Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na wyłonienie generalnego wykonawcy prac przy budowie nowej linii tramwajowej w Katowicach. Nitka torów przebiegnie m.in. wiaduktem nad DTŚ i połączy dwie magistrale tramwajowe. Linia ma być wybudowana w 14 miesięcy.
Ogłoszony 15 września przetarg dotyczy budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach.
W ramach tej inwestycji przewidziana została budowa ok. 1900 metrów toru pojedynczego uwzględniając również fragmenty torowisk na połączeniu nowej trasy z liniami biegnącymi w ul. Gliwickiej i wzdłuż ul. Chorzowskiej. Sam odcinek dwutorowej linii wzdłuż ul. Grundmanna ma nieco ponad 600 metrów długości. Platformy przystankowe przewidziane są na dwóch końcach budowanego odcinka w pobliżu skrzyżowań z ul. Chorzowską i ul. Gliwicką.
– Trasa zostanie poprowadzona wzdłuż ulicy Grundmanna - równolegle do jezdni po jej zachodniej stronie. Przewidziana jest budowa wiaduktu z dwutorową linią tramwajową nad Drogową Trasą Średnicową. Będzie to nowe przęsło wiaduktu, po zachodniej stronie istniejących przęseł – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Od początku założenie było takie, by stworzyć rozjazdy umożliwiające prowadzenie ruchu tramwajowego we wszystkich relacjach. Dlatego projekt przewiduje montaż rozjazdów we wszystkie strony, dzięki czemu tramwaj z ul. Grundmanna będzie mógł skręcić tak w lewo, jak i w prawo zarówno w ul. Gliwicką, jak i w linię wzdłuż ul. Chorzowskiej.
– Realizacja zadania ma na celu przede wszystkim poprawę oferty komunikacyjnej w centrum Katowic. Da ona możliwości urozmaicenia tras linii tramwajowych, dzięki połączeniu dwóch magistralnych ciągów komunikacyjnych oraz da możliwość uruchomienia linii śródmiejskiej – wyjaśnia Andrzej Zowada.
Dodatkowym efektem realizacji tej inwestycji będzie poprawa elastyczności ruchu tramwajowego, pozwalając np. na ominięcie odcinka zablokowanego wskutek kolizji, awarii czy innych niecodziennych wydarzeń.
Na oferty potencjalnych wykonawców spółka Tramwaje Śląskie S.A. czeka do 18.10.2021 r. Wybrany w postępowaniu przetargowym generalny wykonawca robót będzie miał 14 miesięcy od dnia podpisania umowy na wykonanie całości prac. Zadanie jest częścią „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
CPK ujawnia plany. Znamy wariant inwestorski linii Katowice – Ostrawa
5993W "Domu Kilara" powstaje Katowickie Centrum Edukacji Muzycznej. Wybrano wykonawcę
3396Amerykanie zbudują 10 małych elektrowni jądrowych w KSSE. Jest umowa z Last Energy
1414Orlen kupi słomę od rolników, w tym śląskich. Koncern buduje pierwszą w Polsce i drugą w Europię instalację do bioetanolu
1295Marszałek też przeciwko kolei CPK. Chełstowski oburzony "dialogiem w wydaniu PiS"
111640 km starej gierkówki zostanie przebudowane. Znamy dokładny plan inwestycji
+9 / -2Amerykanie zbudują 10 małych elektrowni jądrowych w KSSE. Jest umowa z Last Energy
+6 / -0Miała gościć Chruszczowa, stoi pusta. Tajemnicza willa w Katowicach zmieni się całkowicie (foto, wideo)
+6 / -1Tramwaj na południe Katowic – władze miasta grają vabank o decyzję środowiskową
+4 / -0Prezes GTL: odbudowaliśmy zapas gotówki, wydamy w 2023 r. 30 mln zł na inwestycje
+4 / -0Jak przygotować się na rozliczenie podatku z Niemiec?
0Utrudnienia na A4 Katowice-Kraków. Zmiana organizacji ruchu na węźle Brzęczkowice
0CPK: marszałek chce, by wojewoda zwołał pilną Radę Dialogu Społecznego z ministrem Horałą
0W "Domu Kilara" powstaje Katowickie Centrum Edukacji Muzycznej. Wybrano wykonawcę
0W Bytomiu zakończył się kosztowny projekt. 10 kamienic wyremontowanych za prawie 7 mln złotych
0
~szpryca 2021-09-16
09:25:30
przydałby się raczej tramwaj na południe Katowic