Alstom podpisał nową dwuletnią umowę z Pomorską Koleją Metropolitarną na pełne utrzymanie systemu sterowania ruchem kolejowym. Firma zadba o blisko pół tysiąca urządzeń wyprodukowanych przez Alstom ZWUS (dawny Bombardier) w Katowicach.
Alstom podpisał umowę z Pomorską Koleją Metropolitarną, wojewódzkim zarządcą infrastruktury kolejowej. Na jej podstawie Alstom będzie świadczył usługi kompleksowego utrzymania, konserwacji, napraw bieżących oraz okresowych przeglądów urządzeń sterowania ruchem kolejowym wyprodukowanych przez zakład Alstom ZWUS. To czwarta umowa utrzymaniowa z rzędu, i jest tym samym kontynuacją trwającej od 2016 roku pozytywnej współpracy między oboma podmiotami.
– Cieszymy się z kontynuacji współpracy z Pomorską Koleją Metropolitarną, rozwijanej niezmiennie od 2016 roku. Usługi, które będziemy świadczyć, przełożą się na jeszcze większy zakres wsparcia w celu uzyskania wysokiej dostępności infrastruktury kolejowej. Dbałość o kompleksowy i regularny serwis zapewni stabilną pracę urządzeń sterowania ruchem kolejowym, co z kolei przełoży się na poprawę bezpieczeństwa pasażerów i zwiększenie punktualności pociągów – powiedział Adam Juretko, Dyrektor Zarządzający Alstom ZWUS Sp. z o.o.
Umowa została podpisana na dwa lata, począwszy od 1 maja 2023 roku. Przedmiotem utrzymania objęte są urządzenia sterowania ruchem kolei konwencjonalnej oraz urządzeń systemu ERTMS/ETCS poziomu 2. W sumie umowa dotyczy opieki utrzymaniowej 477 urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które są umieszczone na linii kolejowej nr 248 oraz nr 253. Łączna długość linii to ponad 18 km; obejmują one 9 stacji pasażerskich.
Zakład Alstom w Katowicach jest odpowiedzialny za projektowanie, rozwój produktów, testowanie, a ostatecznie produkcję oraz dostawy systemów i urządzeń sterowania ruchem. Firma wprowadziła pierwszy system zarządzania ruchem kolejowym ERTMS / ETCS poziomu 2 na większość linii kolejowych w Polsce.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
„Wiadomość dla inżynierów-imigrantów”. Przedsiębiorca ze Śląska wywiesił nietypowy apel do cudzoziemców
1940JSW: wypadek w kopalni Knurów-Szczygłowice. Zmarł jeden z poparzonych górników
1754JSW: LPR przy KWK Pniówek. Poszkodowany górnik z urazem żeber
1019JSW. Po wypadku w kopalni Knurów-Szczygłowice: zmarł trzeci poparzony górnik
750Czują się pominięci i oszukani przedwyborczymi obietnicami ws. CPK. „PiS był jaki był, ale przynajmniej istniał jakiś dialog”
728Technologiczne przyspieszenie: wstęp do 2025 roku
+3 / -0Finanse GK JSW pod lupą. Zarząd giganta "odchudzi" wszystkie zależne spółki
+2 / -0Katastrofa budowlana w Cieszynie: znaleziono ciała dwóch osób
+2 / -0JSW: LPR przy KWK Pniówek. Poszkodowany górnik z urazem żeber
+1 / -0Płaca zasadnicza nie niższa niż minimalna. Węglowe giganty opracują nowy system wynagrodzeń
+1 / -0JSW. Po wypadku w kopalni Knurów-Szczygłowice: zmarł trzeci poparzony górnik
0Czują się pominięci i oszukani przedwyborczymi obietnicami ws. CPK. „PiS był jaki był, ale przynajmniej istniał jakiś dialog”
0Jest śledztwo w sprawie wypadku w KWK Knurów-Szczygłowice
0KWK Pniówek: trzy lata temu doszło do tragedii, zginęło 16 osób. WUG podał przyczynę wybuchu metanu
0JSW: wypadek w kopalni Knurów-Szczygłowice. Zmarł jeden z poparzonych górników
0