Wiadomości

Dino Polska ma już blisko 100 sklepów na Śląsku i szuka nowych lokalizacji

2019-09-23, Autor: Tomasz Raudner

Dino Polska S.A., polska sieć marketów spożywczych, regularnie się rozwija. W pierwszym półroczu 2019 roku otwarła 81 nowych sklepów wobec 74 rok wcześniej.

Reklama

Ile sklepów sieć otwarła w 2019 roku w województwie śląskim – nie wiadomo.

Dino na Śląsku

Zapytana o szczegóły obecności Dino Polska w Śląskiem Ewa Wojtysiak, specjalistka ds. CSR i komunikacji odparła, że „niestety nie podajemy informacji na temat planów otwarć nowych sklepów, ani szczegółowych informacji o liczbie i lokalizacji sklepów w poszczególnych regionach.”

W serwisie internetowym Dino działa jednak wyszukiwarka sklepów. Tą metodą ustaliliśmy, że w województwie śląskim jest 90 sklepów sieci Dino, choć zdajemy sobie sprawę, że liczba ta może być nieprecyzyjna.

Sklepy z czerwonym logiem Dino znajdują się m.in. w Bytomiu, Chorzowie, Gliwicach, Jastrzębiu-Zdroju, Dąbrowie-Górniczej, czy dziesiątkach mniejszych lokacji. Wśród trafień nie pojawiają się z kolei takie ośrodki jak Katowice, Sosnowiec, Bielsko-Biała, Siemianowice Śląskie, Rybnik czy Częstochowa. Sieć poszukuje też nowych lokalizacji i zachęca do kontaktu firmy zainteresowane współpracą.

81 sklepów Dino do czerwca

Dino Polska S.A. cały czas rośnie. W pierwszym półroczu 2019 r. otwarła 81 nowych sklepów, dzięki czemu na koniec czerwca br. pod szyldem Dino funkcjonowało 1056 marketów. Stanowi to wzrost o 207 sklepów (tj. 24 proc.) w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej. Na przestrzeni trzech lat, do 30 czerwca 2019 r., liczba sklepów w sieci Dino zwiększyła się o 499, czyli niemal podwoiła się. Dla zobrazowania warto dodać, że sieć rośnie dwa razy więcej, niż Biedronka.

434 mln zł nakładów Dino

Nakłady inwestycyjne poniesione przez Dino Polska S.A. w pierwszym półroczu 2019 r. wyniosły 434 mln zł w porównaniu do 278 mln zł w analogicznym okresie 2018 r. Przeważająca część środków została przeznaczona na rozwój sieci Dino o nowe markety oraz na rozwój zaplecza logistycznego. W pierwszej połowie 2019 r. spółka ukończyła budowę własnego centrum dystrybucyjnego w Wolborzu w województwie łódzkim, które zastąpi wynajmowany magazyn w Piotrkowie Trybunalskim. Spółka rozpoczęła także kolejną inwestycję w centrum dystrybucyjne w miejscowości Łobez w województwie zachodniopomorskim. Nowe centra dystrybucyjne będą obsługiwać rosnące dostawy towarów do istniejących marketów Dino i wspierać dalszą ekspansję geograficzną sieci. Zwiększą one także możliwości współpracy z producentami produktów spożywczych z tych regionów.

Przychody ze sprzedaży Dino Polska S.A. osiągnęły poziom 3,5 mld zł, co stanowi wzrost o 30,5% rok do roku. Towarzyszył temu wzrost wyniku EBITDA o ponad 36,8% i dalsza poprawa marży EBITDA do 8,9% (+ 0,4 pp. rok do roku). Wyniki za pierwsze półrocze 2019 r. są rezultatem konsekwentnego rozwoju sieci Dino o nowe markety oraz wzrostu sprzedaży w istniejących sklepach (like-for-like, LfL), który w pierwszej połowie roku wyniósł 11,1%.

- Obserwujemy pozytywne reakcje na nowe otwarcia marketów Dino, które szybko zyskują zaufanie konsumentów. Wysoka dynamika sprzedaży like-for-like oraz rosnąca liczba dokonywanych zakupów w marketach Dino są najlepszą oceną, jaką klienci mogą wystawić naszej ofercie produktowej, którą kształtujemy z dużą uwagą, głównie w oparciu o produkty świeże i markowe

– mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Rosnące dochody Polaków sprzyjają rozwojowi Dino

Dalszemu rozwojowi sieci Dino sprzyja rosnący rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce oraz korzystne otoczenie makroekonomiczne. Maleje bezrobocie i zwiększa się dochód rozporządzalny Polaków, dzięki czemu stopniowo zwiększają oni swoje wydatki na konsumpcję. Sytuację gospodarstw domowych poprawiają dodatkowo dotychczasowe i nowo uruchamiane programy socjalne rządu. Dino Polska oczekuje, że pozytywne trendy makroekonomiczne będą się utrzymywały także w kolejnych kwartałach, co powinno mieć dobry wpływ na rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.

- Ofertę naszych sklepów opieramy głównie o produkty świeże, które stanowią blisko 40 proc. naszej sprzedaży. Zależy nam na tym, aby w jak największym stopniu pochodziły one od polskich producentów, pokonując zarazem jak najkrótszą drogę do naszych centrów dystrybucyjnych, dlatego chętnie nawiązujemy współpracę z regionalnymi producentami warzyw i owoców oraz produktów mlecznych. Nowo otwarte centrum dystrybucyjne w Wolborzu koło Piotrkowa Trybunalskiego będzie ku temu dobrą okazją

– dodał Szymon Piduch.

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce.

Model biznesowy Grupy Dino

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów w lokalizacjach dogodnych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty w konkurencyjnych cenach.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże. Grupa Dino oferuje kluczowe produkty w cenach podobnych jak w największych sieciach handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Każdy sklep Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a wysokiej jakości mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Na koniec czerwca 2019 roku Grupa Dino zatrudniała 18,3 tys. osób. Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.

Oceń publikację: + 1 + 15 - 1 - 7

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (2):
  • ~bizneswomen 2019-09-23 23:10:46

    Niestety nie miałam jeszcze przyjemności robić zakupów w tym sklepie. Do czego można go przyrównać? Bardziej Biedronka, Lidl czy Tesco?

    0 5
  • ~prezes 2019-09-24 13:59:46

    do Biedry. Jak słyszę, że ich podstawą są świeże produkty.... a kogo ze spożywki nie są. Wszyscy świeże, lokalne, od miejscowych producentów. Zero oryginalności marketingowej.

    3 8

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Weźmiesz udział w wyborach prezydenta RP?




Oddanych głosów: 411