Wiadomości

A4 Katowice – Kraków: po Nowym Roku też taniej zapłacimy za przejazd

2020-12-21, Autor: tora

Użytkownicy autostrady A4 Katowice-Kraków po Nowym Roku wciąż będą mogli korzystać z rabatów za przejazdy płacąc elektronicznie. Wybierając systemy A4Go, Telepass, Autopay bądź SkyCash wydają o 30 proc. mniej pieniędzy niż tradycyjnie.

Reklama

Kierowcy samochodów osobowych, którzy decydują się zamienić gotówkę lub kartę na urządzenie pokładowe bądź aplikację, płacą za przejazdy tyle, ile ponad dziesięć lat temu: 8 zł na każdej bramce, zamiast obowiązujących w cenniku 12 zł. Taniej jeżdżą też kierowcy pozostałych kategorii pojazdów, płacąc 17 zł zamiast 20 zł w przypadku kat. 2 i 3 oraz 30 zł zamiast 35 zł w przypadku kat. 4 i 5. Takie stawki będą obowiązywać na autostradzie A4 Katowice-Kraków również po Nowym Roku.

Płatności elektroniczne wybiera coraz więcej kierowców – na koncesyjnym odcinku autostrady A4 transakcje z udziałem metod automatycznych: elektronicznego poboru opłat i videotollingu stanowią już ponad 30 proc., a w godzinach szczytu nawet ponad 40 proc. transakcji ogółem.

– Od początku pandemii koronawirusa stale przypominamy użytkownikom naszej autostrady, że bezkontaktowe płatności automatyczne to w tej chwili najbezpieczniejszy sposób wnoszenia opłat za przejazdy. Zainstalowanie aplikacji w telefonie czy urządzenie pokładowego w samochodzie to prewencja ważna tak samo, jak noszenie maseczki – mówi Rafał Czechowski, rzecznik SAM S.A.

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku.

Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka zapewnia, że nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy Polski Ład doprowadzi do upadku rządu Mateusza Morawieckiego?



Oddanych głosów: 276