O ile łatwo jest korzystać z Facebooka tego prywatnego i może trochę gorzej z firmowego, tak prowadząc działalność gospodarczą czy pracując na konkretnym stanowisku opanowanie Linkedina, to w dzisiejszych czasach biznesowe must have. Dlaczego ta aplikacja jest aż tak pożądana wśród szeroko rozumianego biznesu? Sprawdźcie.
Jest to międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych.
Serwis ten skierowany jest do konkretnej gruby odbiorców i osób z niej korzystających. Nie ma tam miejsca na soczyste zdjęcia z wakacji, nie znajdziecie tam również zdjęć z dziećmi- to nie facebook. Chociaż często można spotkać się ze stwierdzeniem, że „Linkedin to taki Facebook dla biznesu” - i coś w tym jest. Ponieważ znajdziecie tam konkretne osoby i firmy. Niestety w Polsce serwis ten nie jest jeszcze aż tak rozpowszechniony jak w innych krajach. Chociaż z dnia na dzień rośnie liczba osób korzystających z tej aplikacji.
W tym serwisie zamiast zdjęć z wyjazdów znajdziecie natomiast zawodowe osiągnięcia osób tam zarejestrowanych. Dodatkowo w łatwy sposób możecie pozyskać i rozszerzyć sieć kontaktów, a o to w głównej mierze chodzi. Osoby które natomiast poszukują pracy mogą tam znaleźć najciekawsze oferty pracy i skontaktować się z przyszłym pracodawcom.
Jest to bardzo ciekawa możliwość, którą niestety większość osób pomija. Można z tego skorzystać szczególnie w momencie, kiedy poszukujecie nowej pracy czy zleceń. O czym waro pamiętać ? Aby nie ograniczać się do rekomendacji swoich szefów, ponieważ rekomendacje mogą Ci napisać klienci czy nawet koledzy z pracy. Spróbuj zebrać choć kilka takich rekomendacji, a Twój profil będzie wyglądać na profesjonalny i konkretny.
Zapamiętaj również, że oprócz wrzucania postów w grupach, możesz oczywiście robić to samo na swoim profilu. Niestety nadal niewiele osób korzysta z tej możliwości i zapomina o tej funkcji w serwisie. Zastanawiasz się pewnie co wrzucać? Jeśli piszesz artykuły, kręcisz filmy, prowadzisz bloga, albo chcesz podzielić się czymś co może zainteresować daną grupę odbiorców śmiało wrzucaj to na Twoją tablicę, a dzięki temu z góry zyskujesz szanse na pewien zasięg postów i na dotarcie do większej liczy odbiorców Twojego profilu.
Tagi: LinkedIn, social media, Biznes, Śląsk
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.