Kariera

ABC menadżera - Adam Misa

2019-07-22, Autor: tora

Bohaterem cyklu "ABC menadżera" jest Adam Misa, właściciel agencji IntroPR w Raciborzu.

Reklama

W cyklu "ABC menadżera" przedstawiamy sylwetki właścicieli, prezesów, menadżerów wiodących śląskich firm, w tym preferowane przez nich sposoby spędzania wolnego czasu.

Być może przedstawione informacje staną się inspiracją dla początkujących, marzących o sukcesie w biznesie menadżerów.

Tym razem naszym bohaterem jest Adam Misa, właściciel agencji IntroPR w Raciborzu, doradca marketingu i PR.

Tomasz Raudner, ŚląskiBiznes.pl: Czy są książki z zakresu rozwoju menadżerskiego, które wywarły na Pana szczególny wpływ, które mógłby Pan polecić każdemu menadżerowi? 

Adam Misa: Oczywiście, mam dwie takie pozycje. Pierwsza i najważniejsza to „Zaczynaj od dlaczego” Simon’a Sinek’a, która moim zdaniem jest podstawą skutecznej komunikacji – nie tylko w biznesie, ale międzyludzkiej w ogóle. To książka, dzięki której potrafię efektywnie porozumiewać się z moimi pracownikami, partnerami biznesowymi i klientami. Bo zawsze staram się precyzyjnie wyartykułować „dlaczego, na czymś mi zależy…”, ale i zrozumieć „dlaczego” mojego rozmówcy. Kolejna książka, która wywarła na mnie wpływ w rozwoju menedżerskim to „Mit przedsiębiorczości” Michael’a Gerber’a, dzięki lekturze której zrozumiałem czym jest praca nad biznesem, a nie w biznesie i jak powinno się budować zespoły specjalistów w firmie i delegować zadania.

Jakie są Pana źródła biznesowej wiedzy, które muszą znaleźć się w Pana codziennej prasówce?

Nie mam szczególnie ulubionych prasowych źródeł wiedzy biznesowej. Ponieważ mój dzień zazwyczaj jest mocno intensywny w zadania i spotkania, to do źródeł tych trafiam najczęściej poprzez media społecznościowe. I są to najczęściej portale informacyjne Onet czy WP, portale magazynów „Harvard Business Review”, „Polityka” czy „Newsweek” i wiele tematycznych portali biznesowych i marketingowych – np. „Coraz lepsza firma”, „Strefa Biznesu Śląskie” czy portal Śląski Biznes! Dużo informacji i inspiracji czerpię również ze stron organizacji BNI, w której prężnie i aktywnie działam. Ale najbardziej wartościowe są dla mnie spotkania z samymi przedsiębiorcami, z którymi widzę się prawie codziennie. Jest czas, kiedy rozpoczynam urlop i to moment, gdzie sięgam rzeczywiście po papierowe magazyny i nadrabiam zaległości.

Jaki jest Pana najbardziej ulubiony sposób spędzania czasu, pozwalający „naładować akumulatory”?

Moje akumulatory ładują ciekawi i inspirujący ludzie. Uwielbiam spotykać się z ludźmi, słuchać ich doświadczeń i wyzwań. Te opowieści inspirują mnie, pozwalają zatrzymać się na moment i pomyśleć, co z tego co usłyszałem czy zobaczyłem mogę wziąć dla siebie. Prawdziwym motorem i potężnym ładunkiem energii są dla mnie zdarzenia, w których to ja jestem inspiratorem dla innych.

Dlatego też oprócz tego, że jestem doradcą PR i prowadzę własną agencję PR, mocno zaangażowałem się w szkolenia i jestem trenerem w organizacji BNI, jak również sam prowadzę szkolenia z obszaru PR i social media.

W minionym roku spędziłem urlop w...

…Egipcie – Marsa Alam, zimową porą. Ponieważ w zeszłym roku sporo się działo u mnie rozwojowo i biznesowo, nie znalazłem czasu na urlop! Na początku roku tradycyjnie wyleciałem w ciepłe miejsce, aby naładować się słonecznie. A w kolejnych tygodniach i miesiącach to były trudne decyzje biznesowe, remont i przeprowadzka firmy do nowego lokalu, zatrudnienie pracowników. Natomiast w tym roku byłem w Maroku, we Lwowie i w planach mam jeszcze wyjazd na Wyspy Kanaryjskie. Moje urlopy są krótkie, bo tygodniowe, ale staram się je organizować 2-3 razy w roku.

Miejsce, które w przyszłości chciałbym koniecznie odwiedzić to...

…na pewno Tajlandia w najbliższej przyszłości i Dominikana. Takich miejsc jest jeszcze sporo! Ale

moim prawdziwym marzeniem jest doprowadzić firmę do takiego etapu, że będę mógł zamieszkać w ciepłym miejscu na Ziemi, może Wyspy Kanaryjskie lub Karaiby, skąd mógłbym tylko doglądać mojego biznesu i czerpać inspiracje na kolejne lata rozwoju!

---

Adam Misa, doradca marketingowy i PR, właściciel agencji public relations INTRO PR. Od ponad 20 lat zajmuje się zarządzaniem wizerunkiem firm i instytucji, wydobywając z nich to co najlepsze i odpowiednio komunikując to w ich otoczeniu. Doświadczenie zdobywał w mediach, w urzędach administracji publicznej oraz w firmach, odpowiadając za ich marketing i PR. Z wykształcenia politolog, od 9 lat prowadzi własną agencję INTRO PR. Finalista konkursu „PRotony 2014" w kategorii innowacyjnych projektów komunikacyjnych. Aktywnie działa w najstarszej i w największej na świecie organizacji rekomendacji biznesowych BNI, gdzie pomaga przedsiębiorcom w rozwoju ich firm jako dyrektor asystujący i certyfikowany trener biznesu.

Oceń publikację: + 1 + 10 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~Jarosław Domin 2019-07-22
    16:30:06

    4 1

    Dlatego też właśnie rekomenduję Agencję INTROPR i samego Adam Misa​ do wszystkich działań, które mają na celu dbanie o pozytywny wizerunek firm klientów Data Quest.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 534

Prezentacje firm