W ramach 10-letniej umowy ramowej chorzowski Alstom dostarczy Kolejom Irlandzkim kolejnych 18 pociągów akumulatorowo-elektrycznych X’trapolis. W ubiegłym roku zamówienie obejmowało 19 maszyn. Łącznie zamówienia obejmują już 37 pięciowagonowych zespołów: 31 akumulatorowo-elektrycznych (BEMU) oraz 6 elektrycznych (EMU).
Alstom, globalny lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, zrealizuje kolejne zamówienie dla Kolei Irlandzkich (Iarnród Éireann / Irish Rail). Kontrakt o wartości około 160 mln euro obejmuje dodatkowych 18 akumulatorowo-elektrycznych zespołów trakcyjnych (BEMU), wraz z 15-letnim okresem wsparcia technicznego i dostawą części zamiennych, i jest elementem 10-letniej umowy ramowej podpisanej w grudniu 2021 roku. Łącznie zamówienia ze strony Kolei Irlandzkich obejmują aktualnie 37 pięciowagonowych pociągów X’trapolis, produkowanych w chorzowskim zakładzie Alstom Konstal.
Umowa ramowa z Alstom umożliwia Kolejom Irlandzkim zamówienie do 750 elektrycznych i akumulatorowo-elektrycznych wagonów kolejowych dla sieci DART+ (Dublin Area Rapid Transit), której inauguracja planowana jest w 2025 roku. Celem DART+ jest podwojenie przepustowości i potrojenie poziomu elektryfikacji sieci kolejowej w obszarze metropolitarnym Dublina, dzięki czemu kolej stanie się podstawą zrównoważonego transportu w Irlandii.
Jako wiodący globalny innowator i dostawca ekologicznych rozwiązań w zakresie mobilności, Alstom wspiera Irlandię w oferowaniu mieszkańcom zrównoważonych podróży koleją. Kolejne zamówienie pociągów X’trapolis pokazuje, że Koleje Irlandzkie aktywnie działają na rzecz tworzenia jeszcze bardziej ekologicznej sieci dojazdowej w obszarze metropolitarnym Dublina – podkreśla Nick Crossfield, dyrektor zarządzający Alstom w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Pociągi X’trapolis będą pierwszą nowoczesną flotą akumulatorową w Irlandii. Będą też istotnym wzmocnieniem wysiłków tego kraju na rzecz redukcji emisji CO2 poprzez inwestycje w transport publiczny. Wyprodukowane w Chorzowie pociągi będą w stanie pokonać ponad 80 km poza zelektryfikowaną siecią DART dzięki wykorzystaniu czystego zasilania akumulatorowego, co pozwoli zastąpić stary tabor spalinowy na niezelektryfikowanych jeszcze liniach.
Cieszymy, że produkowane w Chorzowie pociągi w jeszcze większym stopniu będą służyć podróżnym w obszarze metropolitarnym Dublina i całej Irlandii. Produkowana w zakładzie Alstom Konstal modułowa platforma pociągów podmiejskich X’trapolis cieszy się bardzo dużym powodzeniem, czego dowodem jest sprzedaż na poziomie 6 tys. sztuk na całym świecie. Wyprodukowane przez nas zespoły zostaną specjalnie dostosowane do potrzeb programu DART+. Liczymy, że doświadczenia Kolei Irlandzkich i Alstom będą inspiracją także dla Polski, gdzie jest ogromny potencjał rozwoju nowoczesnych, w pełni zrównoważonych sieci metropolitarnych – uważa Sławomir Cyza, prezes i dyrektor zarządzający Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich.
Każdy niskopodłogowy pociąg DART+ o długości 82 m będzie miał 550 miejsc dla pasażerów. Szerokie przejścia i automatycznie wysuwane schody pozwolą maksymalnie zwiększyć dostępność dla wszystkich pasażerów. W pociągach znajdą się strefy rowerowe i rodzinne, a także m.in. urządzenia do ładowania telefonów, e-rowerów i e-skuterów. W całym pociągu będą również zawansowane systemy monitoringu, co pozwoli dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych i załogi.
Wraz z przyśpieszeniem finansowania floty dla sieci DART+, widzimy ogromne korzyści z umowy ramowej z Alstom. Pozwala nam ona na szybkie działanie i kolejne duże zamówienie jednostek niezbędnych do transformacji naszych usług. 90 wagonów BEMU dołączy do zamówionych wcześniej 95 jednostek, dzięki czemu DART+ stanie się kręgosłupem irlandzkiej sieci zrównoważonego transportu. Cieszymy się ze współpracy z Alstom, która pozwala nam zwiększać zakres usług w rejonie Dublina, oferować klientom wyższą jakość i działać na rzecz środowiska naturalnego – dodaje Jim Meade, prezes Kolei Irlandzkich.
Oprócz floty Alstom dostarczy Kolejom Irlandzkim szereg usług, w tym wsparcie techniczne oraz części zamienne w okresie pierwszych 15 lat eksploatacji floty. Alstom wdroży także technologie HealthHub i TrainScanner do konserwacji predykcyjnej oraz zapewnieni trzy symulatory pociągów w celu wsparcia szkolenia maszynistów.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Zabił go prąd". Właściciele rodzinnego sklepu o jego zamknięciu poinformowali... na klepsydrze
4008Najem pod biznes? Tylko dla bogatych. Wszystko przez jedną decyzję resortu finansów
2269Ukłon w stronę pracowników, nóż na gardle biznesu. Czy czterodniowy tydzień pracy pogrąży przedsiębiorców?
866Ciąg dalszy czystki na gastronomicznej mapie Katowic. Znika 12-letnia restauracja
773Poradnik: jak zbudować predyspozycje zawodowe i znaleźć pracę marzeń
548Rzuć granatem – armia zaprasza na bezpłatne treningi w ferie. Również na Śląsku
+15 / -4Samochód roku 2023 pochodzi ze Śląska! Fabryka Jeepa Avengera działa w Tychach
+8 / -1Teraz kebab od Poldiego również w Zabrzu. Lukas Podolski otworzy pierwszy bar w Polsce
+11 / -6Ranking: najbardziej innowacyjne kraje świata 2022. Tak wypadła Polska
+5 / -0Grupa Vaillant buduje nowy Hub IT w Katowicach. Niemcy stworzą 200 miejsc pracy
+6 / -2Wojsko Polskie przyciągnęło rekordową liczbę nowych żołnierzy
0Ciąg dalszy czystki na gastronomicznej mapie Katowic. Znika 12-letnia restauracja
0PGG. Prezes największej górniczej spółki po raz czwarty został szefem Euracoal
0Najem pod biznes? Tylko dla bogatych. Wszystko przez jedną decyzję resortu finansów
0Poradnik: jak zbudować predyspozycje zawodowe i znaleźć pracę marzeń
0