Drogowcy zakończyli układanie nawierzchni betonowej na prowadzącej w kierunku Katowic jezdni autostrady A1 na odcinku Piotrków Trybunalski - Kamieńsk. Oznacza to sfinalizowanie kolejnego ważnego etapu prac.
Po uzyskaniu pełnej twardości betonu (proces trwa około miesiąca) możliwe będą kolejne prace, czyli uszczelnienie nacięć dylatacyjnych w betonie, a następnie naniesienie oznakowania poziomego. Jednocześnie na obiektach inżynieryjnych układana będzie nawierzchnia bitumiczna, a w pasie rozdziału rozpocznie się montaż barier energochłonnych.
Ukończenie tych prac, jak również zamontowanie ekranów akustycznych i oznakowania pionowego, umożliwi udostępnienie kierowcom obu jezdni w pełnym przekroju, to znaczy po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Na całym, ponad 24-kilometrowym odcinku między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem powinno to nastąpić przed końcem roku. Wykonawca inwestycji planuje nieco wcześniej udostępnić dwa odcinki nowej jezdni: od Piotrkowa Trybunalskiego do Woli Krzysztoporskiej o długości ok. 7 km i blisko kilometrowy odcinek na wysokości węzła Kamieńsk.
Oddanie nowej jezdni w całości to jednak nie koniec budowy. Wiele prac prowadzonych będzie poza nią, dlatego do ich ukończenia na całym odcinku będzie obowiązywało ograniczenie do 100 km/h. Wprowadzenie „autostradowego” limitu 140 km/h nastąpi wiosną 2023 roku, po zakończeniu wszystkich prac.
Odcinek Piotrków Trybunalski - Kamieńsk to ostatni z pięciu odcinków realizacyjnych autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową. Kierowcy korzystają już z pełnych szerokości obu jezdni od Tuszyna do węzła Piotrków Trybunalski Południe oraz od Kamieńska do węzła Częstochowa Północ. Wkrótce też na odcinku Kamieńsk - Radomsko znikną ograniczenia do 100 km/h.
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ok. 81 km istniejących odcinków dróg - A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy, to ponad 2,8 mld zł. Całkowita wartość projektu to ok. 3,5 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Megainwestycja za 800 mln zł. Śląskie buduje najnowocześniejszą walcownię w Europie
684Rząd "wpompuje" ponad 9 miliardów złotych w spadek wydobycia węgla. Choć... go nie zakłada
585Remont na S86 w Katowicach: Wyburzanie wiaduktów przesunięte
501Utrudnienia dla kierowców w Katowicach. Ruszają prace na Drogowej Trasie Średnicowej
487Co ze zbiornikiem retencyjnym na styku woj. śląskiego i opolskiego? "Będziemy wspólnie szukać alternatywy"
411Rybnik: największy blok parowo-gazowy w Polsce będzie droższy o 121 mln zł
+4 / -0Gliwice zrewitalizują legendarny Browar Hugo Scobla (wizualizacje)
+2 / -0Megainwestycja za 800 mln zł. Śląskie buduje najnowocześniejszą walcownię w Europie
+2 / -0Making the world a better home. Światowy lider zrównoważonego budownictwa inwestuje w Gliwicach
+2 / -0Nie tylko przemysł ciężki. Wytwórca zniczy z Myszkowa z milionowym wsparciem KSSE
+2 / -0Kolejarze dali za wygraną. PKP PLK przesuwa termin kolejnych prac przy budowie wiaduktów w Katowicach
0Amazon uruchomił trzecie na Śląsku i jedenaste w Polsce centrum logistyczne (foto)
0Co ze zbiornikiem retencyjnym na styku woj. śląskiego i opolskiego? "Będziemy wspólnie szukać alternatywy"
0Gliwice zrewitalizują legendarny Browar Hugo Scobla (wizualizacje)
0Megainwestycja za 800 mln zł. Śląskie buduje najnowocześniejszą walcownię w Europie
0