Kariera

ABC menadżera - Adam Misa

2019-07-22, Autor: tora

Bohaterem cyklu "ABC menadżera" jest Adam Misa, właściciel agencji IntroPR w Raciborzu.

Reklama

W cyklu "ABC menadżera" przedstawiamy sylwetki właścicieli, prezesów, menadżerów wiodących śląskich firm, w tym preferowane przez nich sposoby spędzania wolnego czasu.

Być może przedstawione informacje staną się inspiracją dla początkujących, marzących o sukcesie w biznesie menadżerów.

Tym razem naszym bohaterem jest Adam Misa, właściciel agencji IntroPR w Raciborzu, doradca marketingu i PR.

Tomasz Raudner, ŚląskiBiznes.pl: Czy są książki z zakresu rozwoju menadżerskiego, które wywarły na Pana szczególny wpływ, które mógłby Pan polecić każdemu menadżerowi? 

Adam Misa: Oczywiście, mam dwie takie pozycje. Pierwsza i najważniejsza to „Zaczynaj od dlaczego” Simon’a Sinek’a, która moim zdaniem jest podstawą skutecznej komunikacji – nie tylko w biznesie, ale międzyludzkiej w ogóle. To książka, dzięki której potrafię efektywnie porozumiewać się z moimi pracownikami, partnerami biznesowymi i klientami. Bo zawsze staram się precyzyjnie wyartykułować „dlaczego, na czymś mi zależy…”, ale i zrozumieć „dlaczego” mojego rozmówcy. Kolejna książka, która wywarła na mnie wpływ w rozwoju menedżerskim to „Mit przedsiębiorczości” Michael’a Gerber’a, dzięki lekturze której zrozumiałem czym jest praca nad biznesem, a nie w biznesie i jak powinno się budować zespoły specjalistów w firmie i delegować zadania.

Jakie są Pana źródła biznesowej wiedzy, które muszą znaleźć się w Pana codziennej prasówce?

Nie mam szczególnie ulubionych prasowych źródeł wiedzy biznesowej. Ponieważ mój dzień zazwyczaj jest mocno intensywny w zadania i spotkania, to do źródeł tych trafiam najczęściej poprzez media społecznościowe. I są to najczęściej portale informacyjne Onet czy WP, portale magazynów „Harvard Business Review”, „Polityka” czy „Newsweek” i wiele tematycznych portali biznesowych i marketingowych – np. „Coraz lepsza firma”, „Strefa Biznesu Śląskie” czy portal Śląski Biznes! Dużo informacji i inspiracji czerpię również ze stron organizacji BNI, w której prężnie i aktywnie działam. Ale najbardziej wartościowe są dla mnie spotkania z samymi przedsiębiorcami, z którymi widzę się prawie codziennie. Jest czas, kiedy rozpoczynam urlop i to moment, gdzie sięgam rzeczywiście po papierowe magazyny i nadrabiam zaległości.

Jaki jest Pana najbardziej ulubiony sposób spędzania czasu, pozwalający „naładować akumulatory”?

Moje akumulatory ładują ciekawi i inspirujący ludzie. Uwielbiam spotykać się z ludźmi, słuchać ich doświadczeń i wyzwań. Te opowieści inspirują mnie, pozwalają zatrzymać się na moment i pomyśleć, co z tego co usłyszałem czy zobaczyłem mogę wziąć dla siebie. Prawdziwym motorem i potężnym ładunkiem energii są dla mnie zdarzenia, w których to ja jestem inspiratorem dla innych.

Dlatego też oprócz tego, że jestem doradcą PR i prowadzę własną agencję PR, mocno zaangażowałem się w szkolenia i jestem trenerem w organizacji BNI, jak również sam prowadzę szkolenia z obszaru PR i social media.

W minionym roku spędziłem urlop w...

…Egipcie – Marsa Alam, zimową porą. Ponieważ w zeszłym roku sporo się działo u mnie rozwojowo i biznesowo, nie znalazłem czasu na urlop! Na początku roku tradycyjnie wyleciałem w ciepłe miejsce, aby naładować się słonecznie. A w kolejnych tygodniach i miesiącach to były trudne decyzje biznesowe, remont i przeprowadzka firmy do nowego lokalu, zatrudnienie pracowników. Natomiast w tym roku byłem w Maroku, we Lwowie i w planach mam jeszcze wyjazd na Wyspy Kanaryjskie. Moje urlopy są krótkie, bo tygodniowe, ale staram się je organizować 2-3 razy w roku.

Miejsce, które w przyszłości chciałbym koniecznie odwiedzić to...

…na pewno Tajlandia w najbliższej przyszłości i Dominikana. Takich miejsc jest jeszcze sporo! Ale

moim prawdziwym marzeniem jest doprowadzić firmę do takiego etapu, że będę mógł zamieszkać w ciepłym miejscu na Ziemi, może Wyspy Kanaryjskie lub Karaiby, skąd mógłbym tylko doglądać mojego biznesu i czerpać inspiracje na kolejne lata rozwoju!

---

Adam Misa, doradca marketingowy i PR, właściciel agencji public relations INTRO PR. Od ponad 20 lat zajmuje się zarządzaniem wizerunkiem firm i instytucji, wydobywając z nich to co najlepsze i odpowiednio komunikując to w ich otoczeniu. Doświadczenie zdobywał w mediach, w urzędach administracji publicznej oraz w firmach, odpowiadając za ich marketing i PR. Z wykształcenia politolog, od 9 lat prowadzi własną agencję INTRO PR. Finalista konkursu „PRotony 2014" w kategorii innowacyjnych projektów komunikacyjnych. Aktywnie działa w najstarszej i w największej na świecie organizacji rekomendacji biznesowych BNI, gdzie pomaga przedsiębiorcom w rozwoju ich firm jako dyrektor asystujący i certyfikowany trener biznesu.

Oceń publikację: + 1 + 9 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~Jarosław Domin 2019-07-22 16:30:06

    Dlatego też właśnie rekomenduję Agencję INTROPR i samego Adam Misa​ do wszystkich działań, które mają na celu dbanie o pozytywny wizerunek firm klientów Data Quest.

    3 1

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.