Kariera

Coraz więcej koncernów opuszcza rosyjski rynek. W tym Coca-Cola

Author profile image 2022-03-09, Autor: Magdalena Zmysłowska

We wtorek 8 marca Coca-Cola poinformowała, że - podobnie jak inne amerykańskie korporacje - zawiesza swoją działalność w Rosji po inwazji tego kraju na Ukrainę. Ale straty wizerunkowej już nie nadrobią, za długo czekali - oceniają internauci. Bo wcześniej koncern poinformował, że zamierza nadal sprzedawać swoje produkty w Rosji, która jest dla niego jednym z najbardziej dochodowych rynków.

Reklama

Straty wizerunkowej już nie nadrobią, za długo czekali. Miejmy nadzieję, że to będzie początek rozpadu koncernów - oceniają internauci decyzję Coca-Coli, która wczoraj poinformowała, że opuszcza rosyjski rynek.

Przypomnijmy, że to nie pierwsza deklaracja koncernu. W miniony piątek informowaliśmy, że mimo powszechnego bojkotu Rosji przez coraz większą ilość korporacji, gigant pozostaje na jednym ze swoich największych rynków zbytu.

Coca-Cola kontynuuje swoją działalność w Rosji - zapowiadał zaledwie kilka dni temu Rosyjskiej Agencji Prasowej TASS rzecznik firmy.

Koncern powoływał się na "odpowiedzialność firmy wobec partnerów, społeczeństwa i tysięcy pracowników w Rosji". A informacja wzbudziła dużą dyskusję w mediach społecznościowych.

Zobacz: Jedni wojnę bojkotują, inni ignorują. Coca-Cola nie wycofa się z Rosji

O zmianie decyzji Coca-Coli poinformował wczoraj wieczorem Business Insider.

Nasze serca są z ludźmi, którzy znoszą niewybaczalne skutki tych tragicznych wydarzeń w Ukrainie – czytamy w przytaczanym oświadczeniu. - Będziemy nadal monitorować i oceniać sytuację.

Coca-Cola opuszcza Rosję. W ślad za McDonald's, Starbucks i PepsiCo

Przed wtorkowym oświadczeniem Coca-Coli, o "tymczasowym zamknięciu" swoich rosyjskich restauracji poinformował McDonald's. Co ciekawe, sieć nie zamierza zwalniać swoich rosyjskich pracowników i ciągle będzie wypłacać im pensje.

Z rosyjskiego rynku wycofały się też Starbucks i PepsiCo. Ta ostatnia pozostawia w bojkotowanym kraju tylko niektóre produkty, takie jak mleko modyfikowane dla niemowląt. Na liście są też znani przedstawiciele marek technologicznych czy odzieżowych, tacy jak: Apple, Nike i Visa oraz samochodowych: BMW, Audi czy Ford.

Śląscy przedsiębiorcy też bojkotują rosyjski rynek

Przypomnijmy, że sprzeciw firm wobec rosyjskiej agresji dotyczy też polskich produktów i marek. Wczoraj informowaliśmy, że producent przypraw Prymat z Jastrzębia-Zdroju, przymierza się do wycofania z rynku musztardy rosyjskiej. <<Czy zniknie musztarda rosyjska? Prymat: Obserwujemy sytuację>>

A wcześniej, również w ramach solidarności z Ukrainą, restauracja "Od dobrej heksy" z Wodzisławia Śląskiego zdecydowała się na usunięcie ze swojej stałej oferty importowanego z Rosji piwa. <<Śląscy restauratorzy wycofują rosyjskie piwo. "Jesteśmy solidarni z Ukrainą">>

Jak oceniacie zmianę decyzji Coca-Coli? Czy bojkot rosyjskiego rynku jest potrzebny?

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 661