Kariera

ABC menadżera: Grzegorz Sadłoń

2018-08-16, Autor: Redakcja

W ABC menadżera Grzegorz Sadłoń - Chief Sales and Marketing Officer Codarius.com, ekspert w budowaniu strategii sprzedażowych dla marek i sklepów internetowych.

Reklama

Jakie źródła wiedzy są kluczowe dla Pana rozwoju managerskiego?

Wszystko zależy od tego na jakim obecnie jesteś etapie. Jeżeli zaczynasz i za chwile będziesz zarządzał zespołem, to zdecydowanie rekomenduje czerpanie wiedzy od swoich przełożonych. Obserwowanie ich zachowań, reakcji na powstałe problemy oraz sposób realizacji zadań, to czasem bardzo wartościowa wiedza. Jeżeli nie masz takiej możliwości - czerpanie teorii to nie to samo co czerpanie z wiedzy praktycznej. Poszukaj doświadczonego mentora i spędź z nim kilka dni, a zobaczysz, że to najlepsze szkolenie. Na początku bardzo ważna jest zmiana mentalności. Jesteś nagle odpowiedzialny za zupełnie inne zadania i czekają na Ciebie KPI, które musisz zrealizować. Po drugie nie realizujesz ich sam, tylko razem z całym zespołem. To powoduje, że musisz nauczyć się delegowania zadań i później analizy ich skuteczności w realizacji. Umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków bardzo pomaga w pracy menedżera.

Jeżeli już od pewnego czasu zarządzasz zespołem, masz doświadczenie w tej materii i szukasz nowych rozwiązań, to zdecydowanie rekomenduję warsztaty organizowane w obszarach Holakracji i budowania organizacji turkusowych. Nie musisz zdobytej wiedzy 1 do 1 wdrażać w swojej firmie czy zespole, ale ta wiedza pozwoli Ci spojrzeć na swoje zadania w zupełnie inny, nowoczesny sposób. Po drugie rzeczy których się dowiesz, mocno wpływają na produktywność i przywiązanie zespołu do pracodawcy czy projektu. Warto! W dzisiejszych czasach należy dbać o relacje przełożony <-> pracownik, bo stanowią klucz do sukcesu całej organizacji.

Jakie lektury wpłynęły na Pana sposób zarządzania firma?
Na samym początku drogi polecam lekturę - Jack Welch "Winning". Pozycja już trochę stara, ale pokazuje z czego powinien składać się dobry manager. Kolejna lektura, którą polecam to "Zarządzanie jutra" autorstwa Gary Hamel i Bill Breen. Skuteczne zarządzanie firmą wymaga zasadniczej odmiany sposobu myślenia o samym zarządzaniu i ta książka pokazuje jak do tego dojść.
Dobry manager, to również osoba, która potrafi szybko i sprawnie wdrażać na rynek nowe produkty/usługi. Do tego polecam lekturę Lean Starup autorstwa Erica Riesa. Książka mówi o tym jak szybko i po „startupowemu” wdrażać na rynek nowe produkty i zbierać wartościowy feedback. Książka pokazuje czym jest Pivot i dlaczego musimy umieć go dostrzegać.

Jak Pan wypoczywa? Jak ładuje Pan akumulatory?
Dużo podróżuje. Uwielbiam tak spędzać wolny czas. Staram się co drugi weekend gdzieś wyjechać, co pozwala spojrzeć na ewentualne problemy z trochę innej perspektywy, a po drugie taki sposób wypoczynku zawsze podrzuca mi nowe pomysły.

Grzegorz Sadłoń – Chief Sales and Marketing Officer Codarius.com, ekspert w budowaniu strategii sprzedażowych dla marek i sklepów internetowych. OD 11 lat specjalizuje się w automatyzacji procesów sprzedażowych i biznesowych. Doradza w optymalizacji projektów ecommerce i działań on-line marketingowych włączając w to działania z zakresu optymalizacji konwersji, marketing automation i strategii omnichannel.

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Blokada miliardów z UE. Kto ma rację?



Oddanych głosów: 235

Prezentacje firm