Wiadomości

Centrum Zarządzania Ruchem ZTM - nowe korzyści dla pasażerów

2019-06-13, Autor: MM, źródło: ZTM

Nowo stworzone Centrum Zarządzania Ruchem Zarządu Transportu Metropolitalnego oficjalnie rozpoczęło funkcjonowanie. Korzyści z przeprowadzonej inwestycji odczują przede wszystkim pasażerowie, ale także kierowcy i pracownicy organizatora przewozów. Poprawić ma się m.in. przepływ informacji oraz organizacja ruchu pojazdów.

Proces tworzenia Centrum Zarządzania Ruchem ZTM ruszył w marcu. Ostatnim etapem inwestycji była instalacja ekranów oraz ich integracja z systemem. 13 czerwca oficjalnie otwarto komórkę. Pracownicy ZTM mają już dostęp do systemu narzędzi, który pozwala im na dużych ekranach obserwować bieżącą pozycję ponad 1000 pojazdów – autobusów, tramwajów i trolejbusów. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe jest m.in. szybsze przekazywanie i publikowanie informacji o utrudnieniach w ruchu.

Reklama

– Duża reorganizacja struktury firmy połączona ze stosunkowo niewielką inwestycją da wymierne korzyści. Nowe narzędzia oznaczają więcej możliwości na przykład w zakresie poprawy organizacji ruchu. Największe profity naszych starań odczują pasażerowie – wyjaśnia Dyrektor ZTM Małgorzata Gutowska.

– Dyspozytornia to serce Zarządu Transportu Metropolitalnego – mówi Grzegorz Kwitek, który w zarządzie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii odpowiada za transport. – Pracownicy mają teraz dużo lepszy podgląd na aktualną sytuację na drogach. Dzięki temu możemy szybciej reagować, gdy pojawiają się jakiekolwiek utrudnia, a co za tym idzie – ZTM może szybciej przekazać tę informację pasażerom za pomocą naszych kanałów w mediach społecznościowych czy za pośrednictwem infolinii – dodaje.

Zgodnie z zapowiedziami podróżni mogą liczyć na dwie istotne zmiany. Infolinia działa obecnie całodobowo, siedem dni w tygodniu. Problemy i pytania można więc kierować na bieżąco. Ułatwia to przekazywanie informacji np. dotyczących dokładnych lokalizacji konkretnego autobusu lub jego ewentualnego opóźnienia. Po drugie, pracownicy ZTM mogą obecnie szczegółowiej weryfikować prace przewozowe poszczególnych operatorów, poprawiać jakość ich pracy, a w skrajnych przypadkach reagować na zdarzenia drogowe.

Korzyści z wprowadzonych zmian pasażerowie będą zawdzięczać sześciu bezszwowym ekranom. Dziś tworzą one jeden telebim o wymiarach 3,7 m na 1,4 m i pełnią ważną funkcję pomocniczą. Taki sprzęt wykorzystywany był już wcześniej w KZK GOP oraz MZK Tychy. 

– W wymiarze finansowym inwestycja kosztowała nas ok. 90 tys. zł. Musieliśmy także przeprowadzić szereg zmian w organizacji pracy, m.in. dokonać przesunięć kadrowych, szczegółowo rozpisać nowe zakresy obowiązków i wypracować nowe ścieżki komunikacyjne z operatorami – wylicza kierownik Referatu Kontroli Jakości Usług Przewozowych Rafał Zając, który zarządza pracą nowej dyspozytorni. 

Czy waszym zdaniem jakość usług ZTM poprawi się?

Oceń publikację: + 1 + 3 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.