Kariera

ABC menadżera – Grzegorz Barszcz, wiceprezes spółki Politan

2019-08-22, Autor: Tomasz Raudner

Kolejnym bohaterem cyklu "ABC menedżera" jest Grzegorz Barszcz, wiceprezes Zarządu Politan Sp. z o.o. w Rybniku.

Reklama

W cyklu "ABC menadżera" przedstawiamy sylwetki właścicieli, prezesów, członków zarządów wiodących śląskich firm, w tym preferowane przez nich sposoby spędzania wolnego czasu.

Mamy nadzieję, że staną się inspiracją dla osób, które zamierzają spróbować sił w biznesie, albo stawiają w nim pierwsze kroki.

Bohaterem tego odcinka cyklu jest Grzegorz Barszcz, wiceprezes zarządu spółki Politan z Rybnika, zasiadający w zarządzie firmy od 2014 roku, mający doświadczenie w branży FMCG, czyli produktów szybkozbywalnych, jak np. artykuły spożywcze czy środki czystości.

Tomasz Raudner, ŚląskiBiznes.pl: – Czy są książki z zakresu rozwoju menedżerskiego, które wywarły na Panu szczególny wpływ i które mógłby Pan polecić każdemu menedżerowi?

Grzegorz Barszcz, Politan: – W ciągu ostatnich lat największe wrażenie wywarły na mnie cztery książki. Dotyczą one – w mojej ocenie – podstawowych problemów, z jakimi mierzy się właściciel, prezes lub szefowie obszarów marketingu i sprzedaży.

Ponieważ miałem okazję osobiście poznać Pawła Motyla, tym chętniej sięgnąłem po jego „Labirynt”. Do rangi sztuki podnosi on zdolność podejmowania, często nieprzewidywalnych w skutkach decyzji. Ponadto potrzebę nieustannego rozwoju tej umiejętności ze wszystkimi następstwami. Dziś niestety niechętnie przyznajemy się do błędów i mało kto analizuje ich konsekwencje.

W „Machinie sprzedażowej” Justina Roff-Marsha podoba mi się natomiast sposób dzielenia się doświadczeniami firm, które odniosły sukces w nowoczesnym zarządzaniu sprzedażą. Oczywistym jest dla mnie, że we współczesnych czasach nieodzowna jest integracja marketingu i działu handlowego. W firmie Politan proces ten trwa od końca ubiegłego roku, ale już widzę pozytywne tego efekty. 

Uważam za ważne wdrażanie nowych pomysłów, przy jak najmniejszym ryzyku. Chętnie więc sięgnąłem po „Projektowanie propozycji wartości” Alexa Osterwaldera. W Politanie swój pomysł może zgłosić każdy, wypełniając w sekretariacie prosty formularz. Ponieważ na rynku istnieje wiele ograniczeń, prawdziwą sztuką jest dobór najlepszych pomysłów. I znów wracamy do umiejętności podejmowania decyzji…

Moją uwagę przyciągnęła również książkę „Pricing Man” Hermanna Simona i zgadzam się z autorem, że – wbrew opinii wielu menedżerów – obniżka cen to niekoniecznie najlepszy, najszybszy i najskuteczniejszy sposób na poprawę wyników sprzedaży.

Jakie są Pana źródła biznesowej wiedzy, które muszą znaleźć się w Pana codziennej prasówce?

Nieustannie od studiów zdobywam wiedzę biznesową. Poszerzam ją o doświadczenia oraz programy rozwojowe, z których korzystałem już wielokrotnie. Sam sporo czytam, dlatego chętnie sięgam – oprócz książek – po ciekawe publikacje prasowe, których dostarcza mi m.in.: Harvard Business Review Polska, WP, ale także handlowe portale branżowe i oczywiście LinkedIn, którego jestem ogromnym fanem.

Jaki jest Pana najbardziej ulubiony sposób spędzania czasu, pozwalający „naładować akumulatory”?

Oczywiście dobra lektura, muzyka, ogród i zwiedzanie ciekawych miejsc. Uwielbiam literaturę, dla relaksu sięgam nawet po kryminały. Miałem ambicje czytać Remigiusza Mroza szybciej niż on sam pisze swoje książki. Poddałem się…, a może raczej zmęczyłem tym autorem. Jeśli ciekawe miejsca, to oczywiście ulubiona księgarnia na rybnickim rynku. Jeśli ktoś kocha książki, to już nigdy nie przekroczy progu innej. Mój ogród z kolei jest wyjątkowy „w lidze niskiej”, ale przy tym dopracowany. Choć to nie wyłącznie moje dzieło, gdyż zaglądam tam, gdy „zgrają się” mój czas z pogodą. Ta koincydencja, ze względu na ilość obowiązków, nie zawsze jest możliwa.

W minionym roku spędził Pan urlop w...

… Toskanii. Można tam pojechać nawet kilkanaście razy. Polecam ją poszukującym ładnych krajobrazów, wyjątkowych miejsc i spokoju. Nie ma tam krzyczących kurortów, pełnych barów i dyskotek, natomiast są winiarnie, restauracje, sklepy z serami i wędlinami. A dla spragnionych kąpieli jest też trochę morza…

Miejsce, które chciałby Pan koniecznie odwiedzić, to...

…Japonia, która nadal pozostaje w sferze moich niespełnionych marzeń. W perspektywie kilku najbliższych lat postaram się je zrealizować. To niezwykle ciekawy kraj, o czym zamierzam przekonać się osobiście, gdyż nigdy nie spędzam wakacji zamknięty w hotelu, w formie all inclusive.

---

Grzegorz Barszcz – wiceprezes Zarządu Politan Sp. z o.o. w Rybniku, odpowiedzialny za zarządzanie Departamentem Handlu i Zasobów Ludzkich, a także za stopień realizacji strategii firmy oraz rozwój zespołów i ich menadżerów. Ponadto kieruje działem marketingu spółki. Z firmą Politan związany jest od 13 lat. Karierę zawodową rozpoczął na stanowisku dyrektora sprzedaży, następnie sprawował funkcje dyrektora marketingu i dyrektora ds. personalnych. Od 2014 r. członek zarządu spółki Politan. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży FMCG (fast-moving consumer goods), czyli produktów szybkozbywalnych, jak np. artykuły spożywcze czy środki czystości.

Oceń publikację: + 1 + 12 - 1 - 12

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 534

Prezentacje firm