Badania marketingowe to dla wielu firm niezbędne narzędzie przy podejmowaniu decyzji czy wprowadzaniu na rynek nowych produktów i usług. Problem w tym, że w czasie recesji przedsiębiorstwa muszą ograniczać swoje budżety na ten cel. W tej sytuacji optymalnym rozwiązaniem są ankiety online, które szybko i przystępnej cenie pozwalają przeprowadzić badanie na dokładnie określonej grupie docelowej.
Gdy już podjąłeś decyzję o realizacji badania ankietowego, postaraj się zdefiniować problem badawczy. Pomocna będzie próba odpowiedzi na 2 proste pytania:
Określenie problemu badawczego to najważniejszy krok w tworzeniu ankiety badawczej.
Następnie musisz dokonać wyboru odpowiedniego narzędzia do realizacji ankiet. Przykładem takiego narzędzia jest program SurvGo. Na stronie SurvGo.com znajdziesz ogromną bazę przykładowych ankiet z różnych dziedzin, takich jak:
Co ważne, wszystkie wzory ankiet możesz edytować i dostosować je do indywidualnych potrzeb. Mało tego, aplikacja SurvGo zawiera intuicyjny kreator ankiet, a w nim aż 19 różnych widgetów pozwalających tworzyć: pytania jedno i wielokrotnego wyboru, NPS, suwaki, macierze, a nawet clicktracking.
Swoją ankietę możesz stworzyć całkowicie samodzielnie lub za dodatkową opłatą skonsultować ją z ekspertem, który podpowie jakie pytania mogłyby znaleźć się w ankiecie oraz sprawdzi merytorykę całości badania.
Badanie ankietowe online na platformie SurvGo możesz zrealizować na własnej grupie respondentów, wysyłając ją smsem lub mailowo. Jeśli nie masz własnej grupy odbiorców, może w każdej chwili z bazy ponad 150 000 panelistów dostępnych na SurvGo. Szybko i przystępnej cenie stworzysz grupę docelową swojego badania, a wyniki możesz otrzymać nawet w 24 godziny!
- Badanie w panelu SurvGo umożliwia dokładny wybór wielkości próby i dobranie cech socjodemograficznych respondentów. To niezwykle ważne, jeśli Twoje produkty i usługi kierowane są do konkretnej grupy docelowej. Ponadto aplikacja SurvGo pozwala na darmowy wybór ankietowanych na podstawie takich cech jak: płeć, wiek, sytuację rodzinną, miejsce zamieszkania i dochody netto – wylicza Bartosz Olcha – dyrektor ds. badań Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®, które stworzyło aplikację SurvGo.
Gdy już roześlesz swoją ankietę do wybranej grupy respondentów, w programie SurvGo możesz śledzić online wyniki badania. Ponadto w aplikacji automatycznie wygenerujesz raporty z wykresami podstawowymi, jak i krzyżowanymi.
Zamawiając badanie na SurvGo.com, masz również możliwość dokupienia opcji dodatkowych takich jak: weryfikacja odpowiedzi otwartych, opracowanie obliczeń statystycznych czy opracowanie dedykowanego raportu badawczego.
Spośród wymienionych wyżej rodzajów badań, szczególnym typem jest badanie marki. Decydują się na nie przede wszystkim przedsiębiorcy, którzy operują w branżach, gdzie panuje duża konkurencja. Marka ma znaczący udział przy podejmowaniu decyzji zakupowych konsumentów.
Badanie świadomości konsumenckiej marki pozwala określić stopień, w jakim konsument jest w stanie rozpoznać daną markę i połączyć ją z określoną kategorią produktów lub usług.
Więcej informacji o tym, jak przeprowadzić badanie marki znajdziesz w Bazie Wiedzy na SurvGo.com.
Właścicielem platformy SurvGo jest Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat®. CBR Biostat realizuje projekty badawcze dla największych światowych firm farmaceutycznych, wiodących instytutów naukowych i uczelni, dynamicznych start-upów oraz instytucji rządowych.
Z Biostatem współpracują firmy farmaceutyczne ze światowej czołówki: Adamed, AstraZeneca, Celon Pharma, Chiesi, Egis, Exeltis, Novartis, Pfizer, Polpharma, Servier czy Takeda.