Fabryka Fiata w Turynie ma być centrum produkcji elektrycznej wersji Fiata 500. W mediach pojawiły się informacje, że może to oznaczać koniec produkcji tego popularnego modelu w zakładzie w Tychach. Na przeniesienie produkcji mają naciskać włoskie związki zawodowe.
Newsa o przenosinach produkcji Fiata 500 do macierzystego zakładu w północnych Włoszech opublikował niedzielny Dziennik Zachodni.
„Jak donosi włoska prasa, produkcja elektrycznego Fiata 500, ma przebiegać wyłącznie w fabryce Mirafiori w Turynie, która zainwestowała 2 mld euro w rozwój samochodów elektrycznych i hybrydowych. W tym samym miejscu ma powstawać również wersja spalinowa. Jeżeli fabryka w Tychach będzie odgrywać jakąś rolę przy produkcji Fiata 500, to prawdopodobnie będzie ona marginalna.” czytamy w „DZ”.
W podobnym tonie pisał portal wnp.pl:
„Włoska prasa pisze o niewielkiej ilości produkowanej w Tychach, ale nie do końca wiadomo, czy w Polsce pozostanie jakaś część produkcji tego modelu. Jeśli tak, być może byłaby to tylko wersja spalinowa" - czytamy w WNP.pl.
W DZ czytamy, że na przeniesienie produkcji "pięćsetki" naciskają włoskie związki zawodowe. Mają trwać w tej kwestii rozmowy z władzami firmy i rządem.
- To kaczka dziennikarska. Przewodnicząca związku już to dementowała – mówi nam dziś przedstawiciel zarządu Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ Solidarność Fiat Auto Poland.
Sama przewodnicząca Wanda Stróżyk była dziś niedostępna.
Z kolei portal tychy.info przekazuje wyjaśnienia rzecznika prasowego Stellantis.
- Od razu pragnę zdementować jakikolwiek pomysł na przeniesienie produkcji Fiata 500 z Tychów do Turynu. Nasza organizacja nie ma takich planów. To nieporozumienie wynika prawdopodobnie z faktu, że koncern produkuje dwa modele Fiata 500. Wersja spalinowa i tzw. "miękka" hybryda powstają w Tychach, natomiast model elektryczny Fiata 500 powstaje w Turynie w zakładach Mirafiori. Kontynuacja produkcji modelu 500 w Polsce nie jest zagrożona, a dodatkowo zakład Tychy obecnie przygotowuje się do uruchomienia produkcji nowych modeli, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - wyjaśnia Rafał Grzanecki - rzecznik prasowy Stellantis.
Stellantis rzeczywiście przy okazji prezentacji nowej „pięćsetki” 22 września poinformował o inwestycji w wytwarzanie elektrycznej wersji modelu w fabryce Mirafiori w Turynie. W oficjalnym komunikacie nigdzie jednak nie było słowa o koncentracji produkcji Fiata 500 w Turynie kosztem innych zakładów firmy. Cytowany przez Reutersa prezes Stellantis John Elkann powiedział, że Stellantis zainwestował 2 miliardy euro w produkcję w pełni elektrycznych samochodów, w tym Fiata 500 i hybrydowych wraz z innowacyjnymi projektami, takimi jak inteligentna infrastruktura ładowania sieci.
„Inwestycja to „wyraźny i ważny znak, że wierzymy nie tylko we wszystkie kobiety i mężczyzn, którzy tam pracują, ale także w całą motoryzacyjną dzielnicę miasta” – powiedział Elkann.
Podkreślił, że inwestycja w historyczny zakład produkcyjny we Włoszech udowadnia, iż kraj ten pozostaje kluczowy dla koncernu. Była to odpowiedź na krytykę, że Fiat traci na znaczeniu po fuzji Fiata Chryslera i PSA i przekształceniu w Stellantisa. Dodajmy, nigdzie nie wspominał o rezygnacji z produkcji „pięćsetki” poza Italią.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
3,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
481Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
425OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
418Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
417JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
372Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+5 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0