Inwestycje i nieruchomości

2,3 mln gości, 1581 wydarzeń, 945 mln zł ekwiwalentu reklamowego. Arena Gliwice świętuje 7-lecie

2025-06-02, Autor: mz

Siedem lat działalności, ponad 2,3 miliona odwiedzających i niemal 1600 wydarzeń – PreZero Arena Gliwice to dziś jeden z najważniejszych wielofunkcyjnych obiektów eventowych w Polsce. Obecność Areny generuje dla miasta nie tylko emocje i rozpoznawalność, ale również konkretne, mierzalne korzyści ekonomiczne i wizerunkowe.

Reklama

Nowoczesna arena, która zmieniła oblicze Gliwic

30 maja 2018 roku oficjalnie rozpoczęła działalność PreZero Arena Gliwice – nowoczesny, wielofunkcyjny obiekt widowiskowo-sportowy. Dzięki elastycznej infrastrukturze i zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym, Arena stała się przestrzenią dla wydarzeń sportowych, koncertów, kongresów, targów i imprez firmowych. Jej otwarcie wyznaczyło nowy etap w rozwoju Gliwic jako aktywnego centrum życia kulturalnego i biznesowego w województwie śląskim.

Tysiące wydarzeń, miliony uczestników

Pierwszym masowym wydarzeniem był koncert A State Of Trance 850 z udziałem Armina van Buurena. Od tamtej pory Arena zorganizowała 1581 wydarzeń, w tym:

  • 462 wydarzenia sportowe

  • 152 koncerty i wydarzenia muzyczne

  • 320 eventów rozrywkowych

  • 469 spotkań biznesowych

Łączna liczba gości, którzy odwiedzili Arenę przez siedem lat, przekroczyła 2,3 miliona osób, co odpowiada 13-krotności liczby mieszkańców Gliwic.

Wydarzenia na światowym poziomie

Wśród najważniejszych wydarzeń w historii obiektu znalazły się m.in.:
Mistrzostwa Świata w siatkówce kobiet i mężczyzn, Eurowizja Junior 2019, mecze Reprezentacji Polski w koszykówce, gale KSW, widowiska Cirque du SoleilDisney On Ice, a także koncerty artystów światowego formatu, takich jak Bryan Adams, Lenny Kravitz, 50 Cent czy Sanah.

Prestiż w skali europejskiej

W 2021 roku PreZero Arena Gliwice została przyjęta do grona członków European Arenas Association – prestiżowego zrzeszenia obiektów eventowych, do którego należą m.in. The O2 w Londynie czy Uber Arena w Berlinie. Gliwice są jednym z zaledwie dwóch polskich miast reprezentowanych w tej organizacji, a w 2022 roku przedstawiciel obiektu został wybrany do zarządu EAA.

MICE EXPO 2025 i rozwój sektora biznesowego

Arena z sukcesem rozwija także działalność w obszarze MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions). W Business Conference Centre odbywały się kongresy, konferencje firmowe i spotkania środowisk biznesowych, w tym dla marek takich jak Oriflame czy Rossmann. Już w listopadzie 2025 roku Gliwice będą gospodarzem MICE EXPO – ogólnopolskiego wydarzenia branży spotkań współorganizowanego przez zespół Areny.

Arena bliska mieszkańcom

Choć obiekt przyciąga gwiazdy i widownię z całej Polski, nie zapomina o lokalnej społeczności. Na co dzień odbywają się tu m.in.:

  • zajęcia sportowe i taneczne (np. szkoła tańca Dance Arena Gliwice)

  • działalność jednej z największych ścian wspinaczkowych w Polsce – Chwyciarni

  • letni program rekreacyjny Summer Arena

  • zajęcia integracyjne dla osób z niepełnosprawnościami

Arena jest też siedzibą lokalnych drużyn sportowych, m.in. Tauron GTK Gliwice, Piast Gliwice FutsalIKS Jeźdźcy PreZero Arena Gliwice.

Zielony standard – Arena z certyfikatem Zero Waste

PreZero Arena Gliwice jest pierwszym w Polsce obiektem widowiskowo-sportowym z certyfikatem Zero Waste. To efekt konsekwentnych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, prowadzonych we współpracy z firmą PreZero Polska.

Wdrażane rozwiązania przynoszą mierzalne efekty:

  • 92% odpadów jest poddawanych recyklingowi lub ponownemu użyciu

  • zużycie plastiku zmniejszono o 500 kg rocznie

  • zużycie energii ograniczono o 10–30%, w zależności od sezonu

Dodatkowo w obiekcie rozwinięto infrastrukturę dla carpoolingu, segregacji odpadów i wdrożono praktyki zgodne z normami CSR i ESG.

Konkretny wpływ na miasto i gospodarkę

PreZero Arena Gliwice to również potężne narzędzie promocji miasta. Tylko w latach 2022–2025, łączna wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE) związanego z obecnością Areny w mediach wyniosła 945,9 mln zł. Od momentu uruchomienia obiektu Gliwice zyskały łącznie ponad 282,7 mln zł ekwiwalentu w publikacjach medialnych, co przekłada się na znaczący wzrost rozpoznawalności marki miasta – zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Przyszłość z ambicjami

Zespół zarządzający Areną nie ukrywa dumy z dotychczasowych osiągnięć i zapowiada dalszy rozwój:

– Dziękujemy Miastu Gliwice, partnerom, organizatorom i gościom za wspólne siedem lat. Tworzymy emocje i czyste jutro – to nie hasło, to nasza codzienna misja – mówi Marcin Gawron, prezes Areny Operator.

W planach są kolejne wydarzenia, nowe projekty i inicjatywy skierowane zarówno do globalnych organizatorów, jak i lokalnych społeczności. Arena ma być nie tylko miejscem wydarzeń, ale również trwałym symbolem nowoczesnych Gliwic.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 834