Inwestycje i nieruchomości

Czy Silesia Outlet przyciągnie klientów wyglądem?

2018-12-03, Autor: tora

Obok oferty handlowo - usługowej, design ma istotne znaczenie dla decyzji zakupowych konsumentów odwiedzających centra handlowe. Projekt powinien zachęcać do wejścia i przebywania w przestrzeni obiektu, tworząc przyjazną atmosferę dla klientów – mówi Witold Gilewicz, członek zarządu biura architektonicznego IMB Asymetria.

Powstające w Gliwicach centrum wyprzedażowe Silesia Outlet zostało zaprojektowane przez doświadczone w inwestycjach komercyjnych biuro architektoniczne IMB Asymetria.

Reklama

Centrum będzie nowoczesną przestrzenią handlową z licznymi udogodnieniami dla klientów, a jej znakiem rozpoznawczym będzie motyw szachownicy na elewacji.

– Atrakcyjna forma, niebanalne kolory i efektowna fasada z mocno zaakcentowanymi wejściami do budynku zapraszają do wnętrza Silesia Outlet. Wewnątrz znajdziemy szerokie i przestronne pasaże oraz zrównoważone i dobrze dobrane oświetlenie, które zachęcają do spaceru po pasażu. Gęsto rozmieszczone strefy relaksu wyposażone w wygodne kanapy pozwalają na chwilę wytchnienia w komfortowych warunkach. Zaplanowaliśmy również strefy zabaw dla dzieci, wyłożone miękką i bezpieczną wykładziną, oraz pokoje dla matki z dzieckiem. Elegancki, nie konkurujący z witrynami najemców projekt wnętrza uspokaja. Wszystko to stwarza warunki do dłuższego przebywania w centrum i spokojnych decyzji zakupowych – komentuje Witold Gilewicz.

Centra wyprzedażowe to z reguły parterowe budynki o nieskomplikowanej formie. Poszukiwanie rozwiązań estetycznych w takich obiektach jest swoistym wyzwaniem dla architekta i może prowadzić do ciekawych rezultatów. W przypadku centrum Silesia Outlet silny motyw geometryczny fasad budynku stanowić będzie znak rozpoznawczy centrum, dzięki któremu klienci z łatwością zidentyfikują i zapamiętają obiekt.

– Projektowanie obiektów handlowych jest zawsze dla architekta dużym wyzwaniem ze względu na różnorodność funkcji i konieczność brania pod uwagę wymogów najemców. Rangę projektu podnosi dobry stosunek Inwestora do jakości przestrzeni publicznych. W Silesia Outlet, zgodnie z zasadami projektowania budynków użyteczności publicznej, zadbaliśmy o udogodnienia dla klientów, rodziców z małymi dziećmi czy osób z niepełnosprawnościami oraz o wyeliminowanie wszelkich barier architektonicznych. Systemy informacji wizualnej będą wkomponowane w pasaż handlowy i ułatwią klientom poruszanie się po obiekcie, a sam budynek będzie stanowił integralną część otoczenia – dodaje Witold Gilewicz, członek zarządu IMB Asymetria.

Inwestorem Silesia Outlet jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting. Budowa Silesia Outlet ruszyła w grudniu 2017 roku. Otwarcie I fazy projektu zaplanowano na wiosnę 2019 roku.

IMB Asymetria to polskie biuro architektoniczne z wieloletnim doświadczeniem w projektowaniu centrów handlowych oraz komercyjnych, w tym również outletowch. W portfolio firmy znajduje się ponad trzydzieści zrealizowanych, funkcjonujących centrów handlowych zarówno w Polsce jak i za granicą, a także budynków użyteczności publicznej, zespołów mieszkaniowych, biurowców, hoteli czy obiektów sportu i rekreacji. W ubiegłym roku został oddany do użytku jeden z nowocześniejszych projektów handlowych we Wrocławiu łączących funkcje handlu, rozrywki, gastronomii i dworca autobusowego – CH Wroclavia autorstwa IMB Asymetria. Od ponad dekady biuro jest członkiem European Architect’s Alliance (EAA), zrzeszającego prestiżowe biura architektoniczne krajów Europy. Do najważniejszych, zrealizowanych obiektów handlowych zaprojektowanych przez IMB Asymetria należą: CH Wroclavia, Galeria Krakowska, Galeria Kazimierz, Factory Outlet Kraków, CH Toruń Plaza.

6B47 Poland to firma koncentrująca się na projektach w głównych miastach i aglomeracjach Polski. Należy do grupy 6B47 Real Estate Investors AG, aktualnie rozwijającej i realizującej projekty w sektorze nieruchomości o łącznej wartości inwestycji przekraczającej miliard euro.

The Blue Ocean Investment Group (BOIG) od ponad 15 lat świadczy kompleksowe i innowacyjne usługi polskim i zagranicznym klientom na rynku nieruchomości komercyjnych, począwszy od wstępnych badań rynkowych, poprzez doradztwo projektowe, pomoc w pozyskiwaniu finansowania, budowę, komercjalizację, kreowanie marki, aż do sprzedaży nieruchomości jako inwestycji. Grupa BOIG to spółki, które świadczą wyspecjalizowane usługi w zakresie property consulting, project management, tenants coordination, investment consulting, asset management i marketing.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.