Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na wyłonienie generalnego wykonawcy prac przy budowie nowej linii tramwajowej w Katowicach. Nitka torów przebiegnie m.in. wiaduktem nad DTŚ i połączy dwie magistrale tramwajowe. Linia ma być wybudowana w 14 miesięcy.
Ogłoszony 15 września przetarg dotyczy budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach.
W ramach tej inwestycji przewidziana została budowa ok. 1900 metrów toru pojedynczego uwzględniając również fragmenty torowisk na połączeniu nowej trasy z liniami biegnącymi w ul. Gliwickiej i wzdłuż ul. Chorzowskiej. Sam odcinek dwutorowej linii wzdłuż ul. Grundmanna ma nieco ponad 600 metrów długości. Platformy przystankowe przewidziane są na dwóch końcach budowanego odcinka w pobliżu skrzyżowań z ul. Chorzowską i ul. Gliwicką.
– Trasa zostanie poprowadzona wzdłuż ulicy Grundmanna - równolegle do jezdni po jej zachodniej stronie. Przewidziana jest budowa wiaduktu z dwutorową linią tramwajową nad Drogową Trasą Średnicową. Będzie to nowe przęsło wiaduktu, po zachodniej stronie istniejących przęseł – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Od początku założenie było takie, by stworzyć rozjazdy umożliwiające prowadzenie ruchu tramwajowego we wszystkich relacjach. Dlatego projekt przewiduje montaż rozjazdów we wszystkie strony, dzięki czemu tramwaj z ul. Grundmanna będzie mógł skręcić tak w lewo, jak i w prawo zarówno w ul. Gliwicką, jak i w linię wzdłuż ul. Chorzowskiej.
– Realizacja zadania ma na celu przede wszystkim poprawę oferty komunikacyjnej w centrum Katowic. Da ona możliwości urozmaicenia tras linii tramwajowych, dzięki połączeniu dwóch magistralnych ciągów komunikacyjnych oraz da możliwość uruchomienia linii śródmiejskiej – wyjaśnia Andrzej Zowada.
Dodatkowym efektem realizacji tej inwestycji będzie poprawa elastyczności ruchu tramwajowego, pozwalając np. na ominięcie odcinka zablokowanego wskutek kolizji, awarii czy innych niecodziennych wydarzeń.
Na oferty potencjalnych wykonawców spółka Tramwaje Śląskie S.A. czeka do 18.10.2021 r. Wybrany w postępowaniu przetargowym generalny wykonawca robót będzie miał 14 miesięcy od dnia podpisania umowy na wykonanie całości prac. Zadanie jest częścią „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Lotnisko w Pyrzowicach czeka nietypowe malowanie. Przez zmiany bieguna magnetycznego
1177Izera to nie wszystko. KSSE i Jaworzno podpisały umowę o współpracy
965Rafako dogadało się z JSW Koks. Budowa elektrowni podrożeje o 150 mln zł
925Lider gier wideo ulokował się w Katowicach. Na Śląsku działa największe biuro gamingowe w Europie
865Mikołów: Donald Tusk gromi CPK. "Horała ma takie same kompetencje jak Sasin"
864Na Śląsku stanie warta pół miliarda najnowocześniejsza walcownia w Europie
+9 / -0Jak mieć najlepszą stronę internetową?
+8 / -0Śląskie z rekordową unijną dotacją. Jezioro Żywieckie ma być perłą na mapie turystycznej Polski
+8 / -2Największy inwestor KSSE nie zwalnia tempa. Startuje budowa nowej hali Eko-Okien
+5 / -0Mikołów: Donald Tusk gromi CPK. "Horała ma takie same kompetencje jak Sasin"
+2 / -0Farmy czy elektrownia fotowoltaiczna? Co w małej gminie na Śląsku wybuduje Tauron?
0Lider gier wideo ulokował się w Katowicach. Na Śląsku działa największe biuro gamingowe w Europie
0Izera to nie wszystko. KSSE i Jaworzno podpisały umowę o współpracy
0Lotnisko w Pyrzowicach czeka nietypowe malowanie. Przez zmiany bieguna magnetycznego
0Rafako dogadało się z JSW Koks. Budowa elektrowni podrożeje o 150 mln zł
0
~szpryca 2021-09-16
09:25:30
przydałby się raczej tramwaj na południe Katowic