Kariera

Digitree Group z zyskiem za pierwsze półrocze 2020 roku

2020-08-04, Autor: tora

Grupa Kapitałowa Digitree Group osiągnęła w I półroczu 2020 roku zysk netto na poziomie 0,3 mln zł, wobec 0,72 mln straty w analogicznym okresie ubiegłego roku. Epidemia wzmogła zainteresowanie usługami e-commerce, które stanowią jedne z głównych źródeł przychodów grupy.

Reklama

Notowana na giełdzie Digitree Group z Rybnika przedstawiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2020 roku. Wypracowała zysk netto, chociaż skonsolidowane przychody nieco spadły w porównaniu do pierwszej połowy 2019 roku. Z kolei EBITDA jest znacznie wyższa od ubiegłorocznej, uplasowała się na poziomie 2,9 mln zł (wzrost o 75% r/r).

"Nasze skonsolidowane przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2020 roku wyniosły 24,6 mln zł, wobec 28,8 mln zł w pierwszym półroczu 2019 roku" – podaje spółka w komunikacie.

Spadek skonsolidowanych przychodów o kwotę ok. -4,2 mln zł, tj. 14,6%, spowodowało kilka czynników. Należało do nich m.in. zaprzestanie obejmowania w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym przychodów spółki Adepto sp. z o.o. w związku z umową inwestycyjną, zawartą w dniu 13.09.2019 r., na podstawie której udział Digitree Group we wspomnianej spółce zależnej zmniejszył się do 40 %. Ponadto wpływ na wysokość przychodów miał również poziom sprzedaży wypracowanej przez spółki z Grupy Kapitałowej w styczniu(pierwsze większe zlecenia kampanii marketingowych zaczęły pojawiać się dopiero w drugiej połowie miesiąca), a także przychody osiągnięte od marca do czerwca, kiedy to część klientów Grupy Kapitałowej Digitree Group wprowadziła ograniczenia w swoich działaniach marketingowych w związku z pandemią COVID-19.

Zgodnie z raportem przeprowadzonym w połowie kwietnia przez IAB Polska nt. konsekwencji koronawirusa dla branży komunikacji reklamowej online, aż 87 % firm z branży reklamy online odczuwa destrukcyjne skutki pandemii, a 4 na 5 firm odnotowało zmniejszenie osiąganych przychodów.

Firmy zmniejszyły również ogólne wydatki na reklamę i inwestują jedynie w formy promocji przekładające się na największe korzyści biznesowe: zwłaszcza reklamę sprzedawaną w modelu programmatic, mobile, reklamę w wyszukiwarkach internetowych (SEM) oraz w social media.

"W ramach badań prowadzonych przez spółki z Grupy Kapitałowej Digitree Group odnotowane zostały również spadki w zakresie konkretnych branż takich jak fashion, gdzie zainteresowanie klientów online konkretnymi produktami spadło nawet o 70 %, czy branży travel, gdzie spadki w zakresie liczby codziennych odwiedzin stron internetowych sięgały w niektórych miesiącach II kwartału 2020 r. poziomu ok. 10% ruchu sprzed pandemii. Powyższe realnie wpłynęło na poziom przychodów Grupy Emitenta."

Pomimo trudnej sytuacji związanej z pandemią COVID-19, odczuwalnej dla wielu firm, w tym również z branży reklamowej, ogólny poziom skonsolidowanych wyników finansowych Grupy, takich jak EBITDA i zysk netto, uległ znaczącej poprawie.

"Z uwagi na wzmożone zainteresowanie usługami z zakresu obsługi e-commerce, Fast White Cat S.A. odnotowała poprawę wyników, natomiast wyniki spółek takich jak INIS sp. z o.o., JU: sp. z o.o. czy Sales Intelligence sp. z o.o. spadły."

