Cenimy sobie wygodę w każdym obszarze, w tym kiedy w grę wchodzą sprawy codzienne jak zakupy. W coraz większej liczbie sklepów i punktów usługowych korzysta się z terminali płatniczych. Ich obecność znacząco wpływa na komfort płatności. Jakie jeszcze korzyści wiążą się z tym rozwiązaniem?
Przede wszystkim trzeba spojrzeć na trendy konsumenckie. Klienci znacznie częściej wybierają transakcje bezgotówkowe niż jeszcze kilka lat temu. Potwierdza to przeprowadzone przez PolCard from Fiserv badanie. Z opublikowanego raportu jasno wynika, że z tej formy płatności regularnie korzysta aż 75 proc. Polaków, a tylko parę procent nie korzysta z niej nigdy. Możliwość zakupu bez gotówki w portfelu to duże ułatwienie.
Jak już wspomnieliśmy, konsumenci coraz rzadziej noszą przy sobie gotówkę, za to cenią sobie możliwość zapłaty kartą, telefonem i zegarkiem. Lepiej postrzegają firmę, w której można skorzystać z transakcji bezgotówkowych niż tę, w której jest tylko płatność gotówką. Ich doświadczenia związane z procesem zakupowym są bardziej pozytywne, postrzegają przedsiębiorstwo jako nowoczesne i podążające za trendami. Istnieje też większe prawdopodobieństwo, że skorzystają z usług w przyszłości. To oznacza nie tylko wzrost sprzedaży, ale i zachowanie konkurencyjnej pozycji na rynku.
Drugą zaletą użytkowania terminala płatniczego jest sprawna obsługa klienta. Transakcje gotówkowe wiążą się z odliczaniem pieniędzy przez kupującego, przeliczeniem przez kasjera, wydawaniem reszty. To wszystko zajmuje dodatkowy czas. Patrząc z tej perspektywy, terminal płatniczy pozwala znacząco proces zawarcia transakcji przyspieszyć.. Co ważne, terminale można zintegrować z kasą lub systemem kasowym, dzięki czemu kwota transakcji jest automatycznie przesyłana do terminala. Kasjer nie musi wprowadzać kolejny raz, dzięki czemu zmniejsza się liczba błędów oraz skraca czas obsługi płatności. . Brak kolejek i sprawna obsługa to coś, co wpływa na ocenę klientów.
Dzierżawa terminala płatniczego to nie tylko korzyści związane bezpośrednio z obsługą klienta i sprzedażą. Jest również możliwość skorzystania z dodatkowej ulgi podatkowej. Pozwala ona odliczyć od podstawy opodatkowania wydatki poniesione w związku z wynajmem i eksploatacją urządzenia. Firmy zobowiązane do posiadania kasy fiskalnej mogą odliczyć 1 tys. zł rocznie, firmy, dla których kasa fiskalna nie jest obligatoryjna, kwota wynosi 2,5 tys. zł rocznie.
Jedną z usług, z jakich mogą korzystać przedsiębiorcy decydujący się na terminal, jest opcja wyświetlania reklam. Reklamy mogą być w formie animacji lub statyczne i będą widoczne na ekranie urządzenia w trakcie dokonywania płatności. Jest to więc doskonały sposób, by poinformować klienta o nowej ofercie lub promocji.
W przytoczonym badaniu PolCard from Fiserv respondenci deklarowali swoje zainteresowanie dodatkowymi usługami, jakie można realizować za pomocą terminala płatniczego. Dobrym przykładem jest cashback, czyli wypłata gotówki w kasie sklepu, wpłata środków na kartę albo możliwość dokonania płatności w innej walucie. Dla klienta jest to spora wygoda, a dla firmy dodatkowy dochód pochodzący z prowizji.
Korzystanie z terminala wiąże się z licznymi zaletami. Pojawia się jednak zasadnicze pytanie o cenę i tu jest kolejna korzyść. Przedsiębiorca, który do tej pory nie miał terminala (umowy z agentem rozliczeniowym) może otrzymać takie urządzenie za 0 zł w ramach Programu Polska Bezgotówkowa. Co ważne, do tej pory przedsiębiorca mógł dostać jeden terminal płatniczy, a przy umowach zawartych od 1 maja 2024 przedsiębiorca może otrzymać 1 terminal płatniczy oraz 1 terminal w telefonie we współpracy z jednym agentem rozliczeniowym. Przez pierwsze 12 miesięcy lub do przekroczenia obrotu z terminala powyżej 100 tys. zł, urządzenie i aplikacja są za 0 zł. Dodatkowo poszerzyła się grupa beneficjentów Programów. Od maja 2024 roku udział w Programie Polska Bezgotówkowa mogą zgłosić także instytucje zależne od samorządów i administracji centralnej. Mogą więc wnioskować na przykład instytucje kultury i sportu.
Oczekiwania płatnicze klientów ulegają zmianom, dlatego warto dostosować się do nich, aby nie stracić ich zainteresowania i uniknąć ryzyka, że skorzystają z usług konkurencji.
Tagi: terminal płatniczy
Rząd szykuje plan awaryjny ws. ETS2. "Nie może uderzać w zwykłego Kowalskiego"
399Wielki powrót protestu rolników. Blokady również w województwie śląskim (mapa)
376Sejm za dodatkowym urlopem dla rodziców wcześniaków. O to walczyli też mieszkańcy Śląska
343Agencja Rozwoju Przemysłu i Fundusz Górnośląski będą razem wspierać przedsiębiorców
329Były prezes Parku Śląskiego po 5 latach skazany za korupcję. Sąd: przyjął 100 tys. zł łapówki
310"Węgiel trzyma nas przy życiu". Na rządowym planie transformacji eksperci nie zostawiają suchej nitki
+2 / -0Kim są kupujący raporty historii pojazdu? Statystyki Autobaza.pl
+1 / -0"Zdeprawowane" CBA do likwidacji. Przedsiębiorcy oceniają projekt ustawy
+1 / -0Finansowy gigant opuszcza klimatyczną koalicję banków. "Co było do zarobienia na zielonej modzie, już zarobili"
+1 / -0Biznes oferty InPost – jak Twoja firma może skorzystać? Te opcje dostawy zachwycą klientów!
+1 / -0Polacy w maślanej kropce. Do wysokich cen doszedł drugi problem
0Inflacja 2024: w listopadzie skok cen wyższy niż prognozowano
0"Zdeprawowane" CBA do likwidacji. Przedsiębiorcy oceniają projekt ustawy
0Lawina wniosków o wakacje składkowe. Oto dane dla poszczególnych oddziałów ZUS w woj. śląskim
0Były prezes Parku Śląskiego po 5 latach skazany za korupcję. Sąd: przyjął 100 tys. zł łapówki
0