Wiadomości

Biuro podróży ze Śląska ogłasza niewypłacalność! Za granicą przebywa 152 turystów

2019-07-22, Autor: ap

Turyści, którzy wykupili wakacje z biurem podróży Steja Travel z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju nigdzie nie pojadą! Firma ogłosiła niewypłacalność! Obecnie za granicą za jej pośrednictwem przebywa 152 osoby, głównie dzieci. Czy klientom uda się odzyskać pieniądze za niezrealizowane podróże?

Wakacje palcem po mapie

Sezon urlopów i podróży w pełni! Jednak nie wszyscy wyjadą na wymarzone wakacje, a bynajmniej nie klienci biura podróży Steja Travel z Jastrzębia-Zdroju.

Reklama

- Po prawie 30 latach działalności marki Steja, w tym 16 lat pod nazwą Steja Travel, z uwagi na niespodziewaną i zaskakującą decyzję banku o wycofaniu dalszego finansowania działalności firmy, a w związku z tym wymagalności spłaty zadłużenia zostaliśmy zmuszeni do podjęcia bardzo trudnej decyzji o ogłoszeniu niewypłacalności - czytamy w komunikacie jastrzębskiego biura podróży.

To oznacza, że wszystkie zaplanowane podróże zostają anulowane!

Co z turystami, którzy już wyjechali?

Z informacji organizatora wynika, że za granicą przebywa obecnie 152 podróżnych, w większości dzieci i młodzież na obozach młodzieżowych: 107 osób w Bułgarii i 45 osób w Hiszpanii.

- Pragniemy poinformować, iż klienci, którzy obecnie przebywają na wyjazdach, mają opłacone wszelkie świadczenia wraz z powrotem do kraju, spokojnie dokończą swój wypoczynek i wrócą do kraju zapewnionym przez nas transportem zgodnie z ich rezerwacjami - czytamy na stronie internetowej upadłej firmy.

Jak klienci Steja Travel mogą odzyskać pieniądze?

Marszałek Województwa Śląskiego (który jest dysponentem gwarancji ubezpieczeniowej) uruchamia procedurę mającej na celu umożliwienie klientom otrzymanie zwrotu wszystkich wpłaconych na poczet wyjazdów środków.

Zgłoszenia podróżnych będą weryfikowane w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jego otrzymania.

- Gwarant poinformuje podróżnego o szczegółowym wyliczeniu należnej kwoty albo poinformuje o nieuwzględnieniu danego zgłoszenia w całości lub w części wraz ze wskazaniem przyczyny. W przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego termin udzielenia odpowiedzi ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 90 dni od dnia otrzymania zgłoszenia - informuje biuro prasowe Marszałka Województwa Śląskiego.

Turyści powinni otrzymać zwrot do 30 dni od dnia doręczenia podróżnemu informacji o wysokości wyliczenia.

W przypadku gdy suma gwarancyjna z gwarancji ubezpieczeniowej okaże się niewystarczająca na dokonanie zwrotu wpłat wszystkim poszkodowanym podróżnym, zgłoszenia zostaną przekazane do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego celem kontynuacji wypłaty.

Uwaga! Roszczenia dotyczące reklamacji z tytułu niewłaściwej realizacji imprezy turystycznej nie są objęte gwarancją ubezpieczeniową.

Oceń publikację: + 1 + 8 - 1 - 6

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.