Od 19 listopada kierowcy mają do dyspozycji obie jezdnie autostrady A1 między węzłami Tuszyn i Piotrków Trybunalski Zachód. Oznacza to, że od skrzyżowania z S8 w kierunku Łodzi pojedziemy 12 km jezdni autostradowej o trzech pasach ruchu, a w kierunku odwrotnym będą dostępne dwa pasy ruchu. Pełny przekrój zachodniej jezdni (na Częstochowę) będzie dostępny przed końcem roku.
Przełożenie ruchu umożliwi wykonawcy tego odcinka wykonanie na jezdni w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego docelowego oznakowania poziomego, naprawę barier energochłonnych i uzupełnienie ekranów akustycznych. Na końcu zostaną zdemontowane bariery, które do tej pory rozdzielały przeciwne pasy ruchu na tej jezdni.
- Przewidujemy, że w ciągu najbliższego miesiąca - do połowy grudnia - zostaną oddane do użytkowania kolejne trzy kilometry A1. Chodzi o odcinek między węzłami Piotrków Trybunalski Zachód i Piotrków Trybunalski Południe, gdzie kierowcy pojadą całą szerokością jezdni w kierunku Łodzi, a w kierunku odwrotnym dwoma pasami. W ciągu kolejnych dwóch tygodni udostępnione zostaną pozostałe pasy ruchu i kierowcy będą w pełni korzystali z całego, blisko 16-kilometrowego odcinka od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego – informuje Szymon Piechowiak, rzecznik prasowy GDDKiA.
Jeszcze przed końcem roku podobne zmiany w organizacji ruchu planowane są także na odcinku Kamieńsk - Radomsko. Kierowcy skorzystają z pełnego, trzypasowego przekroju jezdni w kierunku Częstochowy, a chwilę później także na jezdni w kierunku Łodzi. Trzema pasami ruchu w kierunku Łodzi pojedziemy również na udostępnionym jako pierwszym, w przekroju dwujezdniowym, 13-kilometrowym odcinku od Radomska do Kruszyny na terenie woj. śląskiego.
Także przed końcem roku udostępniona zostanie druga jezdnia od Kruszyny do początku obwodnicy Częstochowy, wraz z drugim wiaduktem nad linią kolejową w sąsiedztwie węzła Częstochowa Północ. Na tym fragmencie kierowcy pojadą trzema pasami w kierunku Łodzi, a chwilę później także w stronę Częstochowy.
- Zatem jeszcze w tym roku kierowcy na A1 pomiędzy Tuszynem i obwodnicą Częstochowy zyskają łącznie blisko 56 kilometrów dwujezdniowej trasy, o trzech pasach ruchu w każdym kierunku – dodaje rzecznik GDDKiA.
Drogowcy planują jeszcze do końca roku oddać pierwszy fragment drugiej jezdni na odcinku Piotrków Trybunalski - Kamieńsk!
- O ile aura nie pokrzyżuje naszych zamiarów, kierowcy powinni dostać do dyspozycji pięciokilometrowy odcinek zachodniej jezdni od węzła Piotrków Trybunalski Południe w kierunku Częstochowy – mówi Szymon Piechowiak.
Na przyszły rok pozostanie jeszcze ok. 19 km, a realizacja odcinka Piotrków Trybunalski - Kamieńsk zakończy się w III kw. przyszłego roku. Tym samym autostradą A1 przejdziemy z okolic Gdańska do granicy z Czechami w czasie ok. pięciu godzin z przerwą na odpoczynek.
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ponad 80 km starych odcinków drogi, A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy, to ponad 2,8 mld zł. Blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nowe osiedle komunalne w Katowicach. Pierwsi najemcy odebrali klucze do mieszkań przy Korfantego
1491JSW: Najnowocześniejsza bateria koksownicza w Europie uruchomiona w Koksowni Przyjaźń
734Nowa obwodnica Poręby i Zawiercia. 16,6 km nowej trasy DK78 za ponad 400 mln zł
716O budynku na Śląsku mówią na całym świecie. Żorro wśród światowych gigantów architektury
607Bytomskie Wodociągi wracają do historycznej siedziby i rewitalizują jedną z pierwszych biologicznych oczyszczalni w Europie
562Przełom dla Rafako. Trójstronne porozumienie szansą dla śląskiego giganta?
+3 / -0W Katowicach powstaje apartamentowiec inspirowany metropoliami świata. Na dachu – kino i strefa relaksu
+2 / -0JSW: Najnowocześniejsza bateria koksownicza w Europie uruchomiona w Koksowni Przyjaźń
+2 / -0O budynku na Śląsku mówią na całym świecie. Żorro wśród światowych gigantów architektury
+2 / -0Do Skandynawii przez Świnoujście i Ystad. Szyny z Dąbrowy Górniczej jadą koleją do Szwecji
+1 / -0Do Skandynawii przez Świnoujście i Ystad. Szyny z Dąbrowy Górniczej jadą koleją do Szwecji
0PGG: 900 metrów pod ziemią w kopalni Murcki-Staszic działa jeden z najnowocześniejszych systemów chłodzenia w górnictwie
0Śląskie miasto mówi „nie” linii 400 kV. Samorząd mobilizuje siły przeciw inwestycji PSE
0Umowa podpisana. Prawie 800 tys. zł na Branżowe Centrum Umiejętności dla sektora motoryzacyjnego
0Nowe osiedle komunalne w Katowicach. Pierwsi najemcy odebrali klucze do mieszkań przy Korfantego
0