Jeśli masz firmę, to przysłowie „Czas to pieniądz!” jest Ci szczególnie bliskie. Dowiedz się, jak możesz zoptymalizować zarządzanie czasem w swoim zespole.
Optymalne zarządzanie czasem w firmie to nic innego, jak odpowiednie planowanie i przydzielanie każdemu pracownikowi określonych zadań, z konkretnym terminem realizacji. W praktyce oznacza to, że:
Optymalizacja czasu pracy w firmie to proces ciągły i aby przebiegał bez zakłóceń, wymaga ustalenia spójnych metod, procedur oraz doboru narzędzi, które wesprą jego realizację. Do metod i procedur możemy zaliczyć m.in. rotację zadań pośród członków zespołu oraz przydzielanie odpowiedzialności i delegowanie zadań. Narzędzia, które możemy wykorzystać to m.in. planery prac, harmonogramy, kalendarze, timery, czy systemy RCP – systemy Rejestracji Czasu Pracy.
Każdy z nas korzystał choć raz w życiu z kalendarza, harmonogramu, planera lub timera – nie ma w ich działaniu większej filozofii. Skupmy się więc na bardziej złożonym narzędziu, czyli na tym, czym jest system RCP.
System RCP w uproszczeniu stanowi połączenie dobrego kalendarza z grafikiem pracy i zegarkiem. Pozwala rejestrować czas pracy każdego członka zespołu (funkcja zegarka), kontrolować ilości godzin, które powinny zostać przepracowane (funkcja grafiku pracy) i umożliwiać planowanie oraz organizację pracy (funkcja kalendarza).
Zaawansowane systemy RCP, stosowane w dużych korporacjach, pozwalają pracodawcom monitorować czas pracy pracowników co do minuty. Umożliwiają sprawne zarządzanie wielopoziomową strukturą organizacyjną, a dane o czasie pracy spływają na bieżąco do systemu kadrowo-płacowego firmy, stanowiąc podstawę do naliczania wynagrodzeń pracowników.
Oprogramowanie dla małych i średnich firm działa na tej samej zasadzie, różnić się może jedynie aspektami technicznymi. Podczas gdy korporacje wykorzystują systemy czytników i kart wejścia / wyjścia oraz inwestują w instalację specjalnej sieci informatycznej, mniejsze firmy – zwłaszcza te, gdzie wdrożono pracę zdalną – korzystają przeważnie z rozwiązań chmurowych.
Aby zoptymalizować zarządzanie czasem pracy w firmie, możesz wykorzystać 5 poniższych wskazówek.
Jeśli zespół jest rozproszony lub pracuje całkowicie zdalnie, zarządzanie czasem pracy może być trudne. Trudne, ale nie niemożliwe. Technologia przychodzi nam z pomocą, dostępny na rynku wybór oprogramowania jest szerszy niż kiedykolwiek. Określ, jakiego narzędzia potrzebuje Twoja firma – zwykły timer, moduł w systemie HRM, czy coś „większego” – dla każdej potrzeby znajdzie się odpowiednie rozwiązanie. Potem, wystarczy, że będziesz trzymać się 5 podanych wyżej wskazówek, a optymalizacja czasu pracy w Twojej firmie będzie bezproblemowa i wysokowydajna.
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
7903,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
471Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
416Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
404OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
401Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+5 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0Skarbówka rzadziej kontroluje, ale skuteczności nie traci (raport)
04,5 roku więzienia oraz 140 tys. zł grzywny dla byłego posła Grzegorza J.? Oskarżony prosi o uniewinnienie
0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
0