Ponad 600 osób i około 300 różnego rodzaju maszyn i sprzętu budowlanego pracuje na budowie autostradowej obwodnicy Częstochowy. Według GDDKiA takie zaangażowanie pozwala optymistycznie patrzeć na deklarowany termin oddania do ruchu tego odcinka autostrady 15 grudnia.
Budowa autostradowej obwodnicy A1 idzie pełną parą.
GDDKiA podaje, że 6 września na placu budowy było ponad 600 budowlańców, inżynierów, instalatorów, którzy wykorzystywali około 300 jednostek sprzętowych.
Na budowie trwa profilowanie i humusowanie skarp. Wykonywane są roboty ziemne: wykopy i nasypy na wszystkich dostępnych frontach, również na drogach poprzecznych. Rozebrano niespełniające wymagań technicznych i kontraktowych warstwy podbudowy z kruszywa i warstwy technologicznej, a na odcinkach wykopowych wykonywane jest ulepszone podłoże z gruntu stabilizowanego cementem oraz warstwa mrozoochronną. Jednocześnie tam, gdzie jest już to możliwe, wykonywane są podbudowy: warstwy technologicznej z dwóch niezależnych mieszalników oraz podbudowy z kruszywa łamanego. Układana jest również podbudowa z chudego betonu i nawierzchnia z betonu cementowego. Beton do dwóch zespołów układających nawierzchnie dostarczany jest z dwóch wytwórni.
Przystąpiono do robót konstrukcyjnych i wykończeniowych na wszystkich obiektach (zasypki przyczółków, układanie izolacji, wykonanie kap chodnikowych, płyt przejściowych, montaż desek gzymsowych, umocnienie stożków). Rozpoczęto również roboty brukarskie na drogach poprzecznych. Niezależnie wykonywane są roboty branżowe na sieciach wodociągowych, kanalizacji deszczowej oraz zbiornikach retencyjnych.
Na tym póki co dobre informacje się kończą. Jak już informowaliśmy GDDKiA unieważniła przetarg na wykonanie prac dodatkowych, m.in. oświetlenie, oznakowanie, od których uzależnione jest oddanie autostrady do ruchu. Do przetargu nie zgłosił się nikt. Dyrekcja wdraża plan B.
- Jeszcze w tym tygodniu, w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych, zaprosimy do negocjacji potencjalnego wykonawcę celem podpisania umowy na wykonanie elementów nieujętych w dotychczasowych zamówieniach, a niezbędnych do oddania do użytkowania ciągu głównego autostrady A1 i włączenia jej w istniejący ślad DK1. Umowa będzie w szczególności obejmowała wyposażenie autostrady w elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, ale również oświetlenie dróg i budowę ekranów akustycznych. Jej podpisanie planujemy jeszcze w tym miesiącu
– informuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA. Dodaje, że negocjacje zaplanowane są na czwartek.
Oddanych głosów: 1802
Tagi: A1, autostrada, obwodnica
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
7578Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
1243"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
818Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
623Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
549Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0Szyb Franciszek w Rudzie Śląskiej. Najstarsza kopalnia na Śląsku zyska drugie życie (foto)
0
~Jakubwork 2019-09-11
12:17:33
Dobrze, ta droga jest bardzo potrzebna w transporcie, wiele ułatwi.
~bizneswomen 2019-09-11
14:19:44
Wybory powinny być co rok - akcja-reakcja byłaby wtedy o wiele skuteczniejsza. Tyle czasu nie działo się nic, wybory za pasem i proszę - można? Można.
~szpryca 2019-09-11
15:10:25
powiem wam, jaja będą jak skończą budować drogę, a nie będzie można z niej korzystać, no nie będzie wymalowanych znaków, oświetlenia, itd. A jest takie ryzyko, już jeden przetarg uniewazniony, bo nie było chętnych. A zegar tyka, droga ma być do 15 grudnia, to tylko 3 miesiące