Pociągi na linii Katowice – Rybnik kursują już po nowym wiadukcie w Mikołowie. Przebudowany obiekt zapewnia sprawne i bezpieczne przewozy. Poprawią się też warunki na drodze. Nowy wiadukt, dzięki wysoko zaawansowanej technologii powstał w zaledwie sześć godzin, a całość prac trwała 4 miesiące.
W Mikołowie pociągi przejeżdżają już po nowym wiadukcie kolejowym przy ul. Konstantego Prusa. Obiekt o konstrukcji w formie łuku ma prawie 18 m długości i 28 m szerokości. Jest prawie trzy razy szerszy od poprzedniego, co znacznie usprawni komunikację drogową w mieście. Po wiadukcie bezpiecznie mogą kursować cięższe pociągi.
- Prace przy przebudowie wiaduktu rozpoczęły się z końcem kwietnia i były prowadzone etapami. Początkowo stary obiekt został rozebrany. Pociągi kursowały po tymczasowej konstrukcji, co pozwoliło na utrzymanie ruchu kolejowego przez stację Mikołów. W tym czasie wybudowano przyczółki i zamontowano nowe konstrukcje w formie łuku. Kolejnym etapem było nasuwanie obiektu przy zastosowaniu nowoczesnej technologii prac. W ciągu 6 godzin, metr po metrze, nasunięto konstrukcję dowiezioną w całości na plac budowy. Dzięki temu skrócił się czas realizacji zadania do łącznie 4 miesięcy. Przy tradycyjnych metodach te prace mogłyby potrwać nawet rok - mówi Katarzyna Głowacka, rzecznik prasowy PKP PLK SA
Na obiekcie ułożono trzy tory. Zamontowano sieć trakcyjną. Prace objęły wykonanie odwodnienia obiektu. Tymczasowa konstrukcja została zdemontowana.
Efektem prac są sprawniejsze i bezpieczne przejazdy pociągów. Poprawi się komunikacja drogowa w centrum miasta. Pod wiaduktem zostanie zbudowana droga z czterema pasami jezdni, chodnikiem i ścieżką rowerową. Likwidacja „wąskiego gardła” usprawni komunikację w mieście.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują zadanie pn. „Przebudowa wiaduktu kolejowego w km 8,862 linii kolejowej nr 140 Katowice Ligota – Nędza” w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Wartość prac to 12 mln zł ze środków budżetowych. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano w IV kwartale 2022 roku.
Tagi: nowy wiadukt, wiadukt, PLK SA, pociągi
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
To już pewne: Stalexport schodzi ze sceny. A4 Katowice–Kraków po nowemu – od 2027 bez opłat. Co z trzecim pasem?
1044Zbrojeniówka - nowa przyszłość dla Rafako. Zamiast kotłów gigant ma wytwarzać lufy
942Hotelowe zawirowanie w Rybniku. Olimpia nadal działa, z mapy miasta zniknął inny obiekt!
531W Katowicach o drodze od węgla do atomu. Ministerstwo Przemysłu przedstawiło założenia Białej Księgi
491Zabytkowa kamienica w nowej odsłonie. Gliwicka 4 w Katowicach po remoncie za 9,5 mln złotych
485Elon Musk inwestuje na Śląsku! Gigafabryka Tesli zamiast Izery w Jaworznie?
+166 / -81Pyrzowice kluczowym hubem cargo. Katowice Airport z regularnym frachtem Lufthansy do Frankfurtu
+3 / -0Firma z branży lotniczej zainwestuje w Gliwicach miliony złotych
+3 / -0Będzie pociąg z Rybnika do Chorwacji? Odpowiedź ministerstwa intryguje!
+2 / -0Solarne biletomaty coraz popularniejsze. Metropolia GZM rozszerza sieć o nowe urządzenia w Katowicach
+1 / -0Robotyczny jubileusz. Śląski szpital pionierem w stosowaniu systemu HUGO RAS w chirurgii
0Sześć śląskich kopalń do zamknięcia w ciągu dekady. W tle astronomiczne kwoty na odejście od węgla
0JSW: w Zofiówce zakończono głębienie szybu na głębokość ponad 1100 metrów
0ICEYE i województwo śląskie razem na rzecz rozwoju sektora kosmicznego
0W Katowicach o drodze od węgla do atomu. Ministerstwo Przemysłu przedstawiło założenia Białej Księgi
0
~tatianaa456 2022-09-16
09:30:49
Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.