Wiadomości

4. European Start-Up Days: poznaliśmy najlepsze polskie startupy

2019-05-15, Autor: tora, materiały prasowe

Jest ich sześć. To najlepsze startupy w ocenie jury konkursu Start-Up Challenge organizowanego w ramach 4 edycji European Start-Up Days w Katowicach. Czołowa szóstka wybrana została z grona 300 projektów zgłoszonych na konkurs z całego świata.

Reklama

Gala, na której nagrodzono najlepsze biznesy startupowe odbyła się 14 maja wieczorem w Katowicach.

- Bardzo nam na was zależy. Na waszym myśleniu o gospodarce przyszłości. Zależy nam, żeby wcielać wasze pomysły w życie i by zadziwiać nimi świat. Patrzę na różne części świata, szczególnie Dolinę Krzemową. Właśnie tam wielu Polaków realizuje swoje marzenia. Wydaje mi się, że krok po kroku, rok po roku, my również będziemy mogli się pochwalić ciekawymi realizacjami, które będą efektem fuzji dużego biznesu z wami - mniejszymi, ale już wiele znaczącymi firmami – powiedział Marcin Krupa, prezydent Katowic.

W tym roku po raz czwarty w ramach ESD organizowany jest konkurs dla start-upów. Do rywalizacji przystąpiła rekordowa liczba - blisko 300 - start-upów z kilku kontynentów. Najlepsza 18 miała okazję zaprezentować się podczas wydarzenia. Spośród nich jury wybrało 6 najlepszych.

Laureatem w konkursie w kategorii medycyna, zdrowie, technologie medyczne, farmacja, biotechnologia został Bioceltix z Wrocławia. Jury przyznało nagrodę za ambitny plan badań klinicznych, opracowany model biznesowy, możliwość skalowania rozwiązań. Doceniono również kompetencje zespołu.

Firma jest start-upem biotechnologicznym z branży weterynaryjnej, który rozwija leki wykorzystujące komórki macierzyste, celując w schorzenia szczególnie wymagające nowych, skuteczniejszych i bezpieczniejszych metod leczenia. To jeden z globalnych pionierów wdrażających bezpieczną dla zwierząt i skalowaną biznesowo technologię terapeutycznego wykorzystania zwierzęcych, allogenicznych (jeden dawca – wielu biorców) komórek macierzystych.

Zwycięzcą w kategorii ochrona środowiska: technologie dla klimatu, ekologiczne uprawy, smart energy, wykorzystanie surowców, przetwórstwo odpadów została firma MakeGrowLab z Puław. Jej rozwiązanie pozwala na ograniczenie zastosowania plastikowych opakowań, a jednocześnie brak jest konieczności dodatkowego składowania odpadów z produkcji spożywczej. Jury doceniło niskie koszty produkcji oraz możliwości skalowania biznesu.

W kategorii Przemysł 4.0, robotyka, automatyzacja, systemy produkcji, nowe materiały, przemysł kosmiczny wygrała firma QNA technology z Wrocławia. Jury przyznało nagrodę za wysoki poziom innowacyjności rozwiązania i szeroką gamę proponowanych obszarów komercjalizacji. Jury doceniło kompetencje technologiczne zespołu oraz przygotowanie na wyzwania techniczne na etapie produkcyjnym.

Firma specjalizuje się w syntezie półprzewodnikowych kropek kwantowych, modyfikacji ich powierzchni oraz w wykonywaniu na ich fundamencie funkcjonalnych tuszów. Pracuje nad syntezą najwyższej jakości kropek kwantowych niezawierających kadmu, kropek emitujących w kolorze niebieskim oraz kropek do konwerterów promieniowania mających zastosowanie w fotowoltaice oraz w hodowli roślin. Rozwiązanie może przynieść przełom na rynku wyświetlaczy, prowadząc do wyparcia technologii OLED.

Hyper Poland z Warszawy to laureat kategorii przemysł tradycyjny, energetyka, telekomunikacja, transport, budownictwo. Jury przekonało nowatorskie wykorzystanie technologii hyperloop, zakładające stopniową implementację na istniejącej sieci kolejowej oraz szczegółowo zaplanowany proces badawczy. Jury doceniło również zaawansowany proces uzyskiwania ochrony patentowej.

Hyper Poland to jedyna firma na świecie dysponująca technologią stopniowej implementacji koncepcji hyperloop do unowocześnienia branży kolejowej. Dzięki temu pomysłowi da się zmodernizować istniejącą infrastrukturę kolejową do prędkości 300 km/h bez konieczności budowania nowych, generujących wysokie koszty korytarzy transportowych i tras. Koncepcja ta pozwala pojazdom na poruszanie się na istniejących torach kolejowych z użyciem pasywnej lewitacji magnetycznej, a potem na przekształcenie tego rozwiązania w system próżniowy umożliwiający osiąganie prędkość 600 km/h na istniejących torach i 1200 km/h na nowych, dedykowanych trasach.

Julia Krysztofiak - Szopa: Warto inwestować w startupy, choć to bardzo ryzykowne (wideo)

Zwycięzcą w kategorii zarządzanie, analityka, ICT, cyberbezpieczeństwo, logistyka, HR została firma ProperGate z Warszawy, która została doceniona za pomysł oparty na pogłębionej analizie rynku i potrzebach jego uczestników oraz za duży potencjał skalowalności biznesu. Doceniony również został dynamiczny zespół.

Firma opracowała oprogramowanie w formie aplikacji webowej do zarządzania logistyką na dużych budowach kubaturowych, skierowane do inwestorów i generalnych wykonawców, którym zależy na optymalizacji kosztów projektu, eliminacji marnotrawstwa czasu i większej wydajności logistyki. ProperGate digitalizuje zamawianie dostaw i monitorowanie materiałów na placach budowy w zatłoczonych centrach miast, daje też narzędzie koordynatorowi logistyki i podwykonawcom: zapewnia dostarczenie, rozładunek i dostęp do materiałów w oczekiwanym miejscu i porze.

Handel, customer experience, e-commerce, fintech, edutech, gaming, sport, przemysł czasu wolnego to kategoria, w której zwycięzcą została firma Salesbook z Rzeszowa. Spółka została doceniona za rozwiązania procesowe w znacznym stopniu wpływające na poprawę efektywności działania sprzedawców poprzez pełną automatyzację raportowania oraz analizę reakcji klienta na przesłaną ofertę. Jury zwróciło także uwagę na ciekawe portfolio wdrożeń rynkowych.

Jowita Michalska: pięć porad, jak odnieść sukces w biznesie startupowym (wideo)

To aplikacja sprzedażowa i prezentacyjna dla nowej generacji handlowców mobilnych, których zadaniem jest dotarcie do klienta, analiza jego potrzeb oraz zaprezentowanie i konfiguracja produktu. Salesbook otwiera nowe możliwości wpływu na skuteczność rozmowy handlowej, analizuje jej jakość, umożliwiając zarazem zaawansowaną analitykę, pozwalającą na określenie najbardziej optymalnej ścieżki sprzedaży. Start-up zrealizował już wdrożenia dla takich marek jak Prudential, Mercedes, BMW, Innogy, Fortum, Axpo.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 507

Prezentacje firm