Od wtorku 17 sierpnia trwa remont autostrady A4 w woj. opolskim, od Góry św. Anny do granicy z woj. śląskim. Prace będą prowadzone etapami na obydwu pasach ruchu, dlatego dla zmniejszenia utrudnień podzielone będą na etapy rozłożone do 2022 roku.
GDDKiA Oddział Opole rozpoczął ostatnią fazę remontu liczącego 88 km opolskiego odcinka autostrady A4. Prace te prowadzone były od 2013 roku. Teraz odnowiony zostanie pomiędzy Górą św. Anny i granicą woj. opolskiego i śląskiego. W pierwszej kolejności ruszyły prace na jezdni południowej w kierunku Katowic, na odcinku o długości 8,24 km, wraz z remontem węzła Kędzierzyn - Koźle. W tym czasie wjazd i wyjazd na ten węzeł nie będzie możliwy. Objazd został wyznaczony DK88, DK94 i DW426.
Faktyczne prace rozpoczęły się 17 sierpnia na jezdni południowej na wysokości MOP-u Góra św. Anny do odcinka na wysokości węzła Kędzierzyn - Koźle. Kierowcom wyznaczono do jazdy tylko jezdnię północną, na której ruch w obu kierunkach odbywa się po dwóch pasach. Remont będzie prowadzony na całej szerokości południowej jezdni autostrad.
W ramach zadania jezdnia południowa (w kierunku do Katowic) zostanie wyremontowana na odcinku o długości około 17,5 km, a jezdnia północna (w kierunku do Wrocławia) na odcinku o długości około 12,1 km. Wyremontowana zostanie także nawierzchnia na dwóch węzłach drogowych: Kędzierzyn-Koźle i Strzelce Opolskie. Ze względu na znaczny zakres prac będzie to zadanie dwuletnie. Prace podzielono na pięć etapów robót, z których każdy będzie trwał maksymalnie dwa miesiące.
Wykonawca remontu wymieni warstwę wiążącą i ścieralną nawierzchni, a w niektórych miejscach również podbudowę. Na przejazdach awaryjnych zamontowane zostaną bariery linowe, a na nowej nawierzchni pojawi się oznakowanie poziome wykonane w technologii grubowarstwowej. Remont obejmie również system odwodnienia drogi oraz obiektów mostowych.
Prace dla tego zadania prowadzone będą z wyłączeniem okresu zimowego przypadającego od 15 grudnia do 15 marca, a zakończą się w IV kwartale 2022 r.
Na przestrzeni kilkunastu lat GDDKiA wyremontowała około 150 km autostrady A4 z całego liczącego ponad 170 km odcinka (w podziale na jezdnię północną i południową) w woj. opolskim. Konieczność przeprowadzania sukcesywnych remontów to standardowa procedura po kilkunastu latach eksploatacji. Na nawierzchni pojawiły się spękania podłużne, poprzeczne i siatkowe, wymagające coraz częstszych interwencji. Remont to przede wszystkim poprawa warunków jazdy, zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom autostrady i wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Niemiecka firma pierwsza w wyścigu o kluczowe polskie złoże. Gwóźdź do trumny JSW?
3421Pałac Kota - 8 konceptów gastronomicznych w dawnej siedzibie katowickiego oddziału PKO BP
1138O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
1084Jaworzno inwestuje w rozwój GEOsfery: 38 mln zł dofinansowania na nowe projekty
703Rząd rozwiewa wątpliwości ws. podatku od ogrodzeń. "Nie kuriozum, a fake news"
602Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Park technologiczny, centrum laboratoryjne. Co zamiast fabryki Izery powstanie w Jaworznie? (wideo)
+4 / -0Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
+2 / -0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
+2 / -0Częstochowa: Huta Liberty po roku przestoju wznawia produkcję
+2 / -0Katowice i PLK idą na noże ws. przebudowy węzła. Kolejarze reagują na miejskie fake newsy
0Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
0Częstochowa: Huta Liberty po roku przestoju wznawia produkcję
0Rząd rozwiewa wątpliwości ws. podatku od ogrodzeń. "Nie kuriozum, a fake news"
0