Inwestycje i nieruchomości

Co rząd zrobi z projektem Izera? Ważą się losy polskiego elektryka

— Nowy rząd nie zamierza rezygnować z projektu Izera — donosi we wtorek Business Insider Polska. Budowa polskiego samochodu elektrycznego ma być jednym z ważniejszych tematów poruszonych podczas negocjacji nowych warunków KPO w Brukseli, na które jutro jedzie Jan Szyszko, wiceminister Funduszy i Polityki Regionalnej.

Reklama

O tym, na jakim etapie znajduje się aktualnie długo wyczekiwane rządowe przedsięwzięcie: budowa fabryki Izery w Jaworznie, a także o tym, jakie tak naprawdę będzie polskie e-auto, pisaliśmy zaledwie wczoraj. O sytuacji w rozmowie z Januszem Pietruszyńskim w Branżowej Rozmowie Dnia portalu Cire.pl opowiedział szczegółówo Piotr Zaremba, prezes ElektroMobility Poland <<"Smartfon na czterech kółkach". Prezes EMP o projekcie Izera i przyszłości fabryki w Jaworznie>>.

Przypomnijmy też, że w minionym tygodniu zakończył się przetarg na wybór generalnego wykonawcy fabryki Izera w Jaworznie. Zakład wybuduje spółka Mirbud, która od ponad 30 lat specjalizuje się w budownictwie przemysłowym. Rozstrzygnięcie postępowania zwieńczyło podpisanie listu intencyjnego przez przedstawicieli obu firm <<Decydujący krok w stronę Izery. Wiadomo, kto wybuduje fabrykę polskiego e-auta>>.

Zaraz potem nadzór nad spółką objęło Ministerstwo Aktywów Państwowych i to w jego rękach pozostają dalsze losy polskiego elektryka.

"Fabryka elektryków może przynieść korzyści rozwojowe"

Dziś z kolei, Business Insider donosi, że "w środę na negocjacje nowych warunków KPO do Brukseli jedzie Jan Szyszko, wiceminister Funduszy i Polityki Regionalnej".

Jak informuje portal, jednym z ważniejszych tematów będzie właśnie budowa samochodu elektrycznego Izera. Jak ustalił Business Insider Polska, "nowy rząd nie zamierza rezygnować z tego projektu".

"Nowy rząd nie zamierza rezygnować z Izery"

Fabryka samochodów elektrycznych może przynieść korzyści rozwojowe polskiej gospodarce — przekonuje resort, cytowany przez portal.

Ponadto, ministerstwo w Brukseli chce też negocjować odejście od podatku od samochodów spalinowych.

Nie było i nie ma żadnego audytu Izery. "Rząd blefował"

Dodajmy do tego, że rząd Donalda Tuska zapowiadał audyt w odpowiadającej za projekt Izery spółce ElectroMobility Poland. Jak ustalił "Auto Świat", do żadnej kontroli nie doszło.

– Rzekomy audyt miał dać rządowi czas i względny spokój od pytania, co dalej z Izerą. Pytania, na które nikt w rządzie nie zna jeszcze odpowiedzi – wskazywał portal. 

Politycy z rządu, w tym ci wysoko postawieni, jak np. ministerka Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz oraz politycy, z którymi przez ostatnie dwa miesiące rozmawialiśmy nieoficjalnie, nie wypowiadają się na temat Izery w sposób pochlebny, bo ma ona charakter polityczny i jest jednoznacznie kojarzony z poprzednią ekipą rządzącą. W polskiej rzeczywistości politycznej projekty rozłożone na więcej niż cztery lata są niewygodne. To dlatego nikt nie chciał oficjalnie rozmawiać o Izerze - pisał "Auto Świat".

 

 

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 529

Prezentacje firm