Turyści, którzy wykupili wakacje z biurem podróży Steja Travel z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju nigdzie nie pojadą! Firma ogłosiła niewypłacalność! Obecnie za granicą za jej pośrednictwem przebywa 152 osoby, głównie dzieci. Czy klientom uda się odzyskać pieniądze za niezrealizowane podróże?
Sezon urlopów i podróży w pełni! Jednak nie wszyscy wyjadą na wymarzone wakacje, a bynajmniej nie klienci biura podróży Steja Travel z Jastrzębia-Zdroju.
- Po prawie 30 latach działalności marki Steja, w tym 16 lat pod nazwą Steja Travel, z uwagi na niespodziewaną i zaskakującą decyzję banku o wycofaniu dalszego finansowania działalności firmy, a w związku z tym wymagalności spłaty zadłużenia zostaliśmy zmuszeni do podjęcia bardzo trudnej decyzji o ogłoszeniu niewypłacalności - czytamy w komunikacie jastrzębskiego biura podróży.
To oznacza, że wszystkie zaplanowane podróże zostają anulowane!
Z informacji organizatora wynika, że za granicą przebywa obecnie 152 podróżnych, w większości dzieci i młodzież na obozach młodzieżowych: 107 osób w Bułgarii i 45 osób w Hiszpanii.
- Pragniemy poinformować, iż klienci, którzy obecnie przebywają na wyjazdach, mają opłacone wszelkie świadczenia wraz z powrotem do kraju, spokojnie dokończą swój wypoczynek i wrócą do kraju zapewnionym przez nas transportem zgodnie z ich rezerwacjami - czytamy na stronie internetowej upadłej firmy.
Marszałek Województwa Śląskiego (który jest dysponentem gwarancji ubezpieczeniowej) uruchamia procedurę mającej na celu umożliwienie klientom otrzymanie zwrotu wszystkich wpłaconych na poczet wyjazdów środków.
Zgłoszenia podróżnych będą weryfikowane w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jego otrzymania.
- Gwarant poinformuje podróżnego o szczegółowym wyliczeniu należnej kwoty albo poinformuje o nieuwzględnieniu danego zgłoszenia w całości lub w części wraz ze wskazaniem przyczyny. W przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego termin udzielenia odpowiedzi ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 90 dni od dnia otrzymania zgłoszenia - informuje biuro prasowe Marszałka Województwa Śląskiego.
Turyści powinni otrzymać zwrot do 30 dni od dnia doręczenia podróżnemu informacji o wysokości wyliczenia.
W przypadku gdy suma gwarancyjna z gwarancji ubezpieczeniowej okaże się niewystarczająca na dokonanie zwrotu wpłat wszystkim poszkodowanym podróżnym, zgłoszenia zostaną przekazane do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego celem kontynuacji wypłaty.
Uwaga! Roszczenia dotyczące reklamacji z tytułu niewłaściwej realizacji imprezy turystycznej nie są objęte gwarancją ubezpieczeniową.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Górnik Zabrze sprzedany w biegu? "Transakcja musi być przejrzysta"
2138Trwa wielki protest rolników i myśliwych w Katowicach. Sprawdź mapę utrudnień
952Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
534Górnicy z PGG innowacyjną techniką wyremontowali 40-letni zbiornik na urobek
469E-petrol: na stacjach paliw znów drogo. Tyle zapłacimy za benzynę w przedświątecznym tygodniu
449Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
+4 / -1Wielki triumf po 28 latach! RAŚ wygrał batalię o prawo Ślązaków do zrzeszania się
+3 / -1Długi weekend w Tatrach? Wraca połączenie Kolei Śląskich z Katowic do Zakopanego
+2 / -0Podwyżka VAT na żywność: jakie będą konsekwencje dla konsumentów i gospodarki?
+2 / -0Nowe perspektywy w polskiej polityce podatkowej: kluczowe wnioski ze spotkania z Ministrem Finansów
+1 / -0Nowe perspektywy w polskiej polityce podatkowej: kluczowe wnioski ze spotkania z Ministrem Finansów
0Spadająca inflacja napędzi świąteczną sprzedaż. Blisko co czwarty Polak zrobi droższe zakupy
0Polacy mają sposób na tańsze święta. Liczą na sprawdzony "patent" z promocjami
0Akcja służb w związku z Funduszem Sprawiedliwości. ABW weszło do domu posła ze Śląska
0Co po węglu? "Tereny pogórnicze potrzebują inwestycji i nowych miejsc pracy"
0