Kariera

ABC menadżera – Sebastian Maśka, CEO firmy Versum z Bielska-Białej

2019-07-29, Autor: tora

Bohaterem cyklu ABC menadżera jest Sebastian Maśka, pomysłodawca i CEO Versum z Bielska-Białej, najpopularniejszego w Polsce oraz obecnego w ponad 50 krajach systemu systemu operacyjnego dla salonów kosmetycznych, fryzjerskich oraz SPA.

W cyklu ABC menadżera prezentujemy sylwetki prezesów, właścicieli, menadżerów wiodących firm z województwa śląskiego, w tym preferowane przez nich sposoby spędzania wolnego czasu i pozyskiwania wiedzy biznesowej.

Kto wie, może zainspirują kogoś z młodych przedsiębiorców, bądź osoby chcące spróbować swoich sił w biznesie.

Reklama

Tym razem naszym bohaterem jest Sebastian Maśka, pomysłodawca i CEO Versum z Bielska-Białej, najpopularniejszego w Polsce oraz obecnego w ponad 50 krajach systemu systemu operacyjnego dla salonów kosmetycznych, fryzjerskich oraz SPA.

Tomasz Raudner, ŚląskiBiznes.pl: Czy są książki z zakresu rozwoju menadżerskiego, które wywarły na Pana szczególny wpływ, które mógłby Pan polecić każdemu menadżerowi?
Sebastian Maśka: Myślę, że w zależności od wielkości organizacji, doświadczenia oraz branży, w której operujemy, potrzeby menadżerów różnią się od siebie w znaczący sposób. Dlatego jestem daleki polecania uniwersalnych rozwiązań. Są jednak książki, które na mnie zrobiły duże wrażenie i stały się źródłem inspiracji w budowaniu Versum. Do wielu z nich chętnie wracam.

Pierwszą jest "Metoda Lean Startup" Erica Riesa, która jest powszechnie uważana za lekturę obowiązkową każdego start-upowca. Pokazuje jak myśleć o budowaniu firmy. To zbiór praktycznej wiedzy, opartej na autentycznych doświadczeniach - sukcesach i porażkach w świecie biznesu.

>>>Od nieudanej wizyty u fryzjera po miliardowy biznes - poznajcie historię firmy Versum z Bielska-Białej<<<

Inną pozycją jest "Jedna rzecz", Gary’ego Kellera i Jaya Papasana, która pokazuje, jak ważne jest skupienie się na działaniach przybliżających nas do założonego celu. Jednocześnie jak ważne i trudne jest mówienie "nie" wszystkim innym zadaniom, osobom i tematom, które nas do tego celu nie przybliżają. Dla każdego z nas nie ma dwóch równie ważnych rzeczy. Zawsze któraś z nich jest bardziej istotna. 

Na mojej liście znalazły się także: "Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google" Scott Galloway’a - Niezwykle ciekawa historia czterech gigantów technologicznych, którzy na stałe zagościli w naszym życiu oraz "Blue Ocean Strategy, Expanded Edition: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant" autorstwa W. Chan Kima i Renée A. Mauborgne, która mówi o tym, że jako przedsiębiorca, mamy dwie drogi: albo będziemy konkurować na rynku z wieloma podmiotami, albo postaramy się zidentyfikować i zbudować zupełnie nowy rynek, na którym będziemy budowali swoją przewagę. Pokazuje nam alternatywę dla morderczej walki konkurencyjnej, która niestety często prowadzi do upadku wielu firm.

Jakie są Pana źródła codziennej wiedzy potrzebnej w działalności gospodarczej?
Działamy w branży internetowej, która zmienia się bardzo szybko. Brakuje tradycyjnej literatury, trzeba czerpać wiedzę z doświadczenia innych osób. Głównie są to źródła anglojęzyczne - Harvard Business Review, forentrepreneurs.com (David Skok), saastr.com oraz blogerzy tacy jak Tomasz Tunguz (tomtunguz.com). Kluczowa jest wymiana doświadczeń w trakcie spotkań biznesowych i konferencji poświęconych SaaS i marketplace’om. Można na nich spotkać ludzi zmagających się z tymi samymi wyzwaniami i podyskutować na ich temat. Również współpraca z funduszami i inwestorami umożliwia zadawanie pytań i czerpanie z ich własnego doświadczenia w prowadzeniu firm i spółek. Dzięki nim możemy również kontaktować się z innymi spółkami portfelowymi.

Jaki jest Pana najbardziej ulubiony sposób spędzania czasu, pozwalający „naładować akumulatory”?
Czasu jest mało, staram się przede wszystkim wykorzystać go, aby nadrabiać relacje z najbliższymi - wspólne spotkania i wyjścia. Korzystam również z uroków okolicy, w której żyję i pracuję, szukając odpoczynku i relaksu na górskich szlakach. Uwielbiam też wszelkie sporty wodne: kitesurfing i windsurfing, żeglarstwo.

W minionym roku spędziłem urlop w....
Rzadko mam możliwość skorzystania z dłuższego urlopu, chętnie organizuję za to kilkudniowe wyjazdy. Jeden z nich spędziłem w zeszłym roku żeglując po Adriatyku, drugi na podróżach po Austrii. Najchętniej wypoczywam na łonie przyrody. Spędziłem czas korzystając z uroków campingu, zwiedzając miejsca po których podróżowaliśmy pieszo i na rowerze.

__________________

Sebastian Maśka - pomysłodawca i CEO Versum – najpopularniejszego w Polsce oraz obecnego w ponad 50 krajach systemu systemu operacyjnego dla salonów kosmetycznych, fryzjerskich oraz SPA. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W swojej pracy łączy zamiłowanie do nowoczesnych technologii z wiedzą i doświadczeniem z zakresu zarządzania biznesem.

W Versum odpowiada za globalną ekspansję i rozwój zespołu. Na co dzień zajmuje się także projektowaniem i wdrażaniem skutecznych strategii marketingowych oraz optymalizacją procesów biznesowych. Uważa, że zarówno w życiu, jak i karierze najważniejszy jest ciągły rozwój oraz otwartość na ludzi. Prywatnie miłośnik sportów wodnych. Hołduje zasadzie „Skupiając się na rzeczach małych nie osiąga się wielkich”.

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.