Nie udało nam się dojść do porozumienia z miastem, zostaliśmy zmuszeni do odstąpienia od umowy - poinformowała w środę 13 kwietnia firma Nowak-Mosty, wchodząca w skład konsorcjum, które przebudowywało DK91 w Częstochowie. Co dalej z dużą inwestycją? Jak na zerwanie kontraktu zareagowało miasto? Odpowiedź jest zaskakująca.
Trwa demontaż starej estakady na Rakowie, który jest elementem kompleksowej przebudowy odcinka dawnej trasy DK-1 w Częstochowie. W ramach inwestycji powstaną m.in. nowe bezkolizyjne skrzyżowania - pisaliśmy w sierpniu 2021 roku. <<Rewolucja drogowa w Częstochowie. Stara DK 1 będzie nowoczesną arterią>>
Inwestycja, która miała być wręcz rewolucją komunikacyjną pod Jasną Górą, stanęła wczoraj pod dużym znakiem zapytania. Dlaczego?
Niestety nie uda się nam ukończyć estakady z winy zamawiającego - poinformowała wczoraj na swoim facebookowym profilu firma Nowak-Mosty, wchodząca w skład konsorcjum, które przebudowywało DK91 w Częstochowie.
Z relacji firmy wynika, że wykonawcy nie udało się dojść do porozumienia z miastem Częstochowa.
W związku z tym Konsorcjum Wykonawcze, którego jesteśmy partnerem, zostało zmuszone odstąpić od umowy. Jednocześnie zapewniamy, że na pozostałych naszych kontraktach w Polsce, pomimo równie niesprzyjającej sytuacji ekonomicznej, w dalszym ciągu realizujemy nasze budowy. Przebudowę DK91 realizowaliśmy w Konsorcjum z Drog-Bud i Firesta – Fiser Grupa - czytamy.
Jak do sytuacji odnosi się Miasto Częstochowa? Zaledwie dwie godziny po oświadczeniu firmy Nowak-Mosty ukazał się kolejny post na Facebooku, dotyczący przebudowy estakady. Tym razem komunikat wydało samo miasto. Z treści wynika, że to nie wykonawca, a zlecający zerwał kontrakt.
Informujemy, że Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie jako inwestor zadania z początkiem kwietnia złożył wykonawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy na wykonanie prac budowlanych przebudowy al. Wojska Polskiego (DK-91) - czytamy.
W dalszej części tekstu włodarze motywują swoją decyzję.
Krok ten był konieczny ze względu na interes miasta i jego mieszkańców. Wykonawca bowiem nie rokował już szans na wykonanie tego strategicznego zadania drogowego w przewidzianym terminie, co jest priorytetem dla komunikacyjnego rozwoju całego regionu. Stopień zaawansowania realizowanych prac był niedostateczny, a ich postęp niewystarczający, co stawiało w wątpliwość powodzenie całego przedsięwzięcia. Taka perspektywa niosła ze sobą poważne konsekwencje społeczne i finansowe, na które MZD nie mógł pozwolić. Stąd taka decyzja - dowiadujemy się.
Co dalej z rozpoczętą przebudową? Czy miasto dokończy inwestycję?
Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie jest gotów kontynuować inwestycję z nowym wykonawcą, któremu zostanie zlecone dokończenie prac z zachowaniem przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zapewniamy jednocześnie, że nowy Wykonawca będzie kontynuował prace w takim samym wymiarze, jak przewiduje to zatwierdzony projekt budowlany - informuje Miasto Częstochowa.
Zdaniem władz Częstochowy nie ma więc jakichkolwiek przeciwwskazań, by z zachowaniem pierwotnego zakresu mieszkańcy zyskali w pełni satysfakcjonującą infrastrukturę w postaci nowej al. Wojska Polskiego.
Służby MZD dopełnią wszelkich starań by w drugiej połowie 2023 roku realizacja ta zakończyła się powodzeniem - czytamy.
--
Przypomnijmy: nowa estakada na Rakowie, która powstaje w miejsce obiektu otwieranego jeszcze przez Edwarda Gierka, ma ograniczyć emisję hałasu, odmienić przestrzeń publiczną (obiekt będzie iluminowany) oraz oczywiście służyć sprawnemu przejazdowi przez miasto.
Ogółem w ramach przebudowy zaplanowane są w sumie trzy estakady: jedna w miejsce demontowanej na Rakowie oraz dwa zupełnie nowe obiekty na skrzyżowaniach alei Wojska Polskiego z ulicami: Krakowską i Legionów, które staną się w ten sposób bezkolizyjne. Poza tym w czasie inwestycji ma powstać m.in. 6 nowych kładek dla pieszych, trzy ronda, a kompleksową modernizację przejść ma 5,5 km trasy z nową infrastrukturą dla kierowców, pieszych i rowerzystów.
Koszt kontraktu z dofinansowaniem z projektu unijnego to 179 mln zł.
Co sądzicie o sytuacji? Czy Częstochowa dokończy przebudowę "Gierkówki"?
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Przełom dla Rafako. Trójstronne porozumienie szansą dla śląskiego giganta?
1662Nowa obwodnica Poręby i Zawiercia. 16,6 km nowej trasy DK78 za ponad 400 mln zł
576Miał być 4-gwiazdkowy hotel, są chaszcze. Radna mówi o „miejskim śmietnisku”
469W grze 3,5 miliona złotych. Brak podwyżki opłaty za śmieci zablokuje inwestycje w śląskim mieście?
446Katowice z prawie 14 mln zł dofinansowania na rozwój infrastruktury rowerowej
421Przełom dla Rafako. Trójstronne porozumienie szansą dla śląskiego giganta?
+3 / -0Będzie pociąg z Rybnika do Chorwacji? Odpowiedź ministerstwa intryguje!
+2 / -0O budynku na Śląsku mówią na całym świecie. Żorro wśród światowych gigantów architektury
+1 / -0Bytomskie Wodociągi wracają do historycznej siedziby i rewitalizują jedną z pierwszych biologicznych oczyszczalni w Europie
+1 / -0Nowa inwestycja MGPE w Chorzowie. 42 mln zł na infrastrukturę muzealną i rewitalizację terenu
+1 / -0O budynku na Śląsku mówią na całym świecie. Żorro wśród światowych gigantów architektury
0Bytomskie Wodociągi wracają do historycznej siedziby i rewitalizują jedną z pierwszych biologicznych oczyszczalni w Europie
0Na Śląsku powstanie nowy aquapark. Znamy lokalizację
0Nowa inwestycja MGPE w Chorzowie. 42 mln zł na infrastrukturę muzealną i rewitalizację terenu
0Nowa obwodnica Poręby i Zawiercia. 16,6 km nowej trasy DK78 za ponad 400 mln zł
0