Zapowiadany do otwarcia odcinek to Pyrzowice – Częstochowa Północ. Jego udostępnienie dla ruchu spodziewane jest na przełomie lipca i sierpnia.
- Dzięki temu od granicy z Czechami będziemy mogli przejechać aż do okolic Częstochowy autostradą. Równolegle jesteśmy w trakcie wyboru wykonawcy prac zabezpieczających, w tym położenia nawierzchni na autostradowej obwodnicy Częstochowy, tak aby przed końcem roku móc udostępnić ciąg główny tej trasy – informuje GDDKiA.
Mowa jest o feralnym odcinku F, który pierwotnie budowało włoskie konsorcjum Salini, ostatecznie wyrzucone z placu budowy w związku z opóźnieniami, brakiem reakcji na ponaglenia i nie płaceniem za robotę polskim podwykonawcom. Dyrekcja postanowiła poszukać wykonawcy spośród firm, które aktualnie realizują kontrakty w kraju. Spłynęły trzy oferty, jednak wartość najtańszej przewyższyła zakładany budżet o 205 mln zł.
GDDKiA rozważa wystąpienie do ministra infrastruktury o dołożenie brakującej kwoty. Decyzji spodziewaliśmy się w ub. tygodniu, jednak wciąż trwają analizy.
- Obecnie analizujemy oferty złożone na prace zabezpieczające odc. F autostrady A1. Wszystkie trzy przekraczają znacząco zakładany kosztorys. W sytuacjach kiedy oferty przekraczają kosztorys i zarazem uznajemy po analizie, że wysokość kwot wynika z obiektywnych uwarunkowań rynkowych, wówczas możemy wystąpić o zwiększenie kwoty do Ministerstwa Infrastruktury albo unieważnić przetarg. W opcji zwiększenia budżetu podpisujemy umowę z wybranym wykonawca, który przedstawił najkorzystniejsza ofertę. Z kolei w sytuacji unieważnienia wstrzymujemy się z ponownym ogłoszeniem lub optymalizujemy określone założenia zawarte w postepowaniu, takie jak chociażby zakres prac, warunki przystąpienia, podział ryzyka i inne czynniki wpływające na wysokość ofert, po czym tak szybko jak to możliwe ogłaszamy przetarg ponownie w oparciu o nowa dokumentację. Jak wspomniałem na początku, obecnie równolegle analizujemy oferty i możliwości dalszych działań oraz procedujemy możliwość pozyskania większych środków w ramach obecnego postępowania – mówi portalowi ŚląskiBiznes.pl Jan Krynicki, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Tagi: A1, autostrada
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Była świadkiem sukcesów i górniczych tragedii. Kluczowa kopalnia JSW fedruje już 50 lat
562Bielsko-Biała: na terenie kultowej Befamy – dawnej ikony przemysłu – powstaną mieszkania
523Frankowicze lekko wyhamowali. W sądach mniej pozwów niż rok temu
443Katowice za 15 mln zł przebudują ulicę Wieżową, łącząc dwie dzielnice miasta
416Szef zakładowej "Solidarności" o przedłużeniu działania konwencjonalnej Elektrowni Rybnik: Krok w dobrą stronę, ale tylko krok
374Woda dołowa odnawialnym źródłem energii. Kopalnia PGG będzie odzyskiwać ciepło
+2 / -0Nie tylko wielkie areny. Prawie 38 mln złotych na inwestycje sportowe w Śląskiem
+2 / -0Nowy Wełnowiec w Katowicach. Potężna inwestycja deweloperska wkracza w kluczową fazę realizacji (wideo)
+3 / -1W Katowicach rusza spektakularna inwestycja. 11 zabytkowych kamienic do remontu
+2 / -0"Skomunikuje tereny inwestycyjne". Bliżej budowy węzła Klimontów na S1 w Sosnowcu
+2 / -0Zabytkowy Pałac Donnersmarcków w rękach Grupy Arche. Transakcja za 14 mln złotych
0Mobilne paczkomaty w kurortach narciarskich. Pierwszy na Śląsku, na "Złotym Groniu" w Istebnej
0Najbardziej zadłużone gminy województwa śląskiego. Te samorządy toną w długach (LISTA)
0Tu rozwijała się secesja. W śląskim "małym Wiedniu" powstała nowa atrakcja turystyczna
0Woda dołowa odnawialnym źródłem energii. Kopalnia PGG będzie odzyskiwać ciepło
0
~szpryca 2019-07-03
09:40:14
A w Częstochowa Północ wjeżdżamy w miasto. I pół godziny w plecy. Zdaje się, że Czewa jest rozkopana. Ale nic, cieszmy się z tego, co mamy