Mimo że jeszcze nie widać wielkiego frontu robót, bowiem trasa obwodnicy biegnie po nowym śladzie, prace przy budowie tej ważnej obwodnicy idą pełną parą. To pierwszy z dwóch odcinków trasy o łącznej długości ponad 24 km, która pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum Poręby i Zawiercia.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, aktualnie na terenie inwestycji trwa wycinka i karczowanie lasów prywatnych. W najbliższym czasie wycinkę drzew na swoim obszarze rozpoczną Lasy Państwowe.
Wykonaliśmy już również odhumusowanie 20 tys. m2 powierzchni gruntu. Do odhumusowania całości trasy wyznaczono obszar o powierzchni ponad 340 tys. m2. Trwają także prace przy przebudowie infrastruktury podziemnej kolidującej z inwestycją, obejmujące sieci energetyczne, oświetleniowe i teletechniczne. Rozpoczęliśmy budowę wiaduktu drogowego nad ulicą Kolejową w Ogrodzieńcu - informuje GDDKiA.
Budujemy obw. #Poręba i #Zawiercie w ciągu #DK78. Wartość 1⃣odc. o dł. 1⃣6⃣,7⃣ km to 4⃣7⃣8⃣mln zł. Odhumusowaliśmy już 2⃣0⃣ tys. m2 pow. gruntu. Przebudowujemy infrastrukturę podziemną kolidującą z inwestycją, budujemy 🌉 Więcej👉https://t.co/dMwTvKlM8k @MI_GOV_PL @GDDKiA
— GDDKiA Katowice (@GDDKiA_Katowice) May 12, 2022
Planujemy rozpoczęcie budowy obiektu inżynierskiego nad linią kolejową i ulicą Grunwaldzką w Zawierciu. Na dwóch wiaduktach w obrębie węzła Kromołów rozpoczniemy wykonywanie pali wierconych pod fundamenty, a nad ulicą Kolejową wykonywanie fundamentów. Będziemy również kontynuowali już rozpoczęte prace, w tym wycinkę drzew, odhumusowanie oraz dalszą przebudowę infrastruktury podziemnej - dodaje rzecznik GDDKiA.
Ruszy także przebudowa sieci wodociągowej i gazowej.
12 maja w Ogrodzieńcu planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na ulicy Poniatowskiego - w ciągu drogi wojewódzkiej nr 791. Utrudnienie spowodowane jest koniecznością budowy objazdu na potrzeby realizacji obiektu wiaduktu drogowego (WD1.10). Wprowadzone tam będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h i zawężenie pasa w kierunku Ogrodzieńca.
Obwodnica Poręby i Zawiercia pobiegnie wzdłuż DK78 przez powiaty będziński i zawierciański oraz przez miejscowości Siewierz, Poręba, Łazy, Zawiercie i Ogrodzieniec. Dwujezdniowa obwodnica Poręby i Zawiercia połączy się z funkcjonującą już obwodnicą Siewierza. DK78 komunikuje sąsiadujące miejscowości m.in. z Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach. Dzięki nowemu przebiegowi drogi, tranzyt ominie centra miast, jednocześnie poprawiając warunki życia mieszkańców. Obecnie włączenie się do ruchu z drogi lokalnej lub przejechanie na druga stronę DK78 jest utrudnione, a czasem kierowcy, wymuszając pierwszeństwo, powodują kolizję lub wypadek.
Inwestycja realizowana jest w podziale na dwa odcinki. Pierwszy odcinek o długości 16,6 km zaczyna się w Siewierzu i biegnie w kierunku wschodnim poprzez Porębę do zawierciańskiej dzielnicy Kromołów. Drugi swój początek ma za węzłem Kromołów, a następnie biegnie przez 7,6 km do projektowanego w ramach obwodnic Kroczyc ronda w Żerkowicach. Łączna długość obwodnicy to ponad 24 km.
Do realizacji przygotowywany jest drugi odcinek obwodnicy Poręby i Zawiercia.
21 stycznia 2020 r. podpisaliśmy umowę na przygotowanie kompleksowej dokumentacji projektowej obejmującej projekt budowlany i wykonawczy wraz z materiałami do wniosku o decyzję ZRID dla drugiego odcinka obwodnicy Poręby i Zawiercia (Kromołów - Żerkowice) o długości ok. 7,7 km - informuje GDDKiA.
W październiku 2021 r. ukończony został projekt budowlany. W listopadzie zostało przeprowadzane posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI). W kwietniu 2022 r. odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI). Złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID zostało zaplanowane w połowie 2022 r. Zadanie to będzie realizowane w formule tradycyjnej w latach 2023-2025.
DK78. Obwodnica Poręby i Zawiercia. Zobaczcie wizualizację:
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Strategiczna inwestycja JSW. Podziemny przekop połączył Budryk z Knurowem
1115To już pewne: Stalexport schodzi ze sceny. A4 Katowice–Kraków po nowemu – od 2027 bez opłat. Co z trzecim pasem?
1030Zbrojeniówka - nowa przyszłość dla Rafako. Zamiast kotłów gigant ma wytwarzać lufy
931Będzie pociąg z Rybnika do Chorwacji? Odpowiedź ministerstwa intryguje!
785Hotelowe zawirowanie w Rybniku. Olimpia nadal działa, z mapy miasta zniknął inny obiekt!
520Elon Musk inwestuje na Śląsku! Gigafabryka Tesli zamiast Izery w Jaworznie?
+166 / -81Pyrzowice kluczowym hubem cargo. Katowice Airport z regularnym frachtem Lufthansy do Frankfurtu
+3 / -0Firma z branży lotniczej zainwestuje w Gliwicach miliony złotych
+3 / -0Będzie pociąg z Rybnika do Chorwacji? Odpowiedź ministerstwa intryguje!
+2 / -0Solarne biletomaty coraz popularniejsze. Metropolia GZM rozszerza sieć o nowe urządzenia w Katowicach
+1 / -0JSW: w Zofiówce zakończono głębienie szybu na głębokość ponad 1100 metrów
0ICEYE i województwo śląskie razem na rzecz rozwoju sektora kosmicznego
0W Katowicach o drodze od węgla do atomu. Ministerstwo Przemysłu przedstawiło założenia Białej Księgi
0Ranking Inwestycji 2024 w Katowicach – na co dziś zwracają uwagę kupujący?
0Obwodnica DK78 na celowniku gigantów budowlanych. W grze ponad 160 mln zł
0