Chociaż wdrożenie i prowadzenie kampanii Google Ads wydaje się zadaniem teoretycznie bardzo prostym, w praktyce zadbać musimy o szereg elementów, których brak w sposób zauważalny wpływa na uzyskiwane przez nas wyniki. Algorytm zmienia się nieustannie, pojawiają się również nowe możliwości, z którymi warto być na bieżąco aby nie czekać do momentu, gdy zmniejszająca się liczba klientów poinformuje nas o koniecznych poprawkach. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, dzięki którym Twoja kampania Google Ads uniknie najważniejszych błędów.
W przypadku kampanii dla biznesu offline, firmy stacjonarnej, lokalnej istnieje jedna istotna zasada dotycząca wdrożenia działań reklamowych. Im dokładniej przygotujemy naszą kampanią, im efektywniejszą strukturę zbudujemy, zadbamy o analitykę, właściwy dobór elementów, tym mniej pracy czeka nas w przyszłości. Niestety, audyt kampanii Google Ads zazwyczaj wykazuje szereg braków, które mają kluczowy wpływ na niewielką konwersję w przeszłości. Czas zatem poprawić nasze reklamy i poprawić liczbę klientów naszej firmy.
O ile w przypadku e-commerce liczba słów kluczowych, za pomocą których nasi potencjalni klienci mogą trafić do naszej firmy jest w praktyce nieograniczona, o tyle w biznesach lokalnych zależy nam przede wszystkim na tym by dotrzeć do osób precyzyjnie poszukujących naszych usług. Podstawowy błąd dotyczy często wdrożenia fraz zbyt ogólnych, zbyt szeroko opisujących nasz biznes a co za tym idzie niekoniecznie trafiających do realnie zainteresowanych usługą osób.
Nie musisz jednak tworzyć kilkuset fraz opierając się tylko na własnym doświadczeniu. Z pomocą przychodzą dopasowania słów kluczowych. W tym miejscu zalecam Ci sprawdzić czy nie używasz w swojej kampanii dopasowania ścisłego ( w wielu przypadkach zbyt precyzyjnego i ograniczającego zasięgi ) bądź dopasowania przybliżonego ( tym razem zbyt szerokiego, wymagającego ciągłej kontroli listy wyszukiwanych haseł ). Rozpoczynając działania reklamowe skorzystaj z możliwości jakie daje dopasowanie do wyrażenia a dalsze decyzje podejmuj na podstawie uzyskiwanych wyników.
Drugim istotnym błędem jaki pojawia się w kampaniach Google Ads jest brak wykorzystania wszystkich dostępnych znaków w nagłówkach i treściach reklamowych. Jednocześnie początkujący przedsiębiorcy bardzo często nie dodają maksymalnej możliwej liczby nagłówków i treści, czym ograniczają możliwości algorytmu. Reklama elastyczna pozwala nam automatycznie stworzyć kilkaset różnych kombinacji reklam, co nie byłoby możliwe w przypadku ręcznego dodawania kreacji, jak to miało miejsce w przeszłości.
Pamiętaj jednak, że algorytm rotuje treściami ustawiając je w bardzo różnej kolejności. Zadbaj o to, by bez względu na pozycję Twoje treści wyglądały atrakcyjnie oraz zachowywały logiczną całość. Nie chcemy przecież by odbiorca ominął naszą reklamę przez brak właściwego ułożenia zdań. Brak wykorzystania wszystkich możliwości w tym miejscu znacznie ogranicza naszą powierzchnię reklamową, co prowadzi jednocześnie do niższych współczynników klikalności, mniejszej widoczności w wynikach wyszukiwania.
Wiele firm nie mierzy swoich podstawowych wskaźników, co dopiero mówić o mikro elementach wpływających pośrednio na uzyskiwane przez nas wyniki. Pod pojęciem makro konwersji mam oczywiście na myśli chociażby wysłanie formularza kontaktowego, skopiowanie adresu email czy wykonanie połączenia telefonicznego.
Jednocześnie istotne jest mierzenie ilości osób odwiedzających podstronę z formularzem kontaktowym, czy też ilości osób trafiających na poszczególne usługi. Pozwala nam to na analizę skuteczności naszej witryny, przygotowanych treści, zastosowanych grafik. Algorytmy kampanii Google Ads na podstawie uzyskanych w ten sposób danych są w stanie wspomagać optymalizację w kierunku uzyskania maksymalnych wartości dla tych właśnie wskaźników.
W większości przypadków kierowanie odbiorców na stronę główną, w sytuacji gdy mamy dedykowane dla naszych usług podstrony, jest istotnym błędem. Wielokrotnie można usłyszeć, że przecież jeśli klient będzie chciał, to bez problemu odnajdzie się w witrynie, odnajdzie interesujące go usługi, następnie znajdzie zakładkę z danymi kontaktowymi.
W praktyce jest to maksymalne i całkowicie zbędne wydłużanie ścieżki konwersji klienta a tym samym w mniejszym bądź większym stopniu zmniejszanie współczynnika konwersji. Przemyśl gdzie i w jaki sposób kierować swoich klientów, zadbaj o ich wygodę i zaprezentuj usługi bez konieczności odwiedzania nawet kilku podstron w naszej witrynie.
Jednym z najczęściej powielanych błędów jest optymalizacja pod kątem konwersji nowo powstałych kampanii. Przedsiębiorca wierzy bowiem, że skoro taka możliwość istnieje to algorytm z największym prawdopodobieństwem sam znajdzie nam potencjalnych klientów, sam określi gdzie się znajdują, w jakich godzinach poszukują, jakich słów kluczowych używają.
W rzeczywistości algorytm potrzebuje precyzyjnych danych aby móc działać efektywnie. W pierwszej kolejności istotny jest maksymalny możliwy ruch, który pozwoli wyselekcjonować elementy generujące konwersje. Dopiero kiedy algorytm doskonale wie co łączy naszych klientów jest w stanie skalować wyniki powtarzając dotychczasowe schematy. Zaplanuj więc działania związane z kampanią na kilka tygodni do przodu by finalnie właściwie optymalizować swoje działania.
Tagi: smolicki blog
Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
1517Wybory samorządowe 2024. Tak wygląda podział mandatów w sejmiku województwa śląskiego
1499Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
484Akcja przeciwpożarowa w KWK Budryk. Wycofano ponad 100 górników
4343,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
417Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
+4 / -13,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0Śląskie na podium zaległości wobec fiskusa. Wyżej tylko mazowieckie
1Związkowcy chcą dalszego mrożenia cen prądu. "Wszystko jest mgliste"
0JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
0Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
0Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
0