Rozpoczynamy układanie nawierzchni betonowej na drugiej jezdni autostrady A1 od granicy województwa łódzkiego i śląskiego do Częstochowy. Planujemy udostępnienie tego odcinka do ruchu jeszcze w tym roku – poinformował katowicki oddział GDDKiA.
Zespół maszyn do układania nawierzchni będzie przemieszczał się z północy na południe na odcinku ok. 6,5 km po jezdni prawej (do Katowic) od granicy z województwem łódzkim do km 406+200 (przejście dla dużych zwierząt nad budowaną autostradą w okolicy miejscowości Kruszyna).
Następnie zostanie przestawiony na jezdnię lewą (do Gdańska) i będzie kontynuował układanie betonu na południe w kierunku Katowic na odcinku ok. 10,5 km aż do połączenia z obwodnicą Częstochowy. Co ciekawe, na ułożenie prawie 17 km nawierzchni zostanie zużyte ponad 75 tys. m3 betonu, co w przeliczeniu daje ok. 9,4 tys. wywrotek dostarczających beton do miejsca jego wbudowania.
- Zakończenie układania nawierzchni betonowej planowane jest na początku IV kwartału tego roku. Po ułożeniu nawierzchni i wykonaniu robót koniecznych do wprowadzenia zmiany organizacji ruchu będzie możliwe udostępnienie kierowcom dwóch jezdni autostrady A1 od granicy woj. łódzkiego i śląskiego do Częstochowy – podaje Marek Prusak, rzecznik GDDKiA, oddział Katowice.
Informuje, że zaawansowanie rzeczowe i finansowe wykonanych robót na tym kontrakcie kształtuje się na poziomie ok. 77 proc.
- Zostały już wykonane wszystkie obiekty mostowe, na których trwają prace wykończeniowe oraz 16 z 17 zbiorników retencyjnych. Warstwy podbudów autostrady A1 są na ukończeniu. Kontynuowane jest wykonywanie ekranów akustycznych, konstrukcji jezdni dróg dojazdowych, systemów odwodnienia drogi, umacnianie skarp nasypów i wykopów poprzez humusowanie i obsianie mieszanką traw oraz wykonywanie kanału technologicznego – dodaje rzecznik.
Wszystkie prace mają być ukończone do czerwca 2022 roku.
Sukcesywnie trwa też oddawanie do użytku fragmentów betonowej autostrady A1 w śladzie dawnej „gierkówki” w woj. łódzkim. Od 9 lipca kierowcy mogą korzystać z 4-kilometrowego odcinka między Napoleonowem a Ochocicami.
Po oddaniu kolejnych 4 km drogi, łączna długość jezdni, z której można korzystać pokonując trasę Piotrków Trybunalski - Kamieńsk, wzrosła do niemal 16 kilometrów. Oznacza to, że wykonawca zdecydowanie przekroczył półmetek prac związanych z układaniem nawierzchni betonowej na wschodniej jezdni. Ogólna długość odcinka wynosi bowiem 25 km.
Według deklaracji wykonawcy inwestycji, cała jezdnia wschodnia w Łódzkiem ma być gotowa do końca wakacji. Kolejny, dwukilometrowy, odcinek w stronę południową zostanie oddany do końca lipca. Natomiast w sierpniu wykonane zostanie ostatnie 7 km drogi - tym samym stara "gierkówka" odejdzie w niepamięć i kierowcy będą mieli na terenie województwa łódzkiego do dyspozycji 64-kilometrowy odcinek nowowybetonowanej nawierzchni A1.
Oddanych głosów: 1963
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Niemiecka firma pierwsza w wyścigu o kluczowe polskie złoże. Gwóźdź do trumny JSW?
3718Rząd rozwiewa wątpliwości ws. podatku od ogrodzeń. "Nie kuriozum, a fake news"
1354Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
1241O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
1214Pałac Kota - 8 konceptów gastronomicznych w dawnej siedzibie katowickiego oddziału PKO BP
1189Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Park technologiczny, centrum laboratoryjne. Co zamiast fabryki Izery powstanie w Jaworznie? (wideo)
+4 / -0O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
+5 / -2Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
+2 / -0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
+2 / -0Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
0W kopalni JSW powstanie jedna z najnowocześniejszych instalacji w światowym górnictwie
0Katowice i PLK idą na noże ws. przebudowy węzła. Kolejarze reagują na miejskie fake newsy
0Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
0