Kariera

Coraz więcej koncernów opuszcza rosyjski rynek. W tym Coca-Cola

Author profile image 2022-03-09, Autor: Magdalena Zmysłowska

We wtorek 8 marca Coca-Cola poinformowała, że - podobnie jak inne amerykańskie korporacje - zawiesza swoją działalność w Rosji po inwazji tego kraju na Ukrainę. Ale straty wizerunkowej już nie nadrobią, za długo czekali - oceniają internauci. Bo wcześniej koncern poinformował, że zamierza nadal sprzedawać swoje produkty w Rosji, która jest dla niego jednym z najbardziej dochodowych rynków.

Reklama

Straty wizerunkowej już nie nadrobią, za długo czekali. Miejmy nadzieję, że to będzie początek rozpadu koncernów - oceniają internauci decyzję Coca-Coli, która wczoraj poinformowała, że opuszcza rosyjski rynek.

Przypomnijmy, że to nie pierwsza deklaracja koncernu. W miniony piątek informowaliśmy, że mimo powszechnego bojkotu Rosji przez coraz większą ilość korporacji, gigant pozostaje na jednym ze swoich największych rynków zbytu.

Coca-Cola kontynuuje swoją działalność w Rosji - zapowiadał zaledwie kilka dni temu Rosyjskiej Agencji Prasowej TASS rzecznik firmy.

Koncern powoływał się na "odpowiedzialność firmy wobec partnerów, społeczeństwa i tysięcy pracowników w Rosji". A informacja wzbudziła dużą dyskusję w mediach społecznościowych.

Zobacz: Jedni wojnę bojkotują, inni ignorują. Coca-Cola nie wycofa się z Rosji

O zmianie decyzji Coca-Coli poinformował wczoraj wieczorem Business Insider.

Nasze serca są z ludźmi, którzy znoszą niewybaczalne skutki tych tragicznych wydarzeń w Ukrainie – czytamy w przytaczanym oświadczeniu. - Będziemy nadal monitorować i oceniać sytuację.

Coca-Cola opuszcza Rosję. W ślad za McDonald's, Starbucks i PepsiCo

Przed wtorkowym oświadczeniem Coca-Coli, o "tymczasowym zamknięciu" swoich rosyjskich restauracji poinformował McDonald's. Co ciekawe, sieć nie zamierza zwalniać swoich rosyjskich pracowników i ciągle będzie wypłacać im pensje.

Z rosyjskiego rynku wycofały się też Starbucks i PepsiCo. Ta ostatnia pozostawia w bojkotowanym kraju tylko niektóre produkty, takie jak mleko modyfikowane dla niemowląt. Na liście są też znani przedstawiciele marek technologicznych czy odzieżowych, tacy jak: Apple, Nike i Visa oraz samochodowych: BMW, Audi czy Ford.

Śląscy przedsiębiorcy też bojkotują rosyjski rynek

Przypomnijmy, że sprzeciw firm wobec rosyjskiej agresji dotyczy też polskich produktów i marek. Wczoraj informowaliśmy, że producent przypraw Prymat z Jastrzębia-Zdroju, przymierza się do wycofania z rynku musztardy rosyjskiej. <<Czy zniknie musztarda rosyjska? Prymat: Obserwujemy sytuację>>

A wcześniej, również w ramach solidarności z Ukrainą, restauracja "Od dobrej heksy" z Wodzisławia Śląskiego zdecydowała się na usunięcie ze swojej stałej oferty importowanego z Rosji piwa. <<Śląscy restauratorzy wycofują rosyjskie piwo. "Jesteśmy solidarni z Ukrainą">>

Jak oceniacie zmianę decyzji Coca-Coli? Czy bojkot rosyjskiego rynku jest potrzebny?

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 534

Prezentacje firm