Kariera

ABC menadżera: Rafał Czechowski

2021-06-15, Autor: tora

Bohaterem cyklu ABC menadżera jest Rafał Czechowski, założyciel i prezes Imago Public Relations w Katowicach.

Reklama

W cyklu "ABC menadżera" przedstawiamy sylwetki prezesów, członków zarządów śląskich firm, od nieco mniej formalnej strony.

Być może przedstawione informacje staną się inspiracją dla początkujących, marzących o sukcesie w biznesie menadżerów. Tym razem bohaterem jest Rafał Czechowski, założyciel i prezes Imago Public Relations w Katowicach.

Czy są książki z zakresu rozwoju menadżerskiego, które wywarły na Pana szczególny wpływ, które mógłby Pan polecić każdemu menadżerowi?

Większość moich wyborów lektur biznesowych jest związanych z pracą w branży kreatywnych usług profesjonalnych i komunikacji, więc jest to raczej zestaw „szyty na miarę”, niż uniwersalny. Jest w nim jednak kilka pozycji, które niosą wiedzę przydatną w zarządzaniu niezależnie od sektora. Poza klasykami z zakresu strategii, jak „Zaczynaj od dlaczego” Simona Sinka, „Od dobrego do wielkiego” Jamesa C. Collinsa czy klasycznych i nowszych pozycji Philipa Kotlera [z mniej kanonicznych np. „Dziesięć śmiertelnych grzechów marketingu”] wskazałbym na „Kreatywność Inc.” Eda Catmulla, „Pięć dysfunkcji zespołu” Patricka M. Lencioni’ego i „Odwagi w przywództwie” Brene Brown jako uzupełniające perspektywę spojrzenie „od środka” organizacji. W związku z tym, że nie można skutecznie zarządzać bez wywierania wpływu na ludzi, warto wracać do… „Wywierania wpływu na ludzi” Roberto Cialdiniego. Ostatnie lata uwypukliły znaczenie umiejętności społecznych i komunikowania się liderów, więc jak znalazł będą - także bliskie mojemu zawodowemu warsztatowi -  „Speak like youself” Jezry Kaye czy „Mowa ciała” Alana i Barbary Pease.

Jakie są Pana źródła biznesowej wiedzy, które muszą znaleźć się w codziennej prasówce?

Na zasadzie „od ogółu do szczegółu” często zaczynam od spojrzenia z lotu ptaka przez soczewki The Times, Gazety Wyborczej i Rzeczpospolitej. Obraz uzupełniam wiadomościami biznesowymi wnp.pl,  money.pl, czy businessinsidera. Wiedzę o najbliższym otoczeniu czerpię z serwisów społecznościowych i źródeł, do których odsyłają – często to gazeta.pl, slaskibiznes.pl. Lądowałem też na portalach Polskapress – w tym Dziennika Zachodniego, które teraz obserwuję pod kątem zachodzących zmian. Szerszą perspektywę uzyskuję najczęściej dzięki Polityce i Polityce Insight oraz Raportowi o stanie świata Dariusza Rosiaka. Życie branżowe podglądam głównie przez proto.pl, wirtualnemedia.pl i press.pl.

Jaki jest Pana ulubiony sposób spędzania czasu, pozwalający „naładować akumulatory”?

Im bardziej wertykalne działanie, tym ładowanie następuje szybciej. Zawsze przedkładam dowolną górską aktywność – od trekkingu, przez rower [zimą narty] po wspinaczkę – nad odpoczynek statyczny. Dotyczy to też planowania podróży – najlepiej, jeśli trasa prowadzi przez krainy pofałdowane, a większe kawałki cywilizacji są tylko przystankiem. Bo to niemal zawsze trasa, nie pobyt. Horyzontalny wyjątek stanowi windsurfing – koniecznie w połączeniu z campingowym lifestyle’m. Codzienne „małe” ładowanie zapewniają biegi i tenis, rzadziej ścianka wspinaczkowa. Wspaniałe jest to, że każdą z tych rzeczy mogę się cieszyć w towarzystwie członków mojej rodziny.

Ostatni urlop spędziłem…

w uprzęży i w kasku, odkrywając ostatnie z niepoznanych wcześniej via ferrat w rejonie Jeziora Garda w Dolomitach.

Miejsce, które w przyszłości chciałbym koniecznie odwiedzić to... 

Islandzki Vatnajokull zimą, kiedy lód krzepnie, a ruch turystyczny topnieje. A stamtąd - najlepiej bezpośrednio - na overlanding po Nowej Zelandii.

-----

Rafał Czechowski, założyciel i CEO Imago Public Relations – najbardziej utytułowanej firmy doradztwa wizerunkowego na południu Polski.

Komunikowaniem zajmuje się zawodowo od ponad ćwierć wieku. Jest ekspertem z zakresu zarządzania sytuacją kryzysową i strategicznego PR, szkoleniowcem i autorem publikacji specjalistycznych. Okazjonalnie prowadzi wykłady na studiach podyplomowych kilku uczelni.

Od lat działa na rzecz branży public relations. Jest członkiem Rady Nadzorczej Stowarzyszenia Agencji PR. W latach 2005-2007 był prezesem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, a później członkiem Rady Nadzorczej PSPR i członkiem Rady Etyki Public Relations. Jest też członkiem International Public Relations Association.

Absolwent Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 806