Użytkownicy autostrady A4 Katowice-Kraków po Nowym Roku wciąż będą mogli korzystać z rabatów za przejazdy płacąc elektronicznie. Wybierając systemy A4Go, Telepass, Autopay bądź SkyCash wydają o 30 proc. mniej pieniędzy niż tradycyjnie.
Kierowcy samochodów osobowych, którzy decydują się zamienić gotówkę lub kartę na urządzenie pokładowe bądź aplikację, płacą za przejazdy tyle, ile ponad dziesięć lat temu: 8 zł na każdej bramce, zamiast obowiązujących w cenniku 12 zł. Taniej jeżdżą też kierowcy pozostałych kategorii pojazdów, płacąc 17 zł zamiast 20 zł w przypadku kat. 2 i 3 oraz 30 zł zamiast 35 zł w przypadku kat. 4 i 5. Takie stawki będą obowiązywać na autostradzie A4 Katowice-Kraków również po Nowym Roku.
Płatności elektroniczne wybiera coraz więcej kierowców – na koncesyjnym odcinku autostrady A4 transakcje z udziałem metod automatycznych: elektronicznego poboru opłat i videotollingu stanowią już ponad 30 proc., a w godzinach szczytu nawet ponad 40 proc. transakcji ogółem.
– Od początku pandemii koronawirusa stale przypominamy użytkownikom naszej autostrady, że bezkontaktowe płatności automatyczne to w tej chwili najbezpieczniejszy sposób wnoszenia opłat za przejazdy. Zainstalowanie aplikacji w telefonie czy urządzenie pokładowego w samochodzie to prewencja ważna tak samo, jak noszenie maseczki – mówi Rafał Czechowski, rzecznik SAM S.A.
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku.
Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A., w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka zapewnia, że nie korzysta z żadnych dotacji, czy też gwarancji Skarbu Państwa.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
PKP Cargo planuje kolejne zwolnienia grupowe – pracę może stracić ponad 2400 pracowników. Spółka tłumaczy się restrukturyzacją
1223JSW: wydobycie i sprzedaż powyżej planu. "Plan Strategicznej Transformacji przynosi efekty"
987„Masz tylko jedno życie”. Policja w woj. śląskim wprowadza w życie Czarny Alert Drogowy
596Dane GUS zaskoczyły. Inflacja w maju 2025 niższa niż prognozowano
553Polskie firmy MŚP nadrabiają zaległości w eksporcie. Wsparciem e-commerce i Amazon
527Nietypowe koszty uzyskania przychodu w działalności gospodarczej – które wydatki możesz zaliczyć do kosztów firmowych?
+3 / -0UOKiK stawia zarzuty 11 przewoźnikom z aglomeracji śląskiej: podejrzenie zmowy przetargowej w przetargu wartym 1,3 mld zł
+1 / -0JSW: wydobycie i sprzedaż powyżej planu. "Plan Strategicznej Transformacji przynosi efekty"
+1 / -0JSW uruchamia Centrum Rozwoju SkillUp w Katowicach
+1 / -0Powstaje Plan Urządzenia Lasu. Mieszkańcy mogą zdecydować o jego przyszłości
+1 / -1„Masz tylko jedno życie”. Policja w woj. śląskim wprowadza w życie Czarny Alert Drogowy
0JSW: większe wpływy dla PBSz po aneksowaniu umowy z KGHM
0Polskie firmy MŚP nadrabiają zaległości w eksporcie. Wsparciem e-commerce i Amazon
0"Akcja Lato" z MOSiR Żory. Jakie atrakcje na was czekają?
0Długi weekend: więcej patroli, kontrole trzeźwości, zakaz dla ciężarówek
0