Użytkownicy autostrady A4 Katowice-Kraków po Nowym Roku wciąż będą mogli korzystać z rabatów za przejazdy płacąc elektronicznie. Wybierając systemy A4Go, Telepass, Autopay bądź SkyCash wydają o 30 proc. mniej pieniędzy niż tradycyjnie.
Kierowcy samochodów osobowych, którzy decydują się zamienić gotówkę lub kartę na urządzenie pokładowe bądź aplikację, płacą za przejazdy tyle, ile ponad dziesięć lat temu: 8 zł na każdej bramce, zamiast obowiązujących w cenniku 12 zł. Taniej jeżdżą też kierowcy pozostałych kategorii pojazdów, płacąc 17 zł zamiast 20 zł w przypadku kat. 2 i 3 oraz 30 zł zamiast 35 zł w przypadku kat. 4 i 5. Takie stawki będą obowiązywać na autostradzie A4 Katowice-Kraków również po Nowym Roku.
Płatności elektroniczne wybiera coraz więcej kierowców – na koncesyjnym odcinku autostrady A4 transakcje z udziałem metod automatycznych: elektronicznego poboru opłat i videotollingu stanowią już ponad 30 proc., a w godzinach szczytu nawet ponad 40 proc. transakcji ogółem.
– Od początku pandemii koronawirusa stale przypominamy użytkownikom naszej autostrady, że bezkontaktowe płatności automatyczne to w tej chwili najbezpieczniejszy sposób wnoszenia opłat za przejazdy. Zainstalowanie aplikacji w telefonie czy urządzenie pokładowego w samochodzie to prewencja ważna tak samo, jak noszenie maseczki – mówi Rafał Czechowski, rzecznik SAM S.A.
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku.
Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka zapewnia, że nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Zabrze zaciska pasa. Plastrem na horrendalny dług błyskawiczny plan naprawczy
541Rząd zaskoczył. Płaca minimalna od 1 stycznia 2025 jeszcze wyższa niż planowano
518Będzie głośno ws. Elektrowni Rybnik. Związkowcy zapowiadają manifestację
498Produkcja prądu w Polsce rośnie. Problemem wciąż jeden rodzaj elektrowni
447PGG rozpoczyna kolejną współpracę na rzecz sprawiedliwej transformacji Górnego Śląska
420Koszykówka dla Chłopców i Dziewcząt w Gliwicach – Trenuj z Nami!
+12 / -0Dlaczego wynajem odzieży ochronnej zyskuje na popularności?
+3 / -0Sztuka Innowacji. Amazon świętował w Gliwicach 10-lecie istnienia w Polsce (foto, wideo)
+2 / -0Ubezpieczenie mienia w czasie powodzi - od czego chroni polisa i na co mogą liczyć poszkodowani?
+2 / -0Po "spontanicznym" proteście na torach w Katowicach: PLK chce wyciągnąć konsekwencje
+2 / -0Renta rodzinna dla studenta. ZUS przypomina o ważnym terminie
0Oskładkowanie umów cywilnoprawnych - dla rządu drobna zmiana, dla ZUS - ciężka przeprawa
0Stopy procentowe bez zmian. "Retoryka sugeruje obniżki w połowie 2025 r."
0Afera z alko-tubkami. Po sklepach chodzą inspektorzy
0Sztuka Innowacji. Amazon świętował w Gliwicach 10-lecie istnienia w Polsce (foto, wideo)
0