Jeśli masz firmę, to przysłowie „Czas to pieniądz!” jest Ci szczególnie bliskie. Dowiedz się, jak możesz zoptymalizować zarządzanie czasem w swoim zespole.
Optymalne zarządzanie czasem w firmie to nic innego, jak odpowiednie planowanie i przydzielanie każdemu pracownikowi określonych zadań, z konkretnym terminem realizacji. W praktyce oznacza to, że:
Optymalizacja czasu pracy w firmie to proces ciągły i aby przebiegał bez zakłóceń, wymaga ustalenia spójnych metod, procedur oraz doboru narzędzi, które wesprą jego realizację. Do metod i procedur możemy zaliczyć m.in. rotację zadań pośród członków zespołu oraz przydzielanie odpowiedzialności i delegowanie zadań. Narzędzia, które możemy wykorzystać to m.in. planery prac, harmonogramy, kalendarze, timery, czy systemy RCP – systemy Rejestracji Czasu Pracy.
Każdy z nas korzystał choć raz w życiu z kalendarza, harmonogramu, planera lub timera – nie ma w ich działaniu większej filozofii. Skupmy się więc na bardziej złożonym narzędziu, czyli na tym, czym jest system RCP.
System RCP w uproszczeniu stanowi połączenie dobrego kalendarza z grafikiem pracy i zegarkiem. Pozwala rejestrować czas pracy każdego członka zespołu (funkcja zegarka), kontrolować ilości godzin, które powinny zostać przepracowane (funkcja grafiku pracy) i umożliwiać planowanie oraz organizację pracy (funkcja kalendarza).
Zaawansowane systemy RCP, stosowane w dużych korporacjach, pozwalają pracodawcom monitorować czas pracy pracowników co do minuty. Umożliwiają sprawne zarządzanie wielopoziomową strukturą organizacyjną, a dane o czasie pracy spływają na bieżąco do systemu kadrowo-płacowego firmy, stanowiąc podstawę do naliczania wynagrodzeń pracowników.
Oprogramowanie dla małych i średnich firm działa na tej samej zasadzie, różnić się może jedynie aspektami technicznymi. Podczas gdy korporacje wykorzystują systemy czytników i kart wejścia / wyjścia oraz inwestują w instalację specjalnej sieci informatycznej, mniejsze firmy – zwłaszcza te, gdzie wdrożono pracę zdalną – korzystają przeważnie z rozwiązań chmurowych.
Aby zoptymalizować zarządzanie czasem pracy w firmie, możesz wykorzystać 5 poniższych wskazówek.
Jeśli zespół jest rozproszony lub pracuje całkowicie zdalnie, zarządzanie czasem pracy może być trudne. Trudne, ale nie niemożliwe. Technologia przychodzi nam z pomocą, dostępny na rynku wybór oprogramowania jest szerszy niż kiedykolwiek. Określ, jakiego narzędzia potrzebuje Twoja firma – zwykły timer, moduł w systemie HRM, czy coś „większego” – dla każdej potrzeby znajdzie się odpowiednie rozwiązanie. Potem, wystarczy, że będziesz trzymać się 5 podanych wyżej wskazówek, a optymalizacja czasu pracy w Twojej firmie będzie bezproblemowa i wysokowydajna.
Kiedy najkorzystniej przejść na emeryturę? Wyliczysz to w nowym kalkulatorze ZUS
4088Będą dopłaty do pomp ciepła. Rząd rozszerza program Mój Prąd
2850Pożar w kopalni Knurów-Szczygłowice. JSW ogłasza stan siły wyższej
1380Nie żyje żona biznesmena, podejrzewanego o wyprowadzenie pieniędzy. To kolejna tragedia związana z aferą w firmie budowlanej
1327Tysiące osób rezygnuje z zakupu węgla z kopalni JSW. Chaos, kolejka w rozsypce
954Rosyjski szantaż w katowickim Famurze. Chodzi o warte 70 mln zł udziały górniczej spółki
+15 / -0Pyrzowice jednak stracą Turkish Airlines? Kraków otwiera szampana. Jest mowa o zemście PiS
+11 / -0PGG będzie musiała zamknąć szybko 9 kopalń. To skutki nowego prawa unijnego
+6 / -0240 mln zł dla Taurona od Rafako. Coraz bliżej porozumienia ws. bloku w Jaworznie
+3 / -0Karny Kopciuch sprawdził, ile w lutym było kontroli pieców w regionie
+4 / -1Jadą na protest do Warszawy „przeciwko planom zniszczenia górnictwa i Śląska”
0Po co JSW kredyt, przy gigantycznym, najwyższym w historii zysku? Spółka tłumaczy
0Zlecał przetargi "swoim". Nieuczciwy urzędnik pojmany (foto, wideo)
0JSW pochwaliła się zyskiem. Jest największy w historii
0240 mln zł dla Taurona od Rafako. Coraz bliżej porozumienia ws. bloku w Jaworznie
0