Inwestycje i nieruchomości

Budowa S1 w Sosnowcu i Mysłowicach – czy będzie przebudowany węzeł Brzęczkowice na A4?

2022-05-22, Autor: tora

GDDKiA wybrała najkorzystniejsze oferty w dwóch przetargach na zaprojektowanie rozbudowy drogi ekspresowej S1 o łącznej długości 5 km. Pierwszy przetarg dotyczył odcinka w Sosnowcu, drugi odcinka zaczynającego się od węzła Jęzor w Sosnowcu, a kończącego się przed węzłem autostradowym Brzęczkowice w Mysłowicach. Drogowcy mówią też, co z przebudową samego węgła będącego skrzyżowaniem S1 z autostradą A4.

Reklama

Jak podaje GDDKiA oddział w Katowicach, dla obu odcinków najkorzystniejsze oferty złożyła firma Mosty Katowice z kwotą 1 790 880 zł dla odcinka w Sosnowcu pomiędzy ulicą Inwestycyjną a węzłem Jęzor oraz 1 876 980 zł dla odcinka węzeł Jęzor w Sosnowcu - węzeł Brzęczkowice w Mysłowicach. W przypadku braku odwołań, do podpisania umów mogłoby dojść jeszcze w maju br.

S1 – odcinek w Sosnowcu

Zadanie zlokalizowane jest w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S1 w Sosnowcu pomiędzy ul. Inwestycyjną a węzłem Jęzor. Odcinek liczy 2,3 km. Z zakresu projektowania wyłączony został odcinek o długości około 450 m, obejmujący wiadukt nad rzeką Bobrek oraz torami kolejowymi wraz z dojazdami, który został przebudowany we wcześniejszych latach.

- Wymagamy, aby dokumentacja została zrealizowana do 15 miesięcy od daty podpisania umowy. Obowiązkiem wykonawcy będzie również wsparcie zamawiającego na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzieleniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom oraz pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót wykonywanych – podaje GDDKiA. 

Węzeł Jęzor (Sosnowiec) - węzeł Brzęczkowice (Mysłowice)

Przebudową objęty zostanie liczący 2.7 km odcinek od węzła Jęzor w Sosnowcy do węzła Brzęczkowice w Mysłowicach. Jest to węzeł w ciągu autostrady A4, tuż przy punkcie poboru opłat.

„Wymagamy, aby dokumentacja została zrealizowana do 16 miesięcy od daty podpisania umowy. Obowiązkiem wykonawcy będzie również wsparcie GDDKiA na etapie przetargu na roboty budowlane wraz z udzielaniem wyjaśnień i odpowiedzi oferentom oraz pełnienie nadzoru autorskiego w czasie realizacji robót budowlanych.” informują drogowcy.

Celem przebudowy będzie dostosowanie parametrów geometrycznych istniejącej drogi do parametrów technicznych drogi ekspresowej, a konstrukcji nawierzchni drogi i obiektów mostowych do nośności 11,5 t/oś.

„Dzięki budowie nowych i przebudowie istniejących ekranów akustycznych zmniejszy się uciążliwość wywołana hałasem od ruchu drogowego. Realizacja inwestycji przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa ruchu drogowego, podniesienia komfortu podróży i poprawy warunków środowiskowych.” zapewnia dyrekcja.

Węzeł Brzęczkowice nie do ruszenia

Inwestycja nie obejmie jednak samego węzła Brzęczkowice, który wg kierowców jest mało drożny i tworzą się na nim zatory.

- GDDKiA nie może inwestować w obiekcie, który należy do koncesjonariusza odcinka A4 Katowice – Kraków – mówi Śląskiemu Biznesowi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.

Koncesja wygasa w 2027 roku i, jeśli nic się nie zmieni, to z punktu widzenia Generalnej o przebudowie węzła nie będzie mowy. Chyba, że zdecyduje się na ten krok Stalexport. Jednak, czy będzie zainteresowany inwestycją w węzeł, jeśli w perspektywie kilku lat może przestać zarządzać autostradą?

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy rząd powinien wprowadzić dopłaty do zakupu węgla?






Oddanych głosów: 214

Prezentacje firm