Praktycznie każdy produkt oferowany obecnie klientom posiada swoje opakowanie. W wielu przypadkach jest to regulowane przepisami obowiązującego prawa. Równocześnie opakowanie spełnia szereg innych funkcji, z których warto zdawać sobie sprawę, żeby wykorzystać gigantyczny potencjał, tkwiący w tym niepozornym elemencie.
Jakie zatem powinny być opakowania dla biznesu? Kilka sprawdzonych porad na ten temat znajdziecie poniżej.
Do czego służy opakowanie?
Podstawowym zadaniem, które stawia się przed opakowaniami, jest oczywiście zabezpieczenie produktu. Dlatego zastosowane materiały ochronne dopasowuje się do konkretnych przedmiotów. Innej ochrony wymaga przecież nowoczesna elektronika niż na przykład świeże produkty spożywcze. Nowoczesne opakowania wykonuje się między innymi z tworzyw sztucznych, papieru, metalu lub szkła. Każdy z tych materiałów ma za zadanie zabezpieczyć zawartość przed uszkodzeniem mechanicznym lub zabrudzeniem. Na opakowaniach umieszcza się informacje, wymagane przez przepisy prawa. Może to dotyczyć na przykład danych producenta, instrukcji obsługi lub składników danego produktu. Wszelkie opisy powinny być w języku kraju, w którym dany produkt jest wprowadzany na rynek. A co z towarami importowanymi? W ich przypadku na opakowaniach oryginalnych nakleja się dodatkowe etykiety.
W końcu opakowanie spełnia też rolę estetyczną i ma wielki wpływ na budowanie identyfikacji wizualnej firmy. Projektuje się je jako jeden z kluczowych elementów marketingowych. Pojawia się na nim logotyp firmy, jej kolory oraz ewentualne hasła reklamowe.
Opakowania zwykłe i opakowania premium
Opakowania często dopasowuje się do typu produktów, wkładanych do ich wnętrza. Niejednokrotnie można zaobserwować zdecydowane różnice pomiędzy zwykłymi artykułami a towarami klasy premium. Te drugie są zazwyczaj przygotowywane z większą dbałością, a ich opakowania wyróżniają się wyższej klasy materiałami i eleganckim wykonaniem, co przykuwa wzrok klientów i sprawia, że są skłonni zapłacić za dany przedmiot więcej. Opakowania premium są tworzone na indywidualne zamówienie. Często zawierają napisy, dodatkowe nadruki i tłoczenia. Można znaleźć takie opakowania na e-hurtownia-opakowan.pl – stronie z produktami niemal dla każdego biznesu.
Trendy w opakowaniach 2020 – w co pakować modne produkty?
Projektowanie graficzne oraz marketing podlegają nieustającym zmianom, co przekłada się pojawianie się trendów w tworzeniu opakowań.
Co obecnie jest najpopularniejsze? Szczególnie dużym powodzeniem cieszą się produkty zapakowane w sposób skrajnie minimalistyczny, o prostej bryle oraz uproszczonej szacie graficznej. W opakowaniach dominują podstawowe figury geometryczne, a na ich powierzchni występuje najczęściej jedna intensywna barwa (kolor marki) oraz odcienie neutralne – szarości, beże, biele lub czerni.
Innym rozwiązaniem, które zyskuje olbrzymią sympatię, są opakowania wytwarzane z ekologicznych materiałów. Coraz więcej firm chwali się tym, że ich produkty pakuje się w materiały wytwarzane z recyklatu. Oznacza to, że powstały na drodze recyklingu odpadów opakowaniowych.
Trend ten wynika po części z rosnącej świadomości konsumentów, którzy szukają produktów przyjaznych środowisku oraz chętnie wspierają firmy dążące do gospodarki o obiegu zamkniętym. Ponadto takie podejście do zarządzania surowcami potrafi dawać korzyści dla przedsiębiorstwa produkcyjnego – obniża koszty wytwarzania opakowań oraz pomaga budować pozytywny wizerunek i wysoką satysfakcję klientów.
Opakowanie – podstawa dla każdego produktu
Bez względu na to, czy towar jest przeznaczony do sklepów stacjonarnych, czy e-commerce, w obu przypadkach opakowanie stanowi jego element produktu.
Informuje, zabezpiecza i dekoruje, stając się często ostatnią powierzchnią reklamową, która może zachęcić konsumenta do zakupu. Warto zatem wykorzystać ją w pełni, wpisując się w bieżące trendy i znajdując swoją własną, rozpoznawalną identyfikację. Dzięki temu szansa na zdobycie nowych, zadowolonych klientów naprawdę znacząco wzrasta.
Tagi: opakowania
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
5933,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
457Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
403Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
399OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
396Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+4 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0Konferencja w Katowicach – sprawdź, jak znaleźć odpowiedni obiekt
04,5 roku więzienia oraz 140 tys. zł grzywny dla byłego posła Grzegorza J.? Oskarżony prosi o uniewinnienie
0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
0Śląskie po dogrywkach. Oni zwyciężyli w wyborach samorządowych 2024
0Niespodzianka: na stacjach paliw taniej. A najtaniej - na Górnym Śląsku
0