Wiadomości

Dlaczego Twój kurier popełnia błędy, czyli jak osiągnąć zadowolenie klienta e-sklepu

2018-07-04, Autor: Redakcja

E-commerce to w ostatnich latach dynamicznie rozwijająca się branża. Założenie sklepu internetowego umożliwia szybki rozwój firmy, natychmiastowe dotarcie z produktem do niezwykle licznej grupy odbiorców.

Reklama

Badania Trusted Shops są jednoznaczne - 93% internautów przyznaje, że chociaż raz dokonało zakupu produktu online. Regularnie z zamówień w sieci korzysta 16%, a liczba ta sukcesywnie wzrasta. Na zwiększenie zainteresowania zakupami online ma wpływ wiele czynników: wygoda, oszczędność czasu i często znacznie bardziej atrakcyjne ceny. Klient, który raz polubi zakupy w sieci powróci do nich przy kolejnej okazji... a takich w obecnych czasach jest wiele.

Co może wpłynąć na niezadowolenie klienta?
Dobra strona www i świetna oferta to nie wszystko. Samo zadbanie o przyjazny interfejs sklepu internetowego to już za mało. Jednym z ważniejszych elementów zakupowych jest dostarczenie produktu do klienta. Na ogólne wrażenie konsumenta podczas kontaktu z marką mają wpływ jakość obsługi, dostępność produktu i jego cena. Obsługa klienta obejmuje nie tylko kontakt konsultanta, ale także dostarczenie paczki do zamawiającego. O tym istotnym parametrze procesu sprzedażowego mówi Mateusz Pycia - CEO, GlobKurier.pl:

Często wystarcza jedna wpadka, aby klient już nigdy nie powrócił do sklepu i ponownie nie skorzystał z jego oferty. Co więcej, taki użytkownik swoje niezadowolenie ujawni w sieci co wpłynie negatywnie na opinię marki u kolejnych potencjalnych konsumentów. O ile właściciel sklepu ma wpływ na odpowiedni system obsługi klienta w sklepie, ciekawą ofertę atrakcyjną cenowo czy szybkość złożenia zamówienia i czas przygotowania jej do wysyłki – ostatni krok jakim jest dostarczenie przesyłki zlecany jest partnerowi.

Wpadka kuriera a wizerunek marki
Kurier bierze na siebie odpowiedzialność za ostatni etap kontaktu pomiędzy marką a klientem –
dostarcza nieuszkodzony produkt zgodnie z zamówieniem na wyznaczony termin pod wskazany adres.
A jak to wygląda w praktyce? Jak pokazują przeprowadzone badania realizacja zleceń nie
zawsze jest kolorowa. Prawie połowa badanych doświadczyła nieprzyjemności związanych z
zamówieniami online. 17% ankietowanych wykazuje niezadowolenie z nieterminowych dostaw. 11%
badanych otrzymało przesyłki uszkodzone. Spora grupa wskazała na problem ze zwrotem wysyłki.

Współdziałaj z kurierem!
Jak łatwo się domyślić właściciel sklepu internetowego nie ma wpływu na pełną realizację dostawy,
jednak może wybrać sprawdzonego partnera do jej realizacji. Dodatkowo może dobrym praktykom
logistycznym wpłynąć na zmniejszenie zagrożenia błędem kurierów związanych z niedostarczeniem
przesyłki pod wskazany adres bądź wpłynąć na zmniejszenie ryzyka uszkodzenia przesyłki.

Odpowiednio przeprowadzone procesy logistyczne w e-sklepie zmniejszą ryzyko błędów kurierów.
1. Poniżej krótki poradnik dla każdego przedsiębiorcy działającego online. Wprowadzenie prostych zasad może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia problemów przy dostarczaniu produktów.
2. Odpowiednie zapakowanie towaru. Postaw na wytrzymałe opakowania zewnętrzne jak foliopak czy pudełko z tektury falistej
- Używaj firmowej taśmy pakowej, która pozwoli na szybkie odnalezienie paczki przez kuriera.
- Chroń zawartość umieszczając w przesyłce dodatkowy wypełniacz jak styropian czy folię bąbelkową.
- Umieść bezpiecznie list przewozowy, skorzystaj z tzw. kangurka, czyli foliowej koszulki na list.
3. Uważne adresowanie przesyłki
- Zwróć uwagę na możliwe literówki w nazwie miasta czy ulicy.
- Zainwestuj w automatyczne programy sprawdzające poprawność danych, najlepiej już na etapie wypełniania ich poprzez klientów.

Wybór sprawdzonego partnera logistycznego

Partner logistyczny pomoże dobrać odpowiedniego dostawcę w zależności od rodzaju przesyłki i miejsca dostarczenia. Korzystanie z usług operatorów logistycznych pozwala w jednej umowie ustalić warunki współpracy z większą ilością kurierów i zarządzać nimi w jednym panelu. Dając wybór dostawcy swoim klientom dajesz im możliwość wyboru firmy kurierskiej do powierzenia dostarczenia produktów.

Oceń publikację: + 1 + 4 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~Beata Nawrat 2020-07-31
    14:03:24

    0 0

    komentarz

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 534

Prezentacje firm