Kariera

ABC menadżera: Roman Grygierek

2018-09-04, Autor: Redakcja

Dziś z w ramach cyklu „ABC menadżera” przepytujemy Romana Grygierka – prezesa zarządu INIS.

W ramach cyklu „ABC menadżera” przybliżamy Wam sylwetki prezesów i menadżerów wiodących śląskich przedsiębiorstw, w tym preferowanych przez nich sposobów spędzania wolnego czasu. Być może przedstawione informacje staną się inspiracją dla początkujących, marzących o sukcesie w biznesie menadżerów.

Reklama

Dziś na nasze pytania odpowiada Roman Grygierek – prezes zarządu INIS.

Red.: Czy istnieją książki z zakresu rozwoju menadżerskiego, które wywarły na Pana szczególny wpływ, które mógłby Pan śmiało polecić każdemu menadżerowi?

Roman Grygierek: Ilu menadżerów tyle pomysłów na zarządzanie. Nie ma jednego utartego i najlepszego schematu, który sprawdzi się w każdych warunkach. Rzeczywistość rynkowa ewoluuje, zmienia się każdy biznes, organizacja, dział. Na rynek pracy wchodzą coraz to młodsze pokolenia. Inaczej zarządza się zespołem 30-40 latków, a inne podejście trzeba mieć do osób urodzonych w latach 90-tych i młodszych, czyli takich, które żyją szybko i dla których liczy się „tu i teraz”. Natomiast zawsze należy czerpać wiedzę od praktyków, ponieważ to, co wynosimy ze studiów, to teoria, która często bywa oderwane od rzeczywistości biznesu. W teorii można wszystko pięknie rozpisać krok po kroku, w praktyce pojawia się wiele zmiennych, trzeba reagować na bieżąco. Szczególnie cenię sobie przemyślenia tych osób, które próbowały i próbują działać wbrew utartym schematom. Dlatego, jeśli mam coś polecić, będzie to pierwsza biografia Richarda Bransona „Kroki w nieznane, czyli jak przetrwałem, jak się bawiłem i jak zarobiłem fortunę, prowadząc biznes na swój sposób”.

Jakie są Pana źródła biznesowej wiedzy, które muszą znaleźć się w Pana codziennej prasówce? 

Mówiąc o prasówce powinniśmy raczej powiedzieć o tygodniowym przeglądzie branży, ponieważ źródeł pozyskania wiedzy jest tak wiele, że próba codziennego zerkania do nich byłaby czymś niemożliwym przy równoległym, operacyjnym prowadzeniu biznesu. To do czego sięgam systematycznie to mój feed z Facebooka, gdzie przez kilka lat dokładałem interesujące mnie firmy, podmioty i organizacje, zarówno z branży krajowej, jak i zagranicznej. Te szczególnie ważne dla mnie fanpage zaznaczam jako obserwowane w pierwszej kolejności, wiec raczej docieram do tych lukratywnych treści. Taki szybki skan informacji na Facebooku powoduje też, że jeżeli coś jest naprawdę wartościowego do przeczytania, to przechodzę bezpośrednio do witryny i doczytuję na konkretnej stronie czy wpisie na blogu. Jeżeli miałbym wymienić kilka źródeł, do których często wracam, to mogę wskazać: wirtualnemedia.pl, businessinsider.com, marketerplus.pl, money.pl, media2.pl, press.pl, nowymarketing.pl oraz blogi: emailonacid.com, bluefountainmedia.com.

Jaki jest Pana ulubiony sposób spędzania czasu pozwalający „naładować akumulatory”?

Ogród i szeroko rozumiane prace DIY, które pozwalają na odciągnięcie mózgu od bieżących spraw w biznesie. „Wyczyszczenie” umysłu, by kolejny dzień rozpocząć z nowymi pomysłami i otwartością. Jednak wiele pomysłów przychodzi właśnie wtedy, kiedy nie myślę o biznesie ;)

W tym roku spędziłem urlop w...

Chorwacji, bo to miejsce, gdzie lubię wracać z rodziną i za każdym razem odkrywam jego nowe uroki.

Miejsce, które w przyszłości chciałbym koniecznie odwiedzić to...

Mauritius.


Roman Grygierek -  CEO, INIS Emailingowa Sieć Reklamowa i Sieć Afiliacyjna. Pasjonat technologii i komunikacji online nastawionej na efekt. Z INIS związany od powstania spółki, czyli 2010 roku, w branży marketingowej od 15 lat. Rozwinął zespół z kilku do kilkudziesięciu osób – pomysłowych indywidualności, których wspólną cechą jest pasja do pracy. Pomimo pełniącej funkcji, blisko każdego elementu tworzącego spółkę: rozwoju technologii, sprzedaży, realizacji a także marketingu. Dbający o starup-ową atmosferę szybko rozrastającej się firmy.

Odpowiedzialny za współpracę z największymi domami mediowymi i agencjami. Wierzący, że działania online można w przystępny sposób przybliżyć każdemu biznesowi.

Prelegent m.in. Forum IAB, InternetWeek, InternetBeta, Targów eHandlu oraz autor licznych publikacji i komentarzy, m.in. nowymarketing.pl, Magazyn Online, Marketer+, Harvard Business Review.

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 2

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.