Bohaterem cyklu ABC menadżera jest Rafał Czechowski, założyciel i prezes Imago Public Relations w Katowicach.
W cyklu "ABC menadżera" przedstawiamy sylwetki prezesów, członków zarządów śląskich firm, od nieco mniej formalnej strony.
Być może przedstawione informacje staną się inspiracją dla początkujących, marzących o sukcesie w biznesie menadżerów. Tym razem bohaterem jest Rafał Czechowski, założyciel i prezes Imago Public Relations w Katowicach.
Czy są książki z zakresu rozwoju menadżerskiego, które wywarły na Pana szczególny wpływ, które mógłby Pan polecić każdemu menadżerowi?
Większość moich wyborów lektur biznesowych jest związanych z pracą w branży kreatywnych usług profesjonalnych i komunikacji, więc jest to raczej zestaw „szyty na miarę”, niż uniwersalny. Jest w nim jednak kilka pozycji, które niosą wiedzę przydatną w zarządzaniu niezależnie od sektora. Poza klasykami z zakresu strategii, jak „Zaczynaj od dlaczego” Simona Sinka, „Od dobrego do wielkiego” Jamesa C. Collinsa czy klasycznych i nowszych pozycji Philipa Kotlera [z mniej kanonicznych np. „Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu”] wskazałbym na „Kreatywność Inc.” Eda Catmulla, „Pięć dysfunkcji zespołu” Patricka M. Lencioni’ego i „Odwagi w przywództwie” Brene Brown jako uzupełniające perspektywę spojrzenie „od środka” organizacji. W związku z tym, że nie można skutecznie zarządzać bez wywierania wpływu na ludzi, warto wracać do… „Wywierania wpływu na ludzi” Roberto Cialdiniego. Ostatnie lata uwypukliły znaczenie umiejętności społecznych i komunikowania się liderów, więc jak znalazł będą - także bliskie mojemu zawodowemu warsztatowi - „Speak like youself” Jezry Kaye czy „Mowa ciała” Alana i Barbary Pease.
Jakie są Pana źródła biznesowej wiedzy, które muszą znaleźć się w codziennej prasówce?
Na zasadzie „od ogółu do szczegółu” często zaczynam od spojrzenia z lotu ptaka przez soczewki The Times, Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej. Obraz uzupełniam wiadomościami biznesowymi wnp.pl, money.pl, czy businessinsidera. Wiedzę o najbliższym otoczeniu czerpię z serwisów społecznościowych i źródeł, do których odsyłają – często to gazeta.pl, slaskibiznes.pl. Lądowałem też na portalach Polskapress – w tym Dziennika Zachodniego, które teraz obserwuję pod kątem zachodzących zmian. Szerszą perspektywę uzyskuję najczęściej dzięki Polityce i Polityce Insight oraz Raportowi o stanie świata Dariusza Rosiaka. Życie branżowe podglądam głównie przez proto.pl, wirtualnemedia.pl i press.pl.
Jaki jest Pana ulubiony sposób spędzania czasu, pozwalający „naładować akumulatory”?
Im bardziej wertykalne działanie, tym ładowanie następuje szybciej. Zawsze przedkładam dowolną górską aktywność – od trekkingu, przez rower [zimą narty] po wspinaczkę – nad odpoczynek statyczny. Dotyczy to też planowania podróży – najlepiej, jeśli trasa prowadzi przez krainy pofałdowane, a większe kawałki cywilizacji są tylko przystankiem. Bo to niemal zawsze trasa, nie pobyt. Horyzontalny wyjątek stanowi windsurfing – koniecznie w połączeniu z campingowym lifestyle’m. Codzienne „małe” ładowanie zapewniają biegi i tenis, rzadziej ścianka wspinaczkowa. Wspaniałe jest to, że każdą z tych rzeczy mogę się cieszyć w towarzystwie członków mojej rodziny.
Ostatni urlop spędziłem…
w uprzęży i w kasku, odkrywając ostatnie z niepoznanych wcześniej via ferrat w rejonie Jeziora Garda w Dolomitach.
Miejsce, które w przyszłości chciałbym koniecznie odwiedzić to...
Islandzki Vatnajokull zimą, kiedy lód krzepnie, a ruch turystyczny topnieje. A stamtąd - najlepiej bezpośrednio - na overlanding po Nowej Zelandii.
-----
Rafał Czechowski, założyciel i CEO Imago Public Relations – najbardziej utytułowanej firmy doradztwa wizerunkowego na południu Polski.
Komunikowaniem zajmuje się zawodowo od ponad ćwierć wieku. Jest ekspertem z zakresu zarządzania sytuacją kryzysową i strategicznego PR, szkoleniowcem i autorem publikacji specjalistycznych. Okazjonalnie prowadzi wykłady na studiach podyplomowych kilku uczelni.
Od lat działa na rzecz branży public relations. Jest członkiem Rady Nadzorczej Stowarzyszenia Agencji PR. W latach 2005-2007 był prezesem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, a później członkiem Rady Nadzorczej PSPR i członkiem Rady Etyki Public Relations. Jest też członkiem International Public Relations Association.
Absolwent Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
JSW wciąż bez nowego prezesa. Sierpień 80: Brak słów! To kompromitacja nowej władzy
1416Jarosław Wieszołek nowym prezesem Spółki Restrukturyzacji Kopalń
857Firma odzyskująca tytan z odpadów rozbudowuje zakład w Częstochowie
625Finansowe źródło wciąż (jeszcze) bije. Zarządca A4 Katowice-Kraków sumuje wyniki za 2023 rok
560"Między oczekiwaniami a realiami". Ekonomista o blaskach i cieniach wakacji od ZUS
551JSW wciąż bez nowego prezesa. Sierpień 80: Brak słów! To kompromitacja nowej władzy
+7 / -1Pięć nowych tras, trzeci samolot. Ryanair stawia na Katowice Airport, kosztem... stolicy
+3 / -0Odwołany zarząd kolejnego giganta. Nowego prezesa szuka Spółka Restrukturyzacji Kopalń
+2 / -0Niższy VAT dla branży beauty – co musisz wiedzieć? Dla Śląskiego Biznesu komentuje ekonomista
+2 / -0Rafako i polski pionier AI użyją sztucznej inteligencji do prognozowania cen prądu
+1 / -0Statystycznie żyjemy dłużej. To ważna informacja dla przyszłych emerytów
0Rafako i polski pionier AI użyją sztucznej inteligencji do prognozowania cen prądu
0Bukmacherzy z Katowic już wiedzą, kto wygra wybory samorządowe w Śląskiem
0Prawie miliard złotych zysku. JSW oszacowała wyniki za 2023 rok
0Chiński producent elektryków chce tworzyć na Śląsku nowego "malucha"
0