Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na wyłonienie generalnego wykonawcy prac przy budowie nowej linii tramwajowej w Katowicach. Nitka torów przebiegnie m.in. wiaduktem nad DTŚ i połączy dwie magistrale tramwajowe. Linia ma być wybudowana w 14 miesięcy.
Ogłoszony 15 września przetarg dotyczy budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach.
W ramach tej inwestycji przewidziana została budowa ok. 1900 metrów toru pojedynczego uwzględniając również fragmenty torowisk na połączeniu nowej trasy z liniami biegnącymi w ul. Gliwickiej i wzdłuż ul. Chorzowskiej. Sam odcinek dwutorowej linii wzdłuż ul. Grundmanna ma nieco ponad 600 metrów długości. Platformy przystankowe przewidziane są na dwóch końcach budowanego odcinka w pobliżu skrzyżowań z ul. Chorzowską i ul. Gliwicką.
– Trasa zostanie poprowadzona wzdłuż ulicy Grundmanna - równolegle do jezdni po jej zachodniej stronie. Przewidziana jest budowa wiaduktu z dwutorową linią tramwajową nad Drogową Trasą Średnicową. Będzie to nowe przęsło wiaduktu, po zachodniej stronie istniejących przęseł – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Od początku założenie było takie, by stworzyć rozjazdy umożliwiające prowadzenie ruchu tramwajowego we wszystkich relacjach. Dlatego projekt przewiduje montaż rozjazdów we wszystkie strony, dzięki czemu tramwaj z ul. Grundmanna będzie mógł skręcić tak w lewo, jak i w prawo zarówno w ul. Gliwicką, jak i w linię wzdłuż ul. Chorzowskiej.
– Realizacja zadania ma na celu przede wszystkim poprawę oferty komunikacyjnej w centrum Katowic. Da ona możliwości urozmaicenia tras linii tramwajowych, dzięki połączeniu dwóch magistralnych ciągów komunikacyjnych oraz da możliwość uruchomienia linii śródmiejskiej – wyjaśnia Andrzej Zowada.
Dodatkowym efektem realizacji tej inwestycji będzie poprawa elastyczności ruchu tramwajowego, pozwalając np. na ominięcie odcinka zablokowanego wskutek kolizji, awarii czy innych niecodziennych wydarzeń.
Na oferty potencjalnych wykonawców spółka Tramwaje Śląskie S.A. czeka do 18.10.2021 r. Wybrany w postępowaniu przetargowym generalny wykonawca robót będzie miał 14 miesięcy od dnia podpisania umowy na wykonanie całości prac. Zadanie jest częścią „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
1266Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
1134W dawnej fabryce obrabiarek w Dąbrowie Górniczej powstaje centrum przedsiębiorczości
80550 wagonów za 70 milionów złotych. Rekordowe zamówienie Tramwajów Śląskich
734Katowice: 27 mln zł unijnego dofinansowania do budowy Centrum Himalaizmu
701Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
+5 / -1W Gliwicach ma powstać nowa baza Kolei Śląskich
+4 / -0Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Lufthansa Cargo uruchomi pierwsze regularne loty towarowe w Polsce - z Katowice Airport
+3 / -0"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
+3 / -0Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
0W dawnej fabryce obrabiarek w Dąbrowie Górniczej powstaje centrum przedsiębiorczości
0A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
050 wagonów za 70 milionów złotych. Rekordowe zamówienie Tramwajów Śląskich
0Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
0
~szpryca 2021-09-16
09:25:30
przydałby się raczej tramwaj na południe Katowic