Drogowcy zakończyli układanie nawierzchni betonowej na prowadzącej w kierunku Katowic jezdni autostrady A1 na odcinku Piotrków Trybunalski - Kamieńsk. Oznacza to sfinalizowanie kolejnego ważnego etapu prac.
Po uzyskaniu pełnej twardości betonu (proces trwa około miesiąca) możliwe będą kolejne prace, czyli uszczelnienie nacięć dylatacyjnych w betonie, a następnie naniesienie oznakowania poziomego. Jednocześnie na obiektach inżynieryjnych układana będzie nawierzchnia bitumiczna, a w pasie rozdziału rozpocznie się montaż barier energochłonnych.
Ukończenie tych prac, jak również zamontowanie ekranów akustycznych i oznakowania pionowego, umożliwi udostępnienie kierowcom obu jezdni w pełnym przekroju, to znaczy po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Na całym, ponad 24-kilometrowym odcinku między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem powinno to nastąpić przed końcem roku. Wykonawca inwestycji planuje nieco wcześniej udostępnić dwa odcinki nowej jezdni: od Piotrkowa Trybunalskiego do Woli Krzysztoporskiej o długości ok. 7 km i blisko kilometrowy odcinek na wysokości węzła Kamieńsk.
Oddanie nowej jezdni w całości to jednak nie koniec budowy. Wiele prac prowadzonych będzie poza nią, dlatego do ich ukończenia na całym odcinku będzie obowiązywało ograniczenie do 100 km/h. Wprowadzenie „autostradowego” limitu 140 km/h nastąpi wiosną 2023 roku, po zakończeniu wszystkich prac.
Odcinek Piotrków Trybunalski - Kamieńsk to ostatni z pięciu odcinków realizacyjnych autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową. Kierowcy korzystają już z pełnych szerokości obu jezdni od Tuszyna do węzła Piotrków Trybunalski Południe oraz od Kamieńska do węzła Częstochowa Północ. Wkrótce też na odcinku Kamieńsk - Radomsko znikną ograniczenia do 100 km/h.
Łączny koszt prac budowlanych związanych z przebudową ok. 81 km istniejących odcinków dróg - A1 od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego oraz DK1 od Piotrkowa Trybunalskiego do początku obwodnicy Częstochowy, to ponad 2,8 mld zł. Całkowita wartość projektu to ok. 3,5 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Zmiany w komunikacji ZTM od 1 lutego 2025. Obejmą Katowice i Mysłowice
797Katowice i woj. śląskie chcą kupić od Węglokoksu większość akcji Katowice Airport. "Gwarancja stabilizacji"
640Nowy Wełnowiec w Katowicach - inwestycja za 3 mld zł z prestiżowym certyfikatem za projekt
639"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
602Hillwood rozbuduje centrum logistyczne w Częstochowie. Rusza budowa nowej hali magazynowej
556W Gliwicach ma powstać nowa baza Kolei Śląskich
+4 / -0Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Lufthansa Cargo uruchomi pierwsze regularne loty towarowe w Polsce - z Katowice Airport
+3 / -0"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
+3 / -0O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
+5 / -2W dawnej fabryce obrabiarek w Dąbrowie Górniczej powstaje centrum przedsiębiorczości
0A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
050 wagonów za 70 milionów złotych. Rekordowe zamówienie Tramwajów Śląskich
0Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
0Katowice: 27 mln zł unijnego dofinansowania do budowy Centrum Himalaizmu
0