Alstom oraz Nederlandse Spoorwegen (NS), holenderski krajowy przewoźnik kolejowy, oficjalnie otwarły nową linię montażową przeznaczoną dla pociągów Intercity Next Generation (ICNG).
Składy mają być produkowane w jednym z największych na świecie zakładów Alstomu, w Chorzowie.
W otwarciu nowej hali montażowej wzięli udział Bert Groenewegen, dyrektor finansowy NS oraz Roel Okhuijsen, dyrektor NS ds. nowego taboru szynowego, Gian-Luca Erbacci, starszy wiceprezes Alstomu na Europę, a także Radosław Banach, dyrektor zarządzający zakładu Alstom w Katowicach oraz pracownicy Alstomu.
Na nowej linii montażowej zastosowano najnowocześniejsze technologie i procesy, które mają poprawić wydajność oraz ograniczyć czas produkcji. W tej nowoczesnej hali montażowej o powierzchni 6 500 m kw. znajduje się 20 stanowisk roboczych umożliwiających przeprowadzenie pełnego procesu produkcji od czynności poprzedzających montaż, poprzez montowanie okablowania oraz wyposażenia wewnętrznego. Spawanie i montowanie karoserii, lakierowanie oraz kontrola końcowa odbywają się w oddzielnych halach. W różnych europejskich oddziałach Alstomu w projekt budowy pociągów ICNG zaangażowanych jest obecnie ponad 500 pracowników, z czego 110 pracuje na nowej linii montażowej w Chorzowie. Jest ona zaprojektowana w taki sposób, aby każdego dnia pracy produkować jeden wagon.
- Bardzo cieszymy się z tego, że możemy powitać dziś w Chorzowie kierownictwo NS na otwarciu linii montażowej dla pociągów ICNG. Ta nowa linia stanowi część naszego ambitnego programu inwestycyjnego, którego realizację rozpoczęliśmy w zakładzie w Chorzowie, jednym z flagowych obiektów Alstomu. Nasze zespoły w Polsce angażują się w zapewnienie sukcesu tego projektu – mówił w czwartek 29 listopada Gian-Luca Erbacci.
Zgodnie z warunkami zamówienia z lipca 2016 r. Alstom dostarczy Nederlandse Spoorwegen 79 pociągów Coradia Stream w wersji Intercity, których prędkość maksymalna wynosi 200 km/h, i które łącznie mogą zabrać na pokład 25 000 pasażerów. Pełny skład pociągu oparty jest na trzech typach wagonów: lokomotywie, wagonach środkowych oraz końcowych, które oferują optymalną wydajność w zakresie wymogów operacyjnych. Ten elastyczny projekt umożliwia dostosowanie długości pociągu, który może się z składać z trzech do dziesięciu wagonów.
Alstom dostarczy NS pociągi składające się z ośmiu i pięciu wagonów. Pierwsze pociągi zostaną dostarczone w styczniu 2020 r. W 2021 r. pociągi będą kursować w ramach holenderskiej sieci krajowej na linii dużych prędkości na odcinku Amsterdam-Rotterdam-Breda, a w 2022 r. w korytarzu Haga-Eindhoven. Łączna wartość kontraktu wynosi ponad 800 milionów euro, a umowa zakłada możliwość zwiększenia produkcji.
Nowe pociągi Intercity łączą w sobie najnowsze technologie, zapewniając wysoki komfort pasażerom i obsłudze NS. Znajdują się w nich przestronne i dobrze oświetlone obszary wielofunkcyjne: do czytania, odpoczynku, z miejscami na wózki inwalidzkie i rowery. Przewidziano w nich również toalety dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Pociągi wyposażone są w sieć WiFi, gniazdka elektryczne oraz oświetlenie LED. Zastosowano w nich rozwiązania ułatwiające przepływ pasażerów i wyposażono je w dynamiczny system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym. Wszystkie wagony wyposażone są w kamery, mające na celu podniesienie bezpieczeństwa pasażerów i załogi. Pociągi spełniają najwyższe standardy w zakresie interoperacyjności i będą wyposażone w systemy ATB i ERTMS. Kursują na liniach dużych prędkości 25KV AC oraz w ramach głównych sieci kolejowych 1.5 KV DC. Pociągi Alstomu z rodziny Coradia Stream są projektowane i opracowywane w Saint-Ouen (Francja) oraz Salzgitter (Niemcy), a produkowane w Chorzowie.
- NS gratuluje Alstomowi oraz pracownikom zakładu Alstomu w Chorzowie otwarcia nowej hali montażowej, która jest gotowa do rozpoczęcia montażu nie tylko pociągów Coradia Stream dla NS, ale także do realizacji wielu innych przyszłych projektów. Po prezentacji w 2017 r. pasażerowie holenderskich linii kolejowych mogą dziś zobaczyć, jak w tym nowoczesnym zakładzie produkcyjnym nowe pociągi Intercity stają się rzeczywistością – mówił Roel Okhuijsen, dyrektor NS ds. nowego taboru szynowego.
W zakładzie produkcyjnym Alstomu w Chorzowie o powierzchni 250 000 m kw. produkowane są składy metra oraz pociągi regionalne. Jest on również światowym centrum kompetencyjnym, jeśli chodzi o pociągi metra oraz częścią sieci Global Engineering Network Alstomu. Obecnie w zakładzie zatrudnionych jest ponad 2 000 wysoko wykwalifikowanych pracowników. W zakładzie w Katowicach realizowanych jest obecnie 19 projektów dla 10 krajów w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Australii, a także są tam produkowane i eksportowane zaawansowane technologicznie produkty. 100 proc. produkcji trafia na rynek eksportowy. Alstom współpracuje z ponad 468 polskimi dostawcami nie tylko podczas projektów realizowanych w zakładach znajdujących się w Polsce, ale także podczas realizowania projektów w 27 zakładach Alstomu na całym świecie.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Niemiecka firma pierwsza w wyścigu o kluczowe polskie złoże. Gwóźdź do trumny JSW?
3693Rząd rozwiewa wątpliwości ws. podatku od ogrodzeń. "Nie kuriozum, a fake news"
1330O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
1206Pałac Kota - 8 konceptów gastronomicznych w dawnej siedzibie katowickiego oddziału PKO BP
1188Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
1073Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Park technologiczny, centrum laboratoryjne. Co zamiast fabryki Izery powstanie w Jaworznie? (wideo)
+4 / -0O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
+5 / -2Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
+2 / -0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
+2 / -0Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
0W kopalni JSW powstanie jedna z najnowocześniejszych instalacji w światowym górnictwie
0Katowice i PLK idą na noże ws. przebudowy węzła. Kolejarze reagują na miejskie fake newsy
0Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
0