Sześciu wykonawców chce budować blisko 17-kilometrowy odcinek DK 78 stanowiący obwodnicę Poręby i Zawiercia. Problem w tym, że najtańsza oferta jest droższa o ponad 126 mln od kwoty, jaką na zadanie zamierzała wydać GDDKiA. Powtarza się sytuacja z pierwszego przetargu.
Mamy drugie podejście do wyłonienia wykonawcy części obwodnicy Poręby i Zawiercia.
W maju Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad unieważniła pierwsze postępowanie na zaprojektowanie i budowę obu części obwodnicy, bo ceny najkorzystniejszych ofert znacznie przewyższyły budżet inwestycji.
Dyrekcja postanowiła rozdzielić zadania. Dziś poinformowała o otwarciu kopert z ofertami na pierwszy etap obwodnicy - Siewierz – Zawiercie, który ma być realizowany w systemie projektuj i buduj. GDDKiA chce przeznaczyć na tę inwestycję 287 967 754,69 zł. Szkopuł w tym, że wszystkie sześć ofert jest droższych - najniższą ceną wynosiła 414 708 742,10 zł, a najwyższa 549 553 976,02 zł.
Dyrekcja podaje, że komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty. Przypomina, że kryteria oceny ofert to cena, która stanowi 60 proc. oraz kryteria pozacenowe (udzielenie gwarancji, termin realizacji kontraktu) – 40 proc.
Dodajmy, że drugi odcinek obwodnicy Zawiercia, licząca około 8 km droga Kromołów – Żerkowice będzie realizowany w innej formule. 2 sierpnia ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, a potem odrębnie nastąpi budowa.
To nie pierwsze kłopoty GDDKiA ze zbyt drogimi ofertami na wykonanie dróg. W czerwcu okazało się, że brakuje około 200 mln zł na dokończenie A1 pod Częstochową. Ostatecznie dodatkowe środki - i to 400 mln zł - przekazało Ministerstwo Infrastruktury argumentując, że A1 ma strategiczne znaczenie dla państwa. Czy dla obwodnicy miasta będzie równie hojne?
Tagi: obwodnica zawiercia, GDDKiA
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wielki powrót boomu mieszkaniowego. Deweloperzy ze Śląska: dwa razy więcej umów niż rok wcześniej
1130Kamień węgielny wmurowany. Panattoni wybuduje pod Gliwicami nową fabrykę
734Droga pod specjalnym nadzorem. Budowa obwodnicy Oświęcimia prawie na półmetku
595"Print finishing" rozkwitnie na Śląsku. To efekt współpracy KSSE z belgijskim inwestorem
580Połączy Małopolskę ze Śląskiem. Ruszyła budowa wiaduktu nad linią kolejową E30
577Pociągi Bytom-Gliwice z rekordem frekwencji. GZM: Opłaca się stawiać na szynę
+3 / -0Globalny lider branży elektroniki wybuduje w Katowicach nowoczesny kampus
+3 / -0"Print finishing" rozkwitnie na Śląsku. To efekt współpracy KSSE z belgijskim inwestorem
+2 / -0Wielki powrót boomu mieszkaniowego. Deweloperzy ze Śląska: dwa razy więcej umów niż rok wcześniej
+2 / -0Nowoczesność i historyczna przestrzeń. Tak będzie wyglądał HUB Gamingowy w Katowicach
+2 / -0Nieruchomości na Śląsku – przyszłość, trendy, wyzwania (wideo)
0Kamień węgielny wmurowany. Panattoni wybuduje pod Gliwicami nową fabrykę
0KSSENON w Żorach ma już ponad miesiąc. Jak "sprawuje się" flagowy projekt KSSE? Sprawdzamy!
0Śląscy samorządowcy: "CPK nie zwalnia. Trzeba zatrzymać te szkodliwe działania!"
0"Print finishing" rozkwitnie na Śląsku. To efekt współpracy KSSE z belgijskim inwestorem
0