polskich.
Żeglugę transportową i turystyczną zapewnia sześć śluz na odcinku o długości 42 km między Gliwicami a Kędzierzynem-Koźlem. Śluzy na kanale, umożliwiające pokonanie różnicy poziomów wody. Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach aktualnie modernizuje śluzy Kanału Gliwickiego w Łabędach, Dzierżnie, Sławięcicach i Nowej Wsi.
- Intensyfikacja żeglugi śródlądowej na Odrzańskiej Drodze Wodnej jest możliwa za sprawą prowadzonych spójnych projektów modernizacyjnych na Kanale Gliwickim i Odrze oraz zintegrowanego podejścia do logistyki i zarządzania transportem na wodach. Służą temu realizowane i inicjowane inwestycje na szklakach wodnych, których znaczenie będzie istotne tak dla gospodarki, jak i rozwoju nadodrzańskich miejscowości – dodaje Łukasz Lange.
Cztery lata temu administrator drogi wodnej zakończył modernizację obiektów w Rudzińcu i Kłodnicy. Prace na bliźniaczych śluzach Kanału realizowane są w taki sposób, aby umożliwić warunki do żeglugi, przy zapewnieniu bezpieczeństwa poruszającym się tą drogą wodną.
Sezon nawigacyjny na Kanale Gliwickim trwa zwykle 270 dni, w zależności od warunków atmosferycznych. W poprzednim sezonie żeglugowym Kanał Górnośląski pokonało ponad 12 tys. jednostek pływających, podczas gdy dwa lata wcześniej prześluzowano ich 5 tys. Administratora szlaku tym bardziej cieszy fakt, że od trzeciego kwietnia 2018 r. wodami Kanału Gliwickiego pływało blisko 16 tys. jednostek.
Ze szlaku, obok barek transportowych korzystali również wodniacy, którzy doceniają turystyczne walory Kanału Gliwickiego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Sklep PGG wycofuje gwarancję koszyka. Są też inne zmiany związane z zakupem węgla
2227Piękne widoki z pociągu. Przez Śląsk będzie kursował ekspres z trzema wagonami ze Szwajcarii
1720O programie 800+ rozmawiamy z Chatem GPT. "Zalecam staranną analizę i konsultacje z ekspertami"
1009800+, darmowe leki i autostrady. Co na to budżet? Analizuje Michał Zwyrtek
932Jerzy Polaczek: Śląsk nie straci kontroli nad Pyrzowicami. Lotnisko czekają inwestycje rzędu 1,5 mld zł
930„Kark” zagroził mu przed domem. Działacz Sierpnia 80 prowadzący profil związkowy na FB w szoku
+37 / -8Kobieta biznesu: Barbara Żukowska, wiceprezes Gliwickiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego Mostostal Zabrze. Pochodzi z Żywca, odniosła sukces dzięki pasji do rozwoju
+22 / -0Jerzy Polaczek: Śląsk nie straci kontroli nad Pyrzowicami. Lotnisko czekają inwestycje rzędu 1,5 mld zł
+6 / -2Ruch w Katowice Airport rośnie aż miło. Kwiecień 2023 roku to kolejny przebity szklany sufit
+4 / -0Katowice Airport: Wizz Air uruchomi dwie nowe trasy
+4 / -0800+, darmowe leki i autostrady. Co na to budżet? Analizuje Michał Zwyrtek
1Spektakularny włam do jubilera. Złodzieje działali jak w Mission Impossible
0Kalkulator cen paliw domowych PAS: gaz najtańszy, ogrzewanie węglem w kopciuchu dla bogatych
0Akcja Greenpeace w Halembie: PGG jednak nie podjęła kroków prawnych wobec aktywistów
0Sklep PGG wycofuje gwarancję koszyka. Są też inne zmiany związane z zakupem węgla
0