Bohaterem cyklu ABC menadżera jest Rafał Czechowski, założyciel i prezes Imago Public Relations w Katowicach.
W cyklu "ABC menadżera" przedstawiamy sylwetki prezesów, członków zarządów śląskich firm, od nieco mniej formalnej strony.
Być może przedstawione informacje staną się inspiracją dla początkujących, marzących o sukcesie w biznesie menadżerów. Tym razem bohaterem jest Rafał Czechowski, założyciel i prezes Imago Public Relations w Katowicach.
Czy są książki z zakresu rozwoju menadżerskiego, które wywarły na Pana szczególny wpływ, które mógłby Pan polecić każdemu menadżerowi?
Większość moich wyborów lektur biznesowych jest związanych z pracą w branży kreatywnych usług profesjonalnych i komunikacji, więc jest to raczej zestaw „szyty na miarę”, niż uniwersalny. Jest w nim jednak kilka pozycji, które niosą wiedzę przydatną w zarządzaniu niezależnie od sektora. Poza klasykami z zakresu strategii, jak „Zaczynaj od dlaczego” Simona Sinka, „Od dobrego do wielkiego” Jamesa C. Collinsa czy klasycznych i nowszych pozycji Philipa Kotlera [z mniej kanonicznych np. „Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu”] wskazałbym na „Kreatywność Inc.” Eda Catmulla, „Pięć dysfunkcji zespołu” Patricka M. Lencioni’ego i „Odwagi w przywództwie” Brene Brown jako uzupełniające perspektywę spojrzenie „od środka” organizacji. W związku z tym, że nie można skutecznie zarządzać bez wywierania wpływu na ludzi, warto wracać do… „Wywierania wpływu na ludzi” Roberto Cialdiniego. Ostatnie lata uwypukliły znaczenie umiejętności społecznych i komunikowania się liderów, więc jak znalazł będą - także bliskie mojemu zawodowemu warsztatowi - „Speak like youself” Jezry Kaye czy „Mowa ciała” Alana i Barbary Pease.
Jakie są Pana źródła biznesowej wiedzy, które muszą znaleźć się w codziennej prasówce?
Na zasadzie „od ogółu do szczegółu” często zaczynam od spojrzenia z lotu ptaka przez soczewki The Times, Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej. Obraz uzupełniam wiadomościami biznesowymi wnp.pl, money.pl, czy businessinsidera. Wiedzę o najbliższym otoczeniu czerpię z serwisów społecznościowych i źródeł, do których odsyłają – często to gazeta.pl, slaskibiznes.pl. Lądowałem też na portalach Polskapress – w tym Dziennika Zachodniego, które teraz obserwuję pod kątem zachodzących zmian. Szerszą perspektywę uzyskuję najczęściej dzięki Polityce i Polityce Insight oraz Raportowi o stanie świata Dariusza Rosiaka. Życie branżowe podglądam głównie przez proto.pl, wirtualnemedia.pl i press.pl.
Jaki jest Pana ulubiony sposób spędzania czasu, pozwalający „naładować akumulatory”?
Im bardziej wertykalne działanie, tym ładowanie następuje szybciej. Zawsze przedkładam dowolną górską aktywność – od trekkingu, przez rower [zimą narty] po wspinaczkę – nad odpoczynek statyczny. Dotyczy to też planowania podróży – najlepiej, jeśli trasa prowadzi przez krainy pofałdowane, a większe kawałki cywilizacji są tylko przystankiem. Bo to niemal zawsze trasa, nie pobyt. Horyzontalny wyjątek stanowi windsurfing – koniecznie w połączeniu z campingowym lifestyle’m. Codzienne „małe” ładowanie zapewniają biegi i tenis, rzadziej ścianka wspinaczkowa. Wspaniałe jest to, że każdą z tych rzeczy mogę się cieszyć w towarzystwie członków mojej rodziny.
Ostatni urlop spędziłem…
w uprzęży i w kasku, odkrywając ostatnie z niepoznanych wcześniej via ferrat w rejonie Jeziora Garda w Dolomitach.
Miejsce, które w przyszłości chciałbym koniecznie odwiedzić to...
Islandzki Vatnajokull zimą, kiedy lód krzepnie, a ruch turystyczny topnieje. A stamtąd - najlepiej bezpośrednio - na overlanding po Nowej Zelandii.
-----
Rafał Czechowski, założyciel i CEO Imago Public Relations – najbardziej utytułowanej firmy doradztwa wizerunkowego na południu Polski.
Komunikowaniem zajmuje się zawodowo od ponad ćwierć wieku. Jest ekspertem z zakresu zarządzania sytuacją kryzysową i strategicznego PR, szkoleniowcem i autorem publikacji specjalistycznych. Okazjonalnie prowadzi wykłady na studiach podyplomowych kilku uczelni.
Od lat działa na rzecz branży public relations. Jest członkiem Rady Nadzorczej Stowarzyszenia Agencji PR. W latach 2005-2007 był prezesem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, a później członkiem Rady Nadzorczej PSPR i członkiem Rady Etyki Public Relations. Jest też członkiem International Public Relations Association.
Absolwent Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Sukces Targów BHP w Katowicach. To była największa impreza na Śląsku
873Zmieniła przekonania, mierzyła wysoko - Klaudia Klimas inspirowała podczas 5. Dnia Kobiet Przedsiębiorczych
851Kierowca autobusu funkcjonariuszem publicznym? Trwają prace nad ustawą
523Czy ChatGPT rozumie żarty, emocje, sarkazm? Eksperci znają odpowiedź
422Podwyżki dla żołnierzy WOT. Na takie zarobki terytorialsi mogą liczyć w 2023 roku
+3 / -1KSSE: większe wsparcie dla części inwestorów w woj. śląskim
+2 / -0Kierowca autobusu funkcjonariuszem publicznym? Trwają prace nad ustawą
+1 / -0Przed nami XXV Ogólnopolskie Targi „Edukacja 2023” w Katowicach
+1 / -0Jak założyć fundację rodzinną? Przedstawiamy 6 kroków, jak to zrobić
+1 / -0Czy ChatGPT rozumie żarty, emocje, sarkazm? Eksperci znają odpowiedź
0Kierowca autobusu funkcjonariuszem publicznym? Trwają prace nad ustawą
0Zmieniła przekonania, mierzyła wysoko - Klaudia Klimas inspirowała podczas 5. Dnia Kobiet Przedsiębiorczych
0Sukces Targów BHP w Katowicach. To była największa impreza na Śląsku
0