Wstępna skonsolidowana EBITDA Grupy Kapitałowej Digitree Group w pierwszym półroczu 2020 r. wyniosła ok. 2,9 mln zł, wobec 1,7 mln zł w pierwszym półroczu 2019 roku, co stanowi wzrost o kwotę 1,2 mln zł, tj. o 75% rok do roku. Wynik EBITDA osiągnięty w samym II kwartale 2020 r., wynoszący 1, 6 mln zł, okazał się najwyższy w porównaniu do 4 poprzedzających go kwartałów. Szacunkowy zysk netto w pierwszym półroczu 2020 roku wyniósł 0,3 mln zł, wobec straty (-0,7 mln zł) osiągniętej w analogicznym okresie roku 2019. Zysk netto wypracowany w samym II kwartale 2020 roku, tj. 0,4 mln zł, również stanowi znaczną poprawę względem poprzednich kwartałów.

Poprawa wyników finansowych pierwszego półrocza 2020 r. w stosunku do pierwszego półrocza 2019 r., zarówno na poziomie EBITDA jak i zysku netto, była efektem oszczędności kosztowych i kontynuacji zmian wprowadzonych w ramach spółek należących do Grupy Kapitałowej Digitree Group w zakresie prowadzenia projektów oraz obsługi klienta.

- Pierwsze półrocze 2020 r., pomimo trudnej sytuacji ogólnej związanej z COVID-19, było dla naszej Grupy dosyć udane, zarówno z poziomu poprawy wyników finansowych rok do roku, jak również realizacji strategii rozwoju Grupy. Epidemia przełożyła się na wzrost zainteresowania wdrożeniami e-commerce, a częścią naszej Grupy jest Fast White Cat – podmiot wdrażający zaawansowane platformy e-commerce na Magento w całej Europie Środkowej. Tego rodzaju projekty mają długofalowy charakter, stąd też ich wyniki będą zauważalne w drugiej połowie roku. Jako Grupa, wykorzystując nasze szerokie kompetencje, oferujemy rozwiązania pokrywające wiele kanałów pozyskania ruchu, co w dobie ogólnego wzrostu e-commerce jako kanału sprzedaży, spotyka się z rosnącym zainteresowaniem klientów, szukających rozwiązań kompleksowych. Wszystko to pozytywnie wpływa na strukturę naszego biznesu. Z drugiej zaś strony w pierwszym półroczu ograniczeniu bądź przesunięciu w czasie uległy kampanie stricte reklamowe realizowane na zlecenie domów mediowych – ten element oczywiście wpłynął negatywnie na nasze wyniki, niwelując część wzrostu segmentu e-commerce.

Wyniki bieżące są pasjonujące, ale jeszcze ciekawszym obszarem jest rozwój naszej Grupy, która kontynuuje strategiczne inwestycje budując własne technologie wsparcia e-commerce. W ciągu ostatnich 6 miesięcy rozwijaliśmy produkty jakie jak Revhunter (w ramach spółki INIS), który cieszy się doskonałym odbiorem rynku. Pracujemy również nad kilkoma nowymi propozycjami wykorzystującymi technologię machine learning, jeden z tych projektów, realizowany przez Sales Intelligence jest dofinansowany przez NCBiR.

Patrząc w przyszłość, widzimy rosnący potencjał Grupy, ale jednocześnie dostrzegamy zagrożenia związane z ogólną sytuacją gospodarczą, która z pewnym opóźnieniem może przełożyć się również na dynamikę naszego wzrostu – komentuje Rafał Zakrzewski, prezes zarządu Digitree Group S.A.

Wpływ na wyniki Grupy w I półroczu 2020 r. miały również procesy restrukturyzacyjne obejmujące spółki VideoTarget sp. z o.o. oraz Cashback Services sp. z o.o., jak również pomoc uzyskana z mechanizmów dofinansowania w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Łączna wysokość wsparcia dla Grupy Emitenta, która miała wpływ na wynik I półrocza roku 2020 wyniosła ok. 319 tys. zł.

Szczegółowy raport finansowy za I półrocze 2020 roku zostanie opublikowany 2 września.

Jak polska gospodarka radzi sobie z pandemią?






Oddanych głosów: 847

Oceń publikację: + 1 + 5 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Jak formę pracy wolisz bardziej?




Oddanych głosów: 